Vis full versjon : Urinveisinfeksjon uten svie?
Jeg var mye plaget med UVI for mange år siden. Nå er det sikkert 5 år siden jeg hadde det sist, men i dag kjennes det ut som om det er et eller annet rart.
Jeg tisser ca hver halvtime og jeg klarer nesten ikke å gå til doen fordi det er så vondt. Det er ikke det sviende smerten, men mer sånn man føler det når man "holder på å tisse på seg og må gå langt før man finner en do"-følelse. Det svir heller ikke når jeg tisser. Merkelige greier. Det har jo alltid svidd mens/etter jeg har tisset før, men nå kjennes det bare rart ut.
Hva i alle verden kan dette være?
Har ikke noen god forklaring på hva dette kan være dessverre - men vil anbefale deg å be legen om å dyrke en urinprøve for å være sikker. Dette er nemlig litt av grunnen til at gravide skal ta med urinprøve på de fleste kontroller - under svangerskap kan man ofte ha symptomfrie UVI, og disse må behandles. Noe sjeldnere kan man dessuten ha UVI uten å få utslag på stix også, urinen må dyrkes for å få korrekt resultat.
Kan være at babisen ligger nære urinblæren og hindrer den i å tømme seg helt når du går på do. Jeg opplever det sånn om dagen :rødme:
Men ta med en urinprøve til legen uansett så får du i allefall avkreftet ev urinveisinfeksjon.
:klem:
Kan være at babisen ligger nære urinblæren og hindrer den i å tømme seg helt når du går på do. Jeg opplever det sånn om dagen :rødme:
Men ta med en urinprøve til legen uansett så får du i allefall avkreftet ev urinveisinfeksjon.
:klem:
Nå er nok min baby litt mindre enn din, så det er nok ikke grunnen ;)
Var hos legen i går g det er bekkenet som lager disse problemene.
jeg er som deg, eller var....
tisset så vanvittig ofte, jeg er jo ikke mye lengre på vei enn deg.
og ja, det slo ut som bare rakken på UVI.
Så det er fult mulig, hørt at det er flere gravide som har det uten smerter ved tissing
Tidl. bruker
30-11-2006, 15:07
I begynnelsen av svangerskapet så fikk jeg plutselig veldig vondt i ryggen en kveld. Og utover natta ble det så uutholdelig at jeg kjørte ned på legevakta. Og der sa legen at jeg har gått med en urinveisinfeksjon som har kommet seg opp til nyrene, og blitt en nyrebekkenbetennelse:trist2: Jeg hadde ikke hatt NOE som helst tegn til UVI. Gikk ikke oftere på do enn vanlig, og hadde ingen andre smerter enn i siden av ryggen. Jeg hadde aldri drømt om at jeg skulle få beskjed om at det var en UVI. Ganske skremmende, så det er veldig forskjellig hvordan folk kjenner det.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.