PDA

Vis full versjon : sex, ja takk

Ceridal
07-02-2003, 04:09
I stedet for å ha miste lysten som jeg trodde da jeg ble gravid, har det heller blitt det motsatte og tatt helt av. Det er jo nesten blitt som den tine reklamen, ha det, bare må ha det. Men lurer på en ting. Hvor lenge kan man ha sex???? Er snart 16 uker på vei og lurer på hvor lenge vi kan holde på. Har hørt at sæden til mannen kan fremskynde sammentrekninger og starte en :birth: fødsel. Men også hørt at mine sammentrekninger virker som massage for fosteret. Man kan jo bli lettere skrudd av alt man leser og hører. :???:

Og til sist noen råd til førstegangsfødene, kvir meg til :baby: skal ut??? Dempes sexlysten etterpå??? :blush:

LineM
07-02-2003, 04:22
Sex kan man ha frem til man føder omtrent :)

Tidligere Bruker
07-02-2003, 11:35
Man kan trygt ha sex helt frem til fødselen.
Kroppen må være moden for å føde visst sæd skal utløse rier. Sæden er med på å modne livmorhalsen når det nærmer seg slutten, og er du moden før fødsel, så kan et samleie føre til at du får rier. ;)
Men det er ikke noe fare for, for tidlig fødsel pga sex.
Har vannet gått, så skal du ikke ha sex, og visst det er fare for, for tidlig fødsel, så skal du heller ikke ha sex.

Så bare kos deg du. ;)

Sex livet etter fødselen er forskjellig fra kvinne til kvinne. Du skal ikke ha sex mens renselsen holde på. Helst ikke iallefall, pga farefor infeksjoner. Kan jo bruke kondom. ;)
Noen føler seg nok litt rar nedentil etter en fødsel, spesielt visst du har sydd, revent eller klippet masse.
Men det er viktig å ikke vente for lenge med sex, for jo lengre enn venter, jo verre kan det likso bli. Viktig å slappe av også, og ikke anspenne seg for mye. ;)

:mervink:

mamsen27
11-02-2003, 00:15
Jeg hadde sex bare noen få timer før vèene startet.
Og det gikk jo helt greit.Kanskje det var grunnen til at fødselen begynte????
Andre jenten min,gikk jeg 10 dager over tiden med.
Jeg prøvde alt.