Vis full versjon : Jordmor
Hei alle marsianer!
Ser at noen av dere har begynnt å gå til jordmor. Har bare vært på en kontroll foreløpig hos fastlegen, og han sa at det var aktuelt fra ca uke 20, men at jeg kunne gjøre som jeg ville...
Nå vil jeg gjerne høre fra dere, hvor mange som går hos jordmor, og fordeler med det så tidlig?
Føler fortsatt at det er tidlig, og de magiske 12 ukene er ikke over riktig enda. Men det begynner å gå opp for meg nå, når jeg har fått brev fra fødeavdeling, tid for ultralyd og fortalt det til sjefen.... Spennende tider dere!!!!!:p
/
Tulla
termin 23 mars
Jeg var på min første kontroll i går. Jeg kommer til å gå annenhver gang hos jordmor og lege. Er heldig som har dette tilbudet, for et er ikke alle kommuner som har tilbud om jordmor.
Dette er mitt andre svangerskap så jeg føler ikke det helt store behovet for oppfølging hele tiden, men jeg skal iallefall ta en samtale med jordmor.
Cazandra
30-08-2002, 14:36
Jeg skal spørre legen min neste uke om hvordan det fungerer her!
Sist gikk jeg til jordmor fra uke 14:)
10+4
Tidl. bruker
30-08-2002, 15:01
Går til lege frem til uke 18 etter det blir det jordmor.
Den siste mnd blir det til lege tror jeg.
Jeg skal gå annehver gang til lege og jordmor, det gjorde jeg sist også. Var hos legen første gang i uke 11, skal til jordmor i uke 15. Syntes det var en helt flott ordning, og er glad jeg får det selv om jeg er annengangsfødende. Føler jordmor har bedre tid til deg også enn legen har, du får lit mer tid til å spørre om det du lurer på og prate litt. Og er det noe jordmor lurer på, spør hun bare legen.
I dag er vi 13+0
På tirsdag begynte jeg på et spesialistsenter for oss med kompliserte svangerskap, og der er det obligatorisk å først gå inn til legen og deretter til jordmor.
Hadde jeg ikke gått på dette stedet, hadde jeg heller ikke følt behov for å gå til jordmor. Gjorde det i et tidligere svangerskap, og følte jeg ikke fikk noe særlig ut av det.
Jeg har vært til første kontroll til lege. Jeg skal nå to ganger til jordmor, første gang i uke 16, så skal jeg til lege igjen. Slik blir det frem til uke 36, da er det anna hver gang. Det er også mulig jeg får ekstra oppfølging fra sykehuset, skal dit på tidlig UL 10. sept, så får jeg se hva de sier.
Det virker forøvrig som opplegget i Trondheim kommune er ganske bra med tanke på oppfølging.
Klem Meg 10+0 (det er så deilig hver gang jeg kan skrive nytt ukenummer..)
Jeg går til privat lege og fikk min første ul i uke12 bare for å forsikre oss om at lille nurket er i topp form:)
Skal til jordmor på mandag og da er jeg begynt uke 14.
Jeg er førstegangsfødende og ønsker litt xtra oppfølging, men dette kan du self. velge selv.
Har hørt at det er vanlig er at du går til jordmor rundt uke 18,
og tar ul på sykehuset mellom uke18 og 22.
Lykketil videre:)
Lillema&:baby:
Cirkeline
30-08-2002, 16:04
Hei!
Jeg var hos fastlegen min først (14. aug), og skal til jordmor 17. september. Etter det er det UL og så skal jeg visstnok til legen igjen. Etter det aner jeg ikke hva som skjer!
Klem fra cirkeline (9+5)
Marianne73
30-08-2002, 17:30
Jeg hade min første legetime igår og det var faktisk en kjempefin opplevelse. har hørt så mye om leger som er så travle og ikke har tid til en, men jeg følte at jeg fikk en mottakelse som en dronning:) og er veldig fornøyd.
Legen ville ikke at jeg skal gå til jordmor for han ville gjerne følge meg opp personlig og ville ikke at det skulle bli gitt motstridende beskjeder. Jeg har aldri vært gravid før så jeg vet jo ikke hva jeg vil gå glipp av ved å ikke gå til jordmor. men så langt er jeg ihvertfall fornøyd med legen. Selv om det var lang kø på legekontoret fikk jeg akkurat så lang tid som jeg ønsket !
Marianne (10+0)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.