PDA

Vis full versjon : Har dere det BRA, jenter?

Beate
30-08-2002, 12:33
Selv har jeg det bedre og bedre for hver dag som går. Har sliti veldig med redsel, og kommer nok til å fortsette med det, men jeg merker redselen varer i mye kortere perioder nå enn før.

Og imorra er jeg 12 uker:):):)

Håper alle har det bra. Selvfølgelig er vi GRAVIDE, og har endel "plager" som følge av det, men jeg tenker på sånn ellers liksom..?

Beate, 11+6

Cazandra
30-08-2002, 12:36
:klapp: JIPPI:klapp:
GRATULERER MED OVERSTÅTT 12 UKER:kidoki:

:klem: 10+4

Jeg har det foresten veldig fint. Ikke så kvalm på morgene, men er ennå trett da. Pleier og sove litt i 19 tiden og det er herlig:D

Maz
30-08-2002, 12:46
Er ikke kvalm lenger, men har begynt å bli redd nå. For meg er det nå den skumle tiden begynner.

Følte liv for første gang på onsdag og til tross for to UL så gjør dette en virkelig bevisst på at an er gravid igjen.

Plages med drømmer og sover dårlig. Føler meg litt bedre etter proff hjelp til å forstå disse drømmene. Håper tett oppfølging hjelper til å få meg til å føle meg trygg. Viktigst av alt er det jo å ikke fornekte de vonde følelsene men tørre å kjenne på det. Jeg styrer jo ikke underbevistheten min likevel så jeg tror det er imperativt å være bevisst følelser og frykt.

Neste uke skal jeg prøve hypnose for å se om det kan dempe uroen og hjelpe på søvnen.

Ellers er jeg frisk og rask.

WencheL
30-08-2002, 13:18
Sliter enda med oppkast og blødninger. Heldigvis har blødningene roet seg ned betraktlig de siste ukene.
Hadde håpet på at kvalme skulle gi seg i uke tolv, men ikke denne gangen heller.
Jordmor sa det vel rett ut til meg i går, at det blir ikke noe jobbing på meg i dette svangerskapet.
Det er bare å holde ut og være positiv. Det beste er å vite at man har et snusk i magen, med et bankende hjerte.

Beate gratulerer med snart uke tolv.

Go' helg

Tidl. bruker
30-08-2002, 13:31
Ja har det bra, men sliten . Dorlig matlyst.

Lykke til inn i den 12 uken i morgen!

Litago
30-08-2002, 13:48
Jeg har det veldig fint, men pleier ikke være dårlig når jeg er gravid heller. Er av den heldige sorten som har gått gjennom to perfekte svangersakp uten en eneste plage, annet en litt ekstra søvnbehov. Håper dette gjelder denne gangen også.

Det eneste jeg er bekymret for er antall fostere i magen min, for i løpet av den siste uka har magen virkelig kommet ut, og det er mye tidligere en i de andre to svangerskapa jeg har hatt. I tillegg syns jeg at det sparker/beveger seg over hele magen, men det kan selvfølgelig være innbilling. Har mange tvilling og trilling par i min familie så det er jo ingen utenklighet at det er mere enn en inni der.
Men egentlig tror jeg det bare er en, men er litt redd for at det er flere fordi det er så fryktelig upraktisk når du allerede har to fra før.

Vel, vel, UL i oktober vil gi oss svaret. Nå gleder jeg meg til vi skal på syden ferie om nesten to uker!

Litago 13+0

anita
30-08-2002, 14:10
Det går veldig opp og ned her i gården. En dag er jeg i noelunde bra form, og andre er jeg helt:gal2:

I dag er jeg:gal2: og :spy: . Har ikke fått spist på en stund. Skal prøve meg på en halv skive straks. Men har ikke særlig lyst på:trist!:

De andre to svangerskapene har jeg ikke spydd i det hele tatt. Bare vært litt kvalm innimellom. Så dette er en helt ny erfaring. Godt at dette er sistemann;)

:findag:

Cirkeline
30-08-2002, 14:38
Har det egentlig veldig fint jeg!

Veldig trøtt (sliter ennå med å sove på natta), litt småkvalm sånn innimellom, men ikke mer enn man må regne med. Ellers blir jeg fortere sliten enn vanlig. Bortsett fra det har jeg det superdupert!

Gratulerer med uke 12 i morgen!!!:klapp::klapp::klapp::klapp::klapp:

stor klem fra cirkeline (9+5)

Nusse
30-08-2002, 15:07
Håper at det er på bedringens vei, men det går veldig i bølgedaler. Etter fire uker med daglig intravenøsbehandling på sykehuset prøver jeg meg uten denne uka. Er fremdeles kvalm hver dag, spyr litt, og har vansker med å finne mat jeg kan spise. Har urinveisinfeksjon slik at jeg må gå på penicillin, og det gjør vel ikke at jeg blir mer opplagt.

Men, jeg sover en del og prøver å slappe av. Orker ikke stå eller gå noe særlig, men det kommer vel.Kan i dag skrive 13+0, og da nærmer jeg meg 16 uker - da ble jeg noenlunde ok sist.
Fikk UL mandag, da var jeg 12+3. Helt fantastisk. :klapp:Ungen sprellet og rikket på både armer og bein, og var akkurat så stor som den skulle. Samme kveld TROR jeg at jeg kjente noen små spark da jeg skulle legge meg, så nå begynner det å bli virkelig kjekt.

Lykke til, alle magedager!!!!!:D Og gratulerer med 12+0 Beate.

I dag er vi 13+0

mia
30-08-2002, 16:07
Jeg føler meg fremdeles litt opp og ned, men jeg skal ikke klage jeg har ikke spydd en eneste gang.

Men fremdeles er noen dager litt kjipe.

Gleder meg til imorgen da er jeg 12 uker.
:baby:

tigern
30-08-2002, 16:30
Jeg har det bra etter forholdene. Litt sliten og trøtt er jeg da... Men, det er jo ikke like lett og slappe av med ei på 20 mnd da.

Doturene om natta har blitt mye bedre. Nå kan det gå en hel natt uten at jeg har våkner :klapp:

Kvalmen kommer og går....

Jeg ligger akkurat 2 uker etter deg i løypa Beate. Er 10+0 i morra!! Gleder meg til å komme på 2-sifra :D

:findag:

:klem: 9+6

Marianne73
30-08-2002, 17:39
Jeg har akkurat blitt sykemeldt etter en hektisk uke på jobben. Har nesten ikke klart å få i meg mat og om morgenen har jeg følt meg :gal2: og jeg har kastet opp. Det toppet seg på onsdag da jeg bare begynte å gråte på jobben (pinlig) men enden på det hele var at jeg dro hjem og jeg fikk meg en sykemelding ut uka. Syntes det var et hardt slag for jeg har hele tiden tenkt at jeg skulle klare å holde samme tempo som før jeg ble gravid, men gikk istedet på en smell. Men uansett - jeg er glad jeg fikk meg en sykemelding for jeg føler meg mye bedre både fysisk og psykisk. Plutselig har jeg faktiks litt lyst på mat og livet føles ikke så tungt og trist lenger

Marianne 10+0

Lonestar
30-08-2002, 18:04
Sliter egentlig fortsatt på mange måter, spesielt med den dumme kvalmen.:spy:
Men på den andre siden er jeg kjempeglad for at Baby Love fortsatt er på plass inni magen min - og gleder meg over å se at magen min begynner å forandre seg smått om senn!:D

Beate
31-08-2002, 00:00
Her går det litt opp og ned ser jeg, men det er jo også naturlig.

Håper alle snart føler seg i fin form, og at dere som sliter med blødninger og andre større komplikasjoner, snart slipper dette mer. Hadde selv etpar dager med bittelitt blod på papiret i uke 8, og var livredd...:(

God helg, jenter.