Vis full versjon : Bilsikring?
Hvilken type bilsikring har dere planlagt til novemberbarna? Vi har brukt bag med nett over til de to første, men det blir det ikke plass til i baksetet denne gangen. Vi kjøpte en MaxiCosi Citi (http://www.nor-style.no/images/sikring/MCcitiFIDJI.gif) til storesøster, som står til Nurkets disposisjon for Jenny har gått over til BeSafe Kid nå. MaxiCosi'en kan brukes fra nyfødt, men ikke på langturer de første månedene. Vi har uansett ingen planer om noen langturer i vinter, så det går nok greit. Tenkte på en liten ting da.. De må vel ha noe pose/dyne oppi bilstolen også? Kjøper dere vinterdyne med hull til selene? Eller holder det med dyne over? Bilen blir jo fort varm når vi starter den, da men.. :uff:
Tror vi satser på å leie en boxette de første månedene, så kjøper vi en stol ala maxi cosi city'en når småen begynner å bli litt sterkere i ryggen.
Iom at jeg bor i iskalde nord, så kommer nok motor- og coupevarmeren til å stå i bilen før jeg kjører noe sted, så jeg vil vel tro at det holder med et babyteppe i tillegg til utedress?
Hei Lillian :)
Vi får jo ikke brukt bag/nett til våre, og har valgt Maxi Cosi Citi. Det er jo et kjent faktum at bilseter ER tryggere enn bagnett, men så er det dette med å sitte da. Nå har jeg gjort det slik at jeg har tatt kontakt med både helsestasjonen her og en fysioterapautvenninne og begge sier at det ikke er farlig å sitte (de ligger jo mer enn sitter da) selv under lange turer. Da snakker vi for vår del om 15 mil hjem til familien. Man bør evt ta noen små pauser, men det viktigste er at barnas primære stilling ikke er sittende. Fikk jeg beskjed om.
Dee og gutta, 29+0
:baby: :baby:
Må vel holde med dyna lagt over vel...? Får jo stappa den godt rundt den lille allikevel!
Skal leie Maxi-Cosi til å begynne med. Kommer nok ikke til å kjøre så lange turer at det blir behov for nett til bag. Var det forresten ikke noe med at dette nettet ikke var så bra og at det mest sansynlig kom til å bli tatt av markedet...? eller er jeg helt på jordet nå...? Husker bare ikke hvor jeg leste dette... :bonk:
Kame; Dersom Boxette er det jeg mener å huske at det er blir den veeeldig fort for liten. Brukte ikke den jeg lånte til storebror mer enn noen ganske få uker!
Dee:
Fikk du beskjed om at du kunne kjøre med de sittende i stolen i 15 mil?? Jeg spør. fordi over alt jeg har spurt (jordmor, lege og barneutstyrbutikken), har jeg fått beskjed om at de kan sitte i 20 minutter, og må da ha 20 minutter liggende før vi eventuelt kan kjøre videre..
Vi har allerede fått 2 brukte, nesten nye, Maxi cosi, men har tenkt å bruke en stol og ett nett den første tiden. Slik kan vi kjøre langt ved å bytte på å sitte/ligge for de to små, hver halv time ca.
De ligger jo mer enn sitter i setene da, og selvfølgelig kan man ikke kjøre 15 mil i ett strekk. Spesielt ikke når de er helt nyfødte. Men det de sa var at frykten for skader var sterkt overdrevet. Og man tar jo ikke en 15-milstur hver dag! Så jeg stoler på dem og andre erfarne tvillingmødre :)
Dee
Hei
Vi har valgt dette setet:
http://www.basson-trading.dk/varepic/showimg.asp?id=278
og har kjøpt bilsetepose til å ha oppi, her:
http://www.going.no/mumie.html
Selvom man kan varme bilen i god tid før man reiser hjemmefra kan det jo tenkes man er i butikken, eller er med storesøsken på fotballtrening el. og da er bilen kald når man skal hjem.
Tror bilseteposen er for stor til boxette.
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (28+6)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.