PDA

Vis full versjon : Blødende tannkjøtt

Vivil
23-11-2006, 23:51
Noen flere som er plaget med det?

Jeg har vært plaget med det hele tiden. Virker som om tannkjøttet er løsere også..

Noen råd?

Snoopygirl79
25-11-2006, 13:00
Jeg var plaget av det hele svangerskapet men det forsvant rett etter fødsel. Tannkjøttet blir mykere under graviditet og jeg tror ikke det er så mye du får gjort med det. Men det er ihvertfall helt normalt.

Jaan
25-11-2006, 13:42
hei hei..

Dette har jeg problemer med også... jeg er for dårlig til å bruke tanntråd og tannpirkere..det skal hjelpe det asså...

Jeg håper også at det blir bedre etter fødsel...

Kaktus
25-11-2006, 14:03
Tanntråd! Så kan det hjelpe med elektrisk tannbørste. Den er med på å massere tannkjøttet. Det er vanlig å blø mere i tannkjøttet under svangerskapet. Det har ikke vært noe problem for meg i noen av svangerskapene. Kanskje fordi jeg bruker elektrisk og i tillegg er ekstra nøye nå.

Svellen
25-11-2006, 19:40
Sier som de over: Bruk tanntråd. Veldig enkelt om man bruker den med håndtak og som man bare setter på en plastdings med litt tanntråd på i enden.

Jeg blødde og hadde vondt i munnen, men daglig bruk av tanntråd tok knekken på dette. Måtte bruke tanntråd daglig i over 1 uke før jeg merket bedring.

H2O
25-11-2006, 19:50
Skal jo egentlig bruke tanntråd daglig :skummelt: ellers også, men det er ekstra viktig under graviditet. Jeg har ikke vært så flink til det fordi det er så lett å glemme når tannkjøttet blir bra igjen etter en uke :rødme: . Ellers har jeg penslet ren vademekum på tannkjøttet når det har begynt å bli sårt. Det er desinfiserende (og svir litt), og sammen med tanntråd har det spart meg for flere tannlegebesøk (og mye penger.....).

Svellen
25-11-2006, 21:29
Ja, man bør jo bruke tanntråd daglig ellers også. Men, det har ikke jeg gjort. Spørs om jeg har startet en ny og god vane nå. Tar jo bare ett minutt eller to å flosse tennene.

Svellen
25-11-2006, 21:33
Her fant jeg bilde av tanntråddingsen fra Jordan: http://www.matoghelse.no/index.php?cat=48648&id=308287