PDA

Vis full versjon : Hjelp - altfor liten livmor i uke 12 -

Petty
04-02-2003, 22:19
VAr hos legen i dag, for første undersøkelse. Det var en skikkelig FÆL opplevelse. I korte trekk (og blant annet) sa han at livmoren tilsvarte å være i uke 9, selv om jeg viste fram UL-bilder (vi dro privat på ultralyd) fra 10.uke i midten av januar. Jeg VET derfor at jeg er 12+1, har vært på UL to gnager. Av en eller annen grunn nektet legen å godta dette, han var utenlandsk og jeg for paff og frustret til å protestere skikkelig. Han sa jeg var i 9.uke, og hvis ikke, var det ikke noe å gjøre med. Jeg fikk ikke henvisn til UL på dette grunnlaget...

Hjelp - mitt spørsmål er: hvorfor er den så liten?? HAr noen annen opplevd dette? I 9.uke er fosteret 2 cm, i 12. er den 6-8, dette betyr jo at livmoren min er altfor liten?? Er det et foster som har sluttet å vokse? Moren min sier at hun hele tiden var under gjennomsnittet i sine graviditeter, men dette er jo mye??

Tårene rant da jeg gikk ut, jeg var sikker på at jeg hadde hatt en MA og at fosteret ikke vokste...Er det noen andre som har hatt for liten livmor? Skal jeg bestille Ul? Er dette et tegn på at lykken er over??

Endelig
04-02-2003, 22:30
Stol mer på to ultralyder enn èn lege! Basta bom!

Tidligere Bruker
04-02-2003, 23:23
Enig med Endelig. Så lenge alt ser greit ut på UL, så stoler du på det, frem til neste UL.

Livmoren sin størresle varierer veldig de første ukene.
Synes det er dårlig gjort av legen din å uroe deg på den måten. :sint:

:klem:

Petty
05-02-2003, 23:38
Vi dro på Ul idag, for å sjekke hvordan det lå an. Der så vi en liten krabat som sprellet og var akkurat så stor som den skulle være! Vi hørte hjertelyd og alt var normalt!! Gynekologen vi var til sa at livmoren var normal, men at den var oppreist/bakoverbøyd og kunne derfor være vanskelig å bedømme. Men han skjønte ikke helt legen som nektet å godta ul-bilde som viste at jeg umulig kunne være i uke 9... :gal2:

Han sa forøvrig at påståelige leger skulle man ikke bry seg noe om, og hjalp meg å finne en ny fastlege:klapp:

Takk for gode råd og oppmuntringer:) Det gjør godt, for det er så mange og store følelser (og en god dose hormoner) i sving at man blir helt matt....:uff: :happycry:

Hilsen en lykkelig, men sliten Vimsen, som er 12+3 og har passe størrelse på det meste!

Endelig
06-02-2003, 00:05
Så bra! Lykke til med ny lege! :-)