PDA

Vis full versjon : Håper virkelig noen kan hjelpe meg i natten!

sunshine
06-12-2006, 02:12
Jeg sitter nå her midt på natten, og har stresset i hele dag.
Var utslitt til klokka var 20.00 i kveld, og tenkte at jeg skulle legge meg tidlig.
Har vært en hard dag, så jeg trenger virkelig søvnen min.
Og typisk min flaks, så får jeg halsbrann :daane:
Har prøvd å sove nå i mange timer, og jeg har vekt sambo hver gang jeg har spruttet opp av sengen med brann i munnen :fnise:
Nesten litt komiskt, men ikke noe morro akkurat nå.
Jeg har ikke kefirmelk her i huset, og titralakken har visst forsvunnet..
Er det noen andre ting jeg kan gjøre for å bli kvitt dette?
Håper virkelig at det er noen som kan hjelpe en gravid, frustrert, trøtt mamma. :fnise:

Har prøvd å "bygd" opp sengen med puter, men det hjelper ikke denne gangen.

Monica
06-12-2006, 02:44
Drikk melk, det hjelper :nikker:
Halsbrann er ekle greier, håper det går over slik at du får en god natt.

lillaki
06-12-2006, 02:50
Nesten litt komiskt, men ikke noe morro akkurat nå.
Jeg har ikke kefirmelk her i huset, og titralakken har visst forsvunnet..
Er det noen andre ting jeg kan gjøre for å bli kvitt dette?

Nå håper jeg først og fremst at du ligger i sengen og sover din søteste søvn :snill: Bare jeg det som er en sånn natterangler :rødme:

Jeg har faktisk ikke hørt om at kefirmelk skal hjelpe, jeg :rødme: Men vanlig melk, det lindrer vanligvis. Har hatt samme problemet selv til tider, gravid eller ei. Kanskje litt banan kan hjelpe, hvis du har det i hus? (Basisk?) Jeg har også kombinert (ikke i samme glasset, da) melk med litt cola light. Men det er fordi halsbrann for min del gjerne følges ad med luft i magen. Og da hjelper det på halsbrannen å få "lettet litt på trykket". Men, forsiktig med cola'en, da den er ganske så "sur". Bare små super, i så fall! Hmmm... Grovt knekkebrød, kanskje?

For meg så blir det viktigste å tenke over hva jeg spiser på forhånd, for å unngå at halsbrannen. For noen år siden så hadde jeg halsbrann ganske ofte, og det var ganske så plagsomt til tider. Så forandret jeg kostholdet mitt til Fedonsk (dvs, minimalt med hvete, sukker, pasta, ris og poteter), og da ble problemet borte :jupp: Sammen med 15 kilo overvekt, kan jeg jo legge til :glis: Nå har jeg knapt nok hatt halsbrann siden jeg la om kostholdet. Fikk kjenne litt på det da jeg var høygravid sist jeg var gravid. Det største problemet for meg er definitivt hvetebakst av den fine sorten. Da kommer halsbrannen garantert tilbake. Og jeg som elsker slike boller med rosiner som man får kjøpt i 8-pack! Heldigvis har de ikke dem her i Hellas :rødme:

Lykke til, håper du sover :gjesp:

sunshine
06-12-2006, 13:38
Jeg fikk ikke sove før 06.00 i dag tidlig :gjesp:
Og da hadde halsbrannen gått bort av seg selv.
Hadde ikke melk i hus i natt, ikke banan, ikke kefir, ingenting som kunne hjelpe..
Og akkurat i går da!
Typisk!
Jeg vet iallefall hva som forårsaket dette.
Spiste big one pizza før jeg la meg..
Har spist en del grandiosa, men den reagerer jeg ikke på.
Nå har jeg sovet til nå :tullerdu:
Og håper på å redde søvnmønsteret mitt :fnise:

Calamare
06-12-2006, 14:55
Ett ørlite tips til nestegang. Når man ligger på siden så har man litt mindre
halsbrann når men ligger på den enesiden enn den andre.

For meg er det å ligge på venstre side som er best.

FrøkenS
06-12-2006, 14:57
Har også hørt at mandler skal hjelpe mot halsbrann, så du kan jo ha noen på lur i nattbordskuffen :)

Caroline's mamma
06-12-2006, 14:59
Kjøp deg halsbrann tabletter på apoteket, ha alltid noen ved sengen.
Funker kjapt og varer ganske lenge.

Nalim
06-12-2006, 15:27
Jeg har en pk med Lovehearts liggende på nattbordet,det funker for meg.
Håper du finner noe som hjelper:snill: