PDA

Vis full versjon : Asymptomatisk bakteriuri!

-leah-
14-12-2006, 14:50
Noen flere som har fått denne diagnosen?
Er ganske nervøs, og håper noen har gode erfaringer å komme med!

harmony
14-12-2006, 16:10
Betyr bare "bakterier i urinen (urinveisinfeksjon) uten symptomer", og det er ganske vanlig at man kan ha urinveisinfeksjon i svangerskapet uten symptomer eller med veldig lite symptomer.

-leah-
14-12-2006, 16:30
Dette jeg har finnes hos 5-10% av alle gravide, og hyppigheten av prematurfødsel er stor, det samme gjelder overhyppighet av postpartum endometritt, og kompliserte urinveisinfeksjoner. Pyelonefritt er en alvorlig infeksjon i svangerskapet med tanke på sepsis og dødfødsel bla. Behandling kan redusere risikoen.
Uvi har jeg hatt før også, men da med symptomer...tror du det bare er uvi altså? Da forstår jeg ikke vitsen med at legen tok dette så alvorlig!

harmony
14-12-2006, 16:31
Det kommer vel an på bakteriene, men diagnosen er faktisk bare direkte oversatt "bakterier i urinen uten symptomer". Hva mer som ligger bak, kan jeg jo nesten ikke spå om... Og jeg skal ikke spå tvil om legen din her. Kanskje du skulle snakket litt nærmere om det med han?

-leah-
14-12-2006, 16:37
Det kommer vel an på bakteriene, men diagnosen er faktisk bare direkte oversatt "bakterier i urinen uten symptomer".

Har du fått antibiotika?

Ja begynte på selexid i dag. Jeg vet faktisk ikke hvilken bakterie som er funnet, får sikkert mer informasjon på neste kontroll...blir litt irritert om det bare er uvi, og jeg får så mange skriv om dette. Vivanlige uten bakgrunnskunnskap om dette kan jo få bakoversveis av mindre.
Takk for svar iallefall Harmony

harmony
14-12-2006, 16:58
:klem: Jeg hadde i hvert fall ikke bekymret vettet av meg. Men be om mer informasjon du.

-leah-
14-12-2006, 17:01
:klem: Jeg hadde i hvert fall ikke bekymret vettet av meg. Men be om mer informasjon du.

Det skal jeg! Og tusen takk for at du klarte å få meg litt roligere :klem: