PDA

Vis full versjon : overføring av ferie

Nuggett
06-02-2003, 17:40
Heisann

Fra 2002 hadde jeg 10 feriedager til gode. Min arbeidsgiver sier det er firma "policy" at jeg overfører denne ferien, og at jeg således ikke kan få tilbakebetalt pengene for disse ubrukte dagene. :sint:

Firmaet sier at jeg heller får legge disse feriedagen inni permisjonstiden. Men, det vil jeg ikke - jeg vil ha pengene.

.... jeg trenger jo penger mer enn jeg trenger ferie/forlenget permisjon - det er jo så mye som skal kjøpes inn (barnevogn, barneseng.... ja alt). Det er jo ganske mye penger det er snakk om også da.

Noen som vet hva mine rettigheter er på dette området?

Amazone
06-02-2003, 23:50
Hei Nuggett!
Det er dessverre arbeidsgiveren som bestemmer om du får overført eller får utbetalt.
Jeg er organisert, og sjekket opp dette tidligere i år. Jeg hadde nemlig mye ferie til gode, og ønsket det utbetalt.
Det er mulig du har krav på å ta ut ferien før du går i svangerskapspermisjon, men det er jeg ikke sikker på.

Amazone :)

Babyface
08-02-2003, 09:32
Feriefritid er ikke bare en rettighet man har, men også en plikt. Du kan ikke kreve å få tilbake noen penger, arbeidsgiver kan derimot kreve at du tar ut ferien.

Maz
08-02-2003, 09:44
Du har faktisk ikke krav på å få ferien overført heller om det ikke skyldes sykdom at du ikke har avviklet denne.