Tidl. bruker
12-12-2006, 12:56
Hei! Var til kontroll hos lege i uke 7, ultralyd i uke 12(ifbm duotest pga av alder). Vi skal så til ultralyd i uke 19 over nyttår og så besøk nr 2 hos min lege i uke 24. Sist gang i 2005 fikk jeg time hos lege og fikk høre hjertelyd i denne perioden mellom( uke 15). Savner dette nå. Synes det er lenge mellom uke 8 og uke 24! Rett nok har vi vært på ultralyd i mellom, men det er jo ingen test av blodtrykk m.m. og min helsetilstand. Ringte legesenteret i dag for å bestille ekstra svangerskapskontroll, men min fastlege hadde ikke ledig time før over nyttår -så da får jeg vente eller bestille hos privatpraktiserende lege. Er ikke det lang tid i mellom? Jeg synes det, men det er sikker mange ulike meninger og følelser omkring dette. Hva mener dere?
Takk for fine svar. Nå reiste jeg til Oslo Akutten i dag for svangerskapskontroll. Orker ikke å mase om time på legesenteret! Skulle sikkert gjort det, men valgte isteden å gjøre det enkleste og siden jeg bor i Oslo er det mulig. Litt koster det(575 kr), men nå fikk jeg iallefall beskjed om alt virket til å være orden med den lille og jeg kan roe litt ned. Kontroll av min helsetilstand som blodtrykk. puls, og urinprøve fikk jeg også -så det føles bra. MEN, for meg er det for lenge mellom legekontoller slik "standard programmet" er! Det er sikkert. Veldig greit med en undersøkelse imellom!
Takk for fine svar. Nå reiste jeg til Oslo Akutten i dag for svangerskapskontroll. Orker ikke å mase om time på legesenteret! Skulle sikkert gjort det, men valgte isteden å gjøre det enkleste og siden jeg bor i Oslo er det mulig. Litt koster det(575 kr), men nå fikk jeg iallefall beskjed om alt virket til å være orden med den lille og jeg kan roe litt ned. Kontroll av min helsetilstand som blodtrykk. puls, og urinprøve fikk jeg også -så det føles bra. MEN, for meg er det for lenge mellom legekontoller slik "standard programmet" er! Det er sikkert. Veldig greit med en undersøkelse imellom!