PDA

Vis full versjon : Nicotinell tyggis

DrBabe
04-02-2003, 20:15
Hei,

Jeg sluttet å røyke for flere måneder siden, men klarte å gjøre meg avhengig av Nikotinell tyggis med fruktsmak underveis...:uff: Jeg visste jo at heller ikke det var bra, så da jeg testet to blå, var jo meningen å slutte helt med tyggisen.

Etter de to strekene har jeg riktignok bare tygget 3 tyggis per dag på det meste. I går bare to og i dag en (så langt). Jeg vil slutte helt med det og håper at jeg skal bli helt nikotinfri denne uka.

Jeg er bare 16 dager etter EL, så det burde gå bra dette, om jeg slutter denne uka mener jeg? Er det noen som vet hvor skadelig ren nikotion er? De tyggisene jeg bruker (les brukte) har laveste dose nikotin. 20 mg tror jeg. Det står at de ikke skal brukes av gravide, men det står liksom ikke noe mer.

Jeg skal ikke tygge flere i dag! Æresord!
Hilsen DrBabe (med 2 Extra i munnen) :gal2:

banty
04-02-2003, 20:54
Jeg tror vel man kan si at det er bedre å ta en nicotinell tyggis i en periode enn å ta en røyk... Målet er jo å bli røykfri ikke sant. Og slutter du helt brått med tyggisen er jo faren for å begynne å røyke igjen stor....
Trapp ned istedenfor å bråslutt. Det er nok best i det lange løp...
Lykke til:klapp:

Ruffen
04-02-2003, 21:35
Jeg tror det går helt fint om du slutter denne uka! Og som banty sier, så tror jeg nok det er bedre med tyggis enn røyk ja. Du er kjempeflink som har klart å slutte å røyke! :klapp:

Lykke til videre! :)

caja
03-03-2003, 04:58
Jeg fikk beskjed av legen min at det faktisk var mer skadelig for fosteret med tyggis enn røyk, fordi da gikk nikotinen rett ned i morkaka eller no sånt..... Andre som har hørt dette?????

Maz
03-03-2003, 05:47
Først av alt gratulerer med å ha stumpet røyken. Du er langt fra alene om å bli huka på nikotinpreparater og det er heller ikke bra, men røyk inneholder mange andre skadelige stoffer enn niko

Angående å slutte denne uken så er det supert. Trapp ned denne uken og slutt. (nedrapping over lengere tid krever i min erfaring for lang viljestyrke) Fram til nå har ikke :baby: delt blodomløp med deg og vil ikke gjøre det på litt enda. I denne perioden er det jo ikke noen fare for at det går over i morkaken.

Det står noen artikler om nikotinpreparater på www.mozon.no, men av en eller annen grunn får jeg aldri til å linke til informasjon derfra.

Lykke til dette klarer du, det er mye annen tyggegummi med fruktsmak....

DrBabe
03-03-2003, 11:18
Nå er det ganske lenge siden jeg skrev dette innlegget, men jeg tenkte jeg ville bare melde fra om at jeg helt sluttet med nikotintyggis etter å ha skrevet innlegget her på SM.

Nå har det alt gått en måned siden jeg sluttet med "alt" som har med nikotin å gjøre. Er 8+1 i dag!

Ønsker alle andre som sliter med røyken lykke til. Det lar seg gjøre å slutte!!