PDA

Vis full versjon : På tide med en formsjekk/statusrunde, jenter!

Eirill
30-08-2002, 16:57
Det er snart helg, og det må vi "feire" med en statusrunde! :)

Uke: 17+3

Termin: 5. februar

Ultralyd: Vi var forrige torsdag. :hjerter: Ble satt tilbake to uker, dermed havnet jeg her inne.

Kjønn: Vet ikke, jeg har en jentefølelse. (Kunne se ut som en gutt på UL, men jordmor var veldig usikker)

Formen: I fin form! Er litt trett til tider, men mye piggere enn for noen uker siden. Halsbrann.........

Magen: Den er på plass, men for noen ser jeg vel bare smålubben ut? ;)

Livstegn: Får noen dult i ny og ne, men det går så fort at jeg rekker ikke å "summe" meg! :)

Diller: Ingenting spesielt nå. Alt er godt, unntatt sjokolade!

Helgeplaner: Jobbe:( Lørdag kveld skal vi spise fajitas og se Ringenes herre. Søndag skal vi vel besøke bestemødrene.

Hvilken bok ligger på nattbordet? Ble ferdig med "Det som er mitt" av Anne Holt i går, og må finne ei ny bok i dag.

Er det sommer eller høst hos dere? Høstværet kom på onsdag, akkurat nå blåser det en del. Men høsttemperaturene har ikke kommet riktig enda da! :)

Har mageboeren noen storesøsken? Ja, Tuppsjura på 14 1/2 måned ligger nå og tar en lur mens mamma surrer bort tid på dataen isteden for å pelle tapet på det som skal bli jomfrukammeret. ;)

Hiv dere med da, jenter! :klapp:

Ha ei fin helg!

Pelen
30-08-2002, 17:43
Uke: 15+4

Termin: 17. februar

Ultralyd: Jeg har ikke vært enda! Skal dit 23. september og jeg gleder meg. :D

Kjønn: Vet ikke, jeg har en jentefølelse.

Formen: I fin form! Men jeg er også litt trett til tider, spesielt etter kl 21... Merker at jeg ikke takler lite søvn så bra lenger, jeg blir helt utslitt. Strekker og gjør litt småvondt i magen til tider, men det er vel sånn det skal være. Ikke rart med mine trente magemuskler. *Kremt* Jeg har også vondt i halebeinet og kjenner litt av ischias eller bekkenet. Men ikke noen store ting

Magen: Den er på plass. Den er ikke så struttende, uten den står ut på hele magen - også langt opp. Mange som ikke kjenner meg tror nok bare at jeg er sånn - har litt mage...

Livstegn: Ikke noe enda

Diller: Jeg er ikke kjempe sulten, rart nok. Men grønne pærer er godt!

Helgeplaner: Jentetur på Hardangervidda med sykkel

Hvilken bok ligger på nattbordet? Leser Garp av Wilbur Smith. Jeg har ikke lest den før.

Er det sommer eller høst hos dere? Det har vært sommer til i går. Da var det litt kjøligere på morgenen. I dag er det overskyet og svalere.

Har mageboeren noen storesøsken? To halvsøsken på farens side.

Klem Pelen

Kwistin
30-08-2002, 18:04
Uke: 16+1

Termin:13. februar

Ultralyd: Fått time 13. September... Det er fredag den 13 :sint:

Kjønn: Det skal vi vite på UL'en hvis det går... Håper det er ei lita jente... Så får vi en av hver, og da er jeg ferdig :)

Formen: Er kjempe bra.. Ingen mat frister fortiden.. Så jeg lager noe i farten som altid har pleid og være godt før, så er det ikke så fælt alikevell..

Magen: Er en deigmage fra sist graviditet, trenet ikke da jeg heller gjør det når jeg er ferdig med barn :) De som vet jeg er gravid ser det, de som ikke vet det, ser det ikke ennå.. Meg og sambo kan kjenne kulen nedenfor navlen :hjerter: :hjerter: :hjerter: (Har lakt vekk 3 bukser til nå, den 4're buksa som jeg trodde jeg kunne ha lenge, har begynt og stramme mer enn jeg trodde at den kom til og gjør... Så nå MÅ jeg på buksehandel... Toppene mine ligger ikke så fint heller lenger.. Magen popper ut :( )

Livstegn: Ja, murring hele tiden, og når jeg ligger helt stille og ser tv og slikt, kjenner jeg små knuffing og dulting inni der :0)

Diller: Vingummi, snop og chips, kaker, brus.... Akuratt nå for tiden.. Lurer på om jeg skulle hatt mensen nå... ? :bonk: Håper det IKKE fortsetter sånn.. Men jeg spiser ikke mye altså, bare pittelitt når suget er på det værste :)

Helgeplaner: Hmm.... Aner ikke ennå.... Prøve og lage noe god mat som frister og se litt filmer...

Hvilken bok ligger på nattbordet? Urk.. Hater og lese bøker, mine bøker er i bokhyllen til pynt :) Har ikke nattbord heller, så mobilen min ligger ved siden av puten om natten, og noen donald blad ved siden av sengen :)

Er det sommer eller høst hos dere? Nå kommer høsten tror jeg..

Har mageboeren noen storesøsken? Ja :hjerter: :hjerter: lille store gutten vår på snart 3 1/2 år :) Som gleder seg til og bli storebror :D

mettemor
30-08-2002, 18:09
Her er min status:

Uke: er litt usukker nå som terminkalkulatoren er vekk, men tror det er uke 17 i dag faktisk!

Termin: 6. februar

Ultralyd: Har ikke vært på det enda. Skal 12.sept.

Kjønn: Ganske sikker på at det er en jente. Var det sist også og da hadde jeg rett!!:D

Form: Ganske bra! Blir fort sulten og fremdeles litt trøttere enn vanlig. Ingen "vondter":)

Mage: begynner å synes nå!!

Livstegn: kjent det et par uker nå. Sambo kjenner det også!!

Diller: Alt somer søtt og surt (godteri asså!)

Helgeplaner: jobbe, jobbe, jobbe... Fredag kveld og lørd +sønd 07.30-16.15:(

Søsken: Storesøster er nå 21 måneder og blir 2 år og 2 mnd. når nestemann kommer!

Klem fra mettemor!

Guttemor
30-08-2002, 18:13
Uke: 17+2

Termin: 7 februar

Ultralyd: Tirsdag den 9 september :D

Kjønn: Vet ikke enda, men føler på meg at det blir gutt nr. 3

Formen: Ganske bra. Litt trøttere enn vandlig, men greier å lure meg til en dupp på dagtid av og til, når minstemann sover. Litt halsbrann. Tisser OFTE.

Magen: Har fått litt mage, men enda synes jeg selv at jeg bare ser feit ut.

Livstegn: Kjenner liv daglig, men bare innvendig enda. Kan ikke se det utenpå.

Diller: Ingen spesielle. Men greier ikke sjokolade, is og brus.

Helgeplaner: Lørdag skal vi på IKEA som har åpnet i Trondheim. Og se på hva de har av barneutstyr og møbler til barnerommene.
Søndag har vi ingen spesielle planer. Samboeren skal jobbe, så jeg skal kose meg hjemme sammen med ungene.

Hvilken bok ligger på nattbordet? Ingen bøker for tiden, men bladet gravid, og siste se og hør :p

Er det sommer eller høst hos dere? Kjenner det er høst i luften nå. En litt friskere luft enn for noen dager siden. Regner i perioder, og det synes jeg bare er deilig. Er litt godt etter all finværet vi har hatt i det siste. Synes høsten er en flott årstid jeg!

Har mageboeren noen storesøsken? Ja, to gutter på 2,5 og 4 år. De vet at mamma har baby i magen, men synes nok det er litt lenge å vente på at den skal komme ut :D
Storebror har allerede tilbydt å dele rom med babyen *hihi*

God helg alle sammen :kidoki:

Guttemor

Lilli3
30-08-2002, 18:29
Morsomt med statusrunde!

Uke: 18+0

Termin: alt fra 29 jan-3 feb 2003

Ultralyd: mandag 2.sept kl 11.15

Formen: Veldig bra, litt bekkenløsning

Magen: den strutter ganske bra allerede

Livstegn: den har begynt å sparke mye og hardt

Diller: MAT og atter mat!

Helgeplaner: feire min mors 52 årsdag

Hvilken bok ligger på nattbordet: svangerskapsbok

Er det sommer eller høst hos dere: ganske høst ja

Har mageboeren søsken: ja en bror på snart 6 år og en søster på
snart 3 år.

God helg alle sammen!

Lilli3 og babyen 18+0:findag:

Syrinen
30-08-2002, 18:56
Uke: 16+1

Termin: 13 februar

Ultralyd: Tirsdag den 10 september

Formen: Konstant kvalm, oppkast flere ganger om dagen, enormt trøtt, sover mye, kjeder meg.

Magen: Ikke synlig for andre enn de som kjenner meg godt, er forsatt litt slat, men navlen strutter mer en normalt.

Livstegn: forrige fredag på kino :)

Diller: får ikke i meg noe mat for tiden, men har vært ganske glad i skillingsboller.

Helgeplaner: Kanskje dra en tur til Drammen og besøke venninnger i morgen.

Hvilken bok ligger på nattbordet: leser ikke noe særlig jeg, bortsett fra Det nye og Se & Hør.

Er det sommer eller høst hos dere: Sommer fortsatt, men virker som høsten så smått er på vei.

Har mageboeren søsken: Nei, men en storesøster-hund :d Mia som elsker barn.

God helg ja...

Tidl. bruker
30-08-2002, 19:31
Uke: 15+5

Termin: 16. februar

Ultralyd: I forrige uke, 14+3. Neste den 25. sept.

Kjønn: Vet ikke, men vil gjerne vite.

Formen: Mindre trøtt, men blir fort fysisk sliten pga vondt bekken. Har litt hodepine, men den er peanuts i forhold til migrene (som jeg ikke har hatt på kjempelenge :D ). Føler at jeg livner mer og mer til etter ei stund med daffhet. Litt sippete enkelte ganger.

Magen: Er som en liten badeball :) (Men så fikk jeg jo tidlig mage i dette svangerskapet) Kjenner livmora ca ved navlen.

Livstegn: Kjenner romstering, men ikke de morsomme "bulene" etter føtter og armer ennå. Tror ikke det er lenge før Zafirmannen og Lillemor får kjenne de også....gleder meg!

Diller: Syns det er ekstra deilig med iskaldt vann! Ellers ikke noe spesielt. Blitt mye som jeg ikke liker så godt lenger, som sjokolade, cola, kaffe, og godteri generelt.... :???:

Helgeplaner: Rydde i skuffer og skap!!! Må få plass til IKEA-innkjøp! (*kremt*...de åpna her i Tr.heim i går, og jeg og Zafirmannen har vært der 3 ganger :blush: allerede!!!!!)

Hvilken bok ligger på nattbordet? 3 ferdigleste Elling-bøker...skal leveres tilbake til biblioteket i morgen. Er blitt så trøtt om kvelden at jeg tror ikke det blir andre bokprosjekter enn pensumbøker.

Er det sommer eller høst hos dere? Høsten er på tur ja, men syns vi har en hærlig temperatur ute likevel...godt å bli litt avkjøla etter den utrolige sommeren vi har hatt. Men håper selvsagt på litt mere godværsdager ;)

Har mageboeren noen storesøsken? Ja, Lillemor på 5 år. Hun syns magen er blitt ei god kosepute, og prater ofte med nurket der inne (hun påstår at h*n snorker...)

Klem fra
Z 15+5

Hennie
30-08-2002, 19:48
Uke: 16+3

Termin: foreløpig 11. feb (skal på UL 12.sept)

Kjønn: aner ikke, har en guttefølelse

Form: Mye bedre, men trenger fortsatt mye søvn.

Mage: Litt, jippi, håper på mer (tenkte jeg skulle kjøpe mammabukse i morgen...:))

Livstegn: Ingen bevegelser enda...sukk

Diller: Nei..

Helgeplaner: spise masse god mat og besøke uvitende vordende oldeforeldre...

Hvilken bok ligger på nattbordet: Tror den heter De mistenkte, husker ikke forfatter..

Sommer eller høst: Litt mer høst nå tror jeg, har vært utrolig fint i flere uker nå.

Magebeboeren min har ingen søsken, men kaninen vår venter spent (tror vi da..)

HA EN GOD HELG ALLE SAMMEN:) :) :) :) :)

xina
30-08-2002, 20:32
Heisann..

Uke:18+1

Termin:Foreløpig 1.februar (skal på UL 3.september.)

Kjønn: Det vet jeg ikke..

Form: Den er temlig bra den forhold til den var,så jeg skal ikke klage.Litt trett til tider bare.

Mage: Veldig stor..Ligger en mnd forann på Symfyse-fundusmålet på helsekortet..Lagt på meg 10 kilo også (65kg nå) :blush:

Livstegn:Kjenner mye liv hver dag :)

Diller: Boks Cola og Hyrdepai...huff...

Helgeplaner: Skal på Flystevnet på Geiteryggen imorgen..ellers så tar jeg det som det kommer.

Hvilken bok ligger på nattbordet: Har ingen bok,men bladet Gravid ligger der og svangerskap og fødsel hefte ligger der.

Sommer eller høst: Fortsatt sommer og 20 varmegrader her.

Mageboeren min har ei søster på 7 år som gleder seg som bare det.Hun kjenner stadig etter med handa om bebbin banker i magen til mamma..:)

Klem fra xina (termin 1.februar)

stratos
30-08-2002, 21:33
Uke: 17+5

Termin: 1. februar

Ultralyd: Neste torsdag den 5. klokken 19:00!

Kjønn: Vet ikke. Har ingen følelse ennå, men Storebror tror det blir en jente.

Formen: Så mye bedre! Fortsatt litt trøtt, men det begynner å gå over det også, og denne uken har jeg faktisk fått gjort litt nyttig etter jobb!

Magen: God og rund! 18 cm

Livstegn: H*n stupte masse kråke i går tidlig, og som regel kjenner jeg noe annenhver dag.

Diller: Koffeinfri kaffe mocha! Med krem... Og tomatsuppe!

Helgeplaner: Mannen skal jobbe, så Storebror og jeg skal finne på noe morsomt...familiemiddag lørdag kveld...'helligdag' på mandag! Og så har jeg en bok som skal jobbes på, så det blir nok noen timer foran data'n.

Hvilken bok ligger på nattbordet? Kriminalroman. Blir nok ferdig i kveld, så jeg trenger noe nytt! Skulle ønske jeg fikk tak i norske bøker...

Er det sommer eller høst hos dere? Det har vært skikkelig sommer her med strålende sol fra klar blå himmel og kjempevarmt, men i dag er det grått. Fortsatt varmt. Her er vi glade så lenge det ikke regner! Vancouver er Canadas svar på Bergen!

Har mageboeren noen storesøsken? En Storebror som blir 4 i desember og som gleder seg masse til å få en lillesøster!

Snuppa
30-08-2002, 23:31
*poff*

Hanne78
31-08-2002, 00:16
Uke:16+5

termin:9.feb

Ul: skal 9.sept:p

Kjønn:har jentefølelse,håper å få vite sikkert på UL!!!

Form:vondt i ryggen/bekkenet,eller tipp-topp!!

Mage:ja,gjett!!Stor og gravid "synlig for alle"-mage!!!

Livstegn:ja,kjenner hver dag,siden ca uke 13. Kjente det utvendig allerede uke 14.

Diller: tjaaa,har begynt å like pepsi max igjen...Er nok litt pepsimaxiker;)

Helgeplaner: skulle egentlig ha jobbet,men pga umulig tilretteleggelse på jobben,er jeg nå "sykemeldt"...Så,skal kose meg hjemme med familien istedet!!

Bok på nattbordet: vel,leser helst i badekaret jeg da,straks jeg legger meg om kvelden,sovner jeg...Holder på med Jo Nesbøs " Flaggermusmannen"

Søsken: ja,har en liten gutt som fyller 3 uken etter jeg har termin med andremann!!!(bare det ikke blir på samme dagen...)

Dette var meg:cool:
Klem Hanne

cobra
31-08-2002, 12:31
Uke: 17+6

Termin: Foreløpig 4 februar.

UL: Mandag 2. September kl 1100

Kjønn: Vet ikke enda, venter til UL, har ikke noen magefølelse.

Form: Ikke kvalm lenger, begynner å få bekkenløsning.

Mage: Litt begynner å komme fram.

Livstegn: Kjenner litt tumling og spark innimellom.

Diller: Ikke noen spesielle for øyeblikket.

Helgeplaner: Vaske og rydde litt, fortsatt litt oppussing av huset igjen, vedovnen skal innstallerres i helgen.

Bok på nattbordet: Akkurat nå, Donald Pocket. :D

Har mageboeren noen søsken: Ja, en storesøster som blir 3 år i februar 03.

Er det sommer eller høst hos dere: Høsten har gjordt sin innmarsj her nå, vind, regn og kaldere.

klem fra
Cobra

Vinga
31-08-2002, 12:40
Uke: 15+5 idag

Termin: 20. februar (legens)

Ultralyd: 20. september kl. 12.00

Kjønn: No idea. Har guttefølelse. Sambo håper på jente. Jeg håper på friskt barn.

Formen: Trøtt, men ellers helt fin!

Magen: Den er på plass :)

Livstegn: Kjent liv 2 ganger siste uka! :klapp:

Diller: Grønne harde pærer, tomatsuppe med makaroni og "Kuli" appelsindrikk ("Solrik" går også ann!) Tyrkisk Peber- drops er sluuuurpis :klapp:

Helgeplaner: Fest hos sjefen til sambo og kona hans idag/kveld. Harrytur imorgen (skal kjøpe mat).

Hvilken bok ligger på nattbordet? Det nyeste DetNye bladet :p

Er det sommer eller høst hos dere? Begge deler, men høstlufta er her! Deilig!

Har mageboeren noen storesøsken? Nei.

Hilsen vesle L 15+5 og

Lotte-77
31-08-2002, 17:16
Hei jeg er ny her:)

Uke:16+0

Termin: 17 februar (foreløpig)

Ultralyd: 17 september, SIR

Kjønn: Tja kanskje en liten gutt (magefølelsen)

Formen: Vel har nå fått omgangssyke,som er litt kjedelig. Begynt å få vondt i bekken/rygg,ellers fin.

Magen: Begynner å strutte.Sambo sier bare "herregud" når han ser den:)

Livstegn: Tror det, men er ikke helt sikker ennå...

Dille: Spiser minst mulig,har vært kvalm leenge nemlig.

Helgeplaner: Bli frisk!!

Hvilken bok ligger på nattbordet? Svangerskapsboken:baby:

Er det sommer eller høst hos dere? Høst,og det er deilig:)

Har mageboeren noen storesøsken? Ei stolt søster på 6 år:D

Hilsen Lotte-77 og veslegull

Kwistin
31-08-2002, 17:25
Hei og velkommen :)

Ta en titt her siden du er fra Rogaland du også :) : http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=1326

16+2

Tidl. bruker
31-08-2002, 17:28

Termin: 2 februar etter ultralydtermin

UL: Var der fredag 30 august

Kjønn: jente

Form:Fin form bortsett fra enorm tretthet

Mage: Synes veldig godt, ble fort stor fra uke 15 selv om jeg ikke har lagt på meg mere enn ca 2.5 kilo

Livstegn: kjenner sparking hver dag, pappaen har også kjent det på utsida

Diller: Ikke noen spesielle for øyeblikket, hadde en ukes dille på smil sjokoladen men det har gått over.

Helgeplaner: slappe av og prøve å rydde litt.

Bok på nattbordet: ingen bøker, men et par utgaver av " gravid".

Er det sommer eller høst hos dere? Ganske bra temp. her enda,men kjenner en høsttrekk i lufta.

Har mageboeren noen storesøsken? Nei, ikke menneskesøsken men to chinchillaer som til nå har vært bebisene i huset.

Tidl. bruker
31-08-2002, 18:42

Termin: 4. februar

Ultralyd: Var der i går 30/8. Kjempemorro :)

Kjønn: Vet ikke, ville ikke vite...

Formen: Blir fort sliten, er sykemeldt ut sept, foreløbig

Magen: Yepp, kom fortere nå, enn med førstemann.

Livstegn: Ja, har kjent i en uke. "Kraftige" dunk...

Diller: Appelsin!

Helgeplaner: Stelle i stand til 3 åringen bursdag på sødag.

Hvilken bok ligger på nattbordet? "Der vannet blir dypt" husker ikke forfatter...

Er det sommer eller høst hos dere? Begynner mel med høsten nå, forde om temp er bra ennå.

Har mageboeren noen storesøsken? Ja. Har en bror som blir 3! på søndag som sagt :)

Siw Anita
03-09-2002, 10:43
Uke:16

Termin:15 februar,skal på ultralyd i morgen 4 september,da får vi vite hva kjønnet blir.

Formen: Den er opp og ned.Kvalmen er her enda,brekker meg om morgenen.Har litt vondt i magen,men ellers så går alt fint

Magen: ja den tar form nå,blitt stor.Har lagt på meg 4 kilo i august.raser vel litt mere opp også tenker jeg.

Livstegn: Her inne er det liv hver dag. Kjenner de små hendene og føttene hele tiden der inne.Hærlig følelese ja:klapp:
Så dette er en vilter krabbat.

Diller: Jeg må ha Ice Tea(Peach) hver dag.to små flasker må det være.Ellers så kjenner jeg at kroppen blir litt gærn visst jeg ikke får det.Rare greier du

Helgeplaner:Har barnefri til denne helgen,skal bare slappe av.Nyte at det er rolig her hjemme da.

Hvilke bok som ligger på natt bordet:For det første så har jeg ikke natt bord:) Men ved siden av madrassene våre på hemsen ligger noen kataloger av barnevogner.Iallefall,tre ,fire stykker.

Er det sommer eller høst hos dere: her er det jo varmt enda.Gleder meg at det blir kjøligere nå

Har mageboeren noen søsken: her er det to søsken.En gutt på snart 6 år om noen uker og ei jente som fyller 5 i desember.Så de gleder seg til babyen kommer.

Så dette var alt om meg nå,skriver mere senere
:gal: :kidoki: klem fra Siw

Sessa
03-09-2002, 13:17
Uke: 18+1

Termin: 3 februar (både mens og UL-termin)

Formen: Bedre og bedre. Kaster ikke opp hver dag nå, men kan ha noen kraftige kvalmebyger innimellom. Trenger mer søvn. Merker dette ved at hver kveld sovner jeg på sofaen, midt i en film.. ;)

Magen: Blir større og større for hver dag! :D Godt synlig nå..

Livstegn: Har merket liv i ca 2 uker nå :klapp: Fikk det bekreftet igår da vi var på UL, og fikk se at bebis lå samme vei som jeg hadde mistanke om :)

Diller: Krokan iskrem, grønne epler, sukkererter.. Kommer ikke på mer

Helgeplaner: Skal til Bergen i 70 årslag til min farmor (blivende oldemor) Blir min siste flytur før bebis kommer...

Hvilken bok som ligger på nattbordet: Ringenes Herre (triologien) av Tolkien

Er det sommer eller høst hos dere: Tja... både og akkurat nå. Sommer om dagen og høst om kvelden/natta :D

Har mageboeren noen søsken: Nei, ingen menneskelige søsken :lol: Får en nymfeparakitt som "søsken-selskap"

:klem: Sessa