PDA

Vis full versjon : Fra en permisjon rett til en annen....

Millus
05-02-2003, 12:50
Jeg lurer på...

Går ut i permisjon nå 9 juni...(leeeeenge til) og skal ha 52 uker med 80% utbetaling.

Hva skjer med utbetalingen dersom jeg blir så snart gravid igjen, at jeg går direkte fra en permisjon til en annen?! Eller at jeg er 7 mnder på vei når permisjon nr 1 er slutt...?

Blir utbetalingen på permisjon nr 2 80% av den første permisjonsutbetalingen da? 80% av 80% på en måte??? Eller blir den lik som i permisjon nr 1????

*gruble gruble*

:???: :???: :???:

Har lyst på to tette...

Noen som har peil???

Klem 19+0

Bluelady
05-02-2003, 14:03
Hvis du blir gravid igjen så fort at du ikke får opptjent rett til fødselspenger er det eneste du kan få ved en eventuelt ny graviditet engangsstønaden på ca 32 000. For å ha krav på fødselspenger må du være i arbeid igjen i 6 mnd.

Millus
05-02-2003, 14:07
Ja da nytter ikke det...

HMF!!!

Takk for svar! :)

Bluelady
05-02-2003, 14:09
Jeg vet det... hadde tenkt å gjøre det samme selv. Planen min gikk i d..... gitt :sint:

Happy
05-02-2003, 15:11
Her har det vært endringer jenter :D!!!

Nå teller permisjonspenger som 'lønn' og man kan derfor helt fin gå direkte fra én fødselspermisjon og inn i neste! Dersom du er f.eks. 7 måneder på vei når permisjonen din er slutt, jobber du som vanlig frem til neste permisjon begynner.

Og permisjonspengene i permisjon nr 2 blir regnet av den lønna du hadde og ikke 80% av80% slik spørsmålet var. Man får altså samme utbetalinga i begge permisjonene.

Happy
05-02-2003, 15:12
Forresten teller jo sykepenger også med som 'lønn' på samme måte som permisjonen gjør det. Man skal ikke tape på å være gravid og få barn, ei heller på å bli sykemeldt under graviditeten. Det samme gjeler for svangerskapspenger.

Millus
05-02-2003, 16:01
Er du sikker Happy????

HURRAAAAAAAA :fest: :fest:

Da er det ikke avhold allikevel etter at førstemann kommer ut!!!

Thx...Du redda humøret mitt i dag!!!

Sludde
05-02-2003, 16:56
Det stemmer, det som Happy sier! :klapp:

Annie
05-02-2003, 23:08
Jeg kan også skrive under på at BlueLady har gammel info her og at det Happy sier stemmer på en prikk. Grunnlaget blir fortsatt regnet fra den lønnen du hadde før permisjonen, og rekker du å jobbe en måned eller to mellom, så blir grunnlaget bare korrigert i forhold til den lønna. Lykke til!

Bluelady
06-02-2003, 00:28
Dette var ikke jeg klar over, men det var jo positivt nytt.
Betyr det at jeg ikke trenger å jobbe igjen og likevel kan få full uttelling på permisjonspengene? Jeg har tjent så mye at jeg når taket på 6G, men det er uaktuelt for meg å jobbe igjen en eneste dag i den jobben jeg har nå, derfor har jeg lurt på å utnytte systemet maksimalt før jeg sier opp jobben min. Hvis jeg er høygravid igjen i mars neste år vil jeg da bare fortsette med 6G enda et år altså?

flyfly
08-02-2003, 23:59
Hvis man går inn på www.trygdeetaten.no
kan man finne en oversikt over generelle vilkår for rett til fødselspenger.
Der kan man lese at :
Du må være i inntektsgivende arbeid minst seks av de siste ti månedene før du begynner stønadsperioden ( den kan starte inntil 3 mnd før termin, min kommentar) din.
Som tid med inntektsgivende arbeid regnes også den tiden du har mottatt sykepenger, fødselspenger,svangerskapspenger,adopsjonspenger, arbeidsledighetstrygd ...osv
Er ikke det bra!!

flyfly som er ny