Vis full versjon : Da var Laktulosen kommet i hus...
Og for de som ikke vet hva det er.... Jeg sier bare "bomelom", eller mangel på den...:fnise: Noen som har noe erfaring med Laktulose? De på apoteket sa at den var veldig bra, men jeg er nå som alltid skeptisk til slike midler. Har prøvd med svisker og mye drikke, men blir uansett trøbbel når jeg skal på do. Æsj, bæsj...:lol: Denne Lakt...guffa er uten tvil passe søt!!!! Følte jeg drakk en halvtykk sukkerlake... Men det gikk da ned;)
God natt, damer!!
Snuppa mi gikk på laktulose da hun var mindre, og den virka bra den. :nikker:
Den hjelper å holde avføringen bløt så det er lettere å få den ut.
Men det tar et par dager før den virker altså.
Håper du snart får gått ordentlig på do!
linka2006
16-12-2006, 17:24
Jeg har brukt laktulose i perioder meg treg mage. Synes det er kjempebra. På meg har den virkning raskt også.
Jeg brukte å blande den i et halvt glass saft. Blir ikke sånn tykk oljete guffe da, og smaker jo ingenting.
Jeg har brukt laktulose i perioder, og "pusher" det også på andre i jobbsammenheng (hjemmesykepleie). Har bare god erfaring med det. Mitt tips er å ikke ta for stor dose, da blir i hvert fall jeg veldig oppblåst og "vindfull" :fis: . 20 ml er for mye for meg. Jeg synes det er bedre å ta en liten dose jevnlig, feks 10 ml funker fint for meg hvis jeg tar det noen dager på rad. Som regel virker det i løpet av en dag. Men dette er sikkert individuelt.
Den kan fint blandes i saft eller te, da kjenner du ikke smaken.
Skjønner at jeg er nødt til å komme meg på apoteket. Har ikke vært på do siden torsdag tror jeg, og kjenner at jeg må, men får det søren ikke til... :mumle:
Håper du får orden i systemet snart.
:tøff: :tøff: :tøff: :tøff:
Jeg har fått fart på systemet!!! Og kan på det hjerteligste anbefale Laktulose!!! Tok en liten "overdose" i går (40 ml).... Hm... Kanskje dumt, men jeg var desperat... Vindfull skal dere vite at jeg ble!! :fnise: Og utpå kvelden jobbet magen på spreng. Så ble det en tur inn på det helligste og jeg skal si at jubelen sto i taket etterpå :rabla: Nesten litt teit at man blir så glad, men ble nå det jeg. Ringte til og med min mann på jobb for å fortelle... hohoho...:rabla: :rabla: :rabla:
linka2006
17-12-2006, 23:39
Så bra da!
For å gå rundt og være oppblåst og ikke "få det til", er overhodet ikke noe godt. Husker selv at jeg ble kjempeglad da jeg fant ut at det virket. For jeg fikk til tider skikkelig vondt i magen...
Jeg har ingen bra erfaring med lactulose, jeg ble bare kvalm jeg ikke funka den heller. nå bruker jeg vi siblin og den holder magen under kontroll hele tiden (rent plante fiber) fåes kjøpt på apoteket og samker mye bedre. Blandes i appelsin juice og det er mye bedre enn lactulose
:tøff: :tøff: :tøff: :tøff:
Jeg har fått fart på systemet!!! Og kan på det hjerteligste anbefale Laktulose!!! Tok en liten "overdose" i går (40 ml).... Hm... Kanskje dumt, men jeg var desperat... Vindfull skal dere vite at jeg ble!! :fnise: Og utpå kvelden jobbet magen på spreng. Så ble det en tur inn på det helligste og jeg skal si at jubelen sto i taket etterpå :rabla: Nesten litt teit at man blir så glad, men ble nå det jeg. Ringte til og med min mann på jobb for å fortelle... hohoho...:rabla: :rabla: :rabla:
Grattis da!:lol:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.