PDA

Vis full versjon : Noen som vet?????

caja
07-02-2003, 02:35
Jeg lurer på om det er noen som vet om man kan få fødselsperm. med lønn om man bare er vikar?????

jeg jobber som vikar i kommunen, alså har jeg lønnet arbeid med pensjonstrekk, men siden jeg ikke er fast ansatt er jeg usikker på om jeg har krav på permisjon på lik linje med de som har fast jobb. Håper det er noen som vet dette, som kan hjelpe meg. jeg har prøvd å finne svar inne på sidene til trygdekontoret og lest i arbeidsmiljøloven, men har ikke fått noe klart svar...:uff:

Er det andre her som er eller har vært i samme situasjon?

Håper noen kan svare meg.... På forhånd takk

Maz
07-02-2003, 08:46
Det eneste som kreves er at du har hatt lønnet arbeid i 6 av de siste 10 månedene. Det kreves ikke at du er fast ansatt. Men du har da ikke "permisjon" der du har en jobb å gå tilbake til. Du trenger å søke trygdekontoret. Er du i tvil om noe så ring dem, det er ofte beste måten å få informasjonen på.

Bounty
11-02-2003, 00:46
Det spiller ikke noen rolle om du er fast ansatt eller ikke. Så lenge du har hatt inntekt i minst 6 av de 10 siste mnd før fødsel. Jeg hadde ikke fast jobb da jeg gikk gravid men har fødselspenger likevel. Valgte 80% og 52 uker med fødselspenger.
Hva jeg får utbetalt ble regnet utifra det jeg hadde i lønn og sykepenger da jeg var gravid.

Ann Christin
11-02-2003, 11:43
lengre ned på siden har jeg spurt om noe av det samme. Jobber som vikar i kommunen, har bare 18% "fast" og resten ekstravakter... Jobber 100% ca. Lønnen varierer fra måned til måned. Har spurt her om hvordan sykepenger/fødseslspenger blir regna, men ser ikke ut som noen har noe godt svar på det... Hold meg underrettet, da hvis du finner ut noe...!

klem fra Ann Christin 4+1

Bounty
12-02-2003, 22:57
Titter inn igjen jeg!

Jeg tjente også varierende! Og da ble det regnet ut et gjennomsnitt av de tre siste mnd jeg var i jobb (tror det var tre mnd).

DENNE SIDEN (http://www.trygdeetaten.no) har hjulpet meg til å finne ut ting!

Lykke til!

caja
17-02-2003, 02:40
Takk for svar, kan begynne å slappe av litt nå.. Det var godt å høre....
Nå gjenstår det bare å holde det sjult for sjefen i 2 mnd til så jeg får fornyet kontrakten.....