Vis full versjon : Her var det stille
Hallo?!?
Er det noen her... fra Mars vel og merke... Har allerede støtt på flere eksemplarer fra Venus,
men flere artsfrender fra Mars ser ut til å mangle..:leiseg:
Vet det var flere aktive mannfolk her før sidene ble endret, men hvor er de blitt av?!
Ikke det at jeg er så ille aktiv selv, men det er jo litt gøy å kunne skrive litt en gang i blandt,
og jeg er helt sikker på at det ikke bare er jeg som lurer på enkelte ting og tang,
samt kanskje har lyst til å ta et snartpappa-treff?? For senere kanskje å møtes på babysvømming?
Så hvis det er noen (menn) som er aktivt innom her, så starter jeg en liten presentasjonstråd, så kan dere jo slenge dere på...
Ja nå er det i hvertfall kommet et mannfolk til, som antaglivis har masse spøsmål etterhvert som tiden går å tiden for å bli pappa for første gang nærmer seg.
FERSKEN
:vink:
Ung Frue
20-02-2003, 14:24
Stå på gutter! Jeg ska se om jeg kan klare og slenge inn min mann også. Han sitter nemlig å leser over skuldra mi, men jeg bør kanskje bli streng å slenge ham inn her. I allefall om alle kan bli rimelig aktivte her inne. Jeg ska gjøre mitt beste jeg!!!
LYKKE TIL ALLE VORDENDE FEDRE
Lilleludo
12-03-2003, 01:39
Hallo alle sammen. Første gang jeg er inne på disse sidene, og ser at det er veldig lite aktivitet her. Håper at flere kommer til etter hvert og at vi kan utveksle erfaringer å svare på hverandres spørsmål etc.
Ung Frue
23-03-2003, 22:47
Jeg er her jeg også under min frues navn gitt. Men det skjer så lite her dessverre. kunne ønske vi var flere menn som kunne sammles. Jeg er førstegangspappa og min frue har mange plager og det går jo ikke helt upåaktet hen på meg heller da. enda så er vi ikke ferdig med tre mnd. krisen.
Håper vi kan dele erfaringer og hjelpe hverandre.
Mann til Ung Frue 8+2
Nå har vist jeg funnet en side for snartpappa og hmmm.. ikke
dårlig. Dama mi er 4+5 på vei og det er første gangen jeg skal
bli pappa.
Hei
Endelig flere av oss som venter den første. :D
Jeg har masse spørsmål til andre "snart pappaere" om alt mulig :???:
Håper det er flere av oss som liker å skrive innlegg.
:findag:
Hei ikke mange snart pappar som gidder og skrive inn her
men men. velkomen inn hit
Hvor langt er din frue på vei da?
Min frue er 18+1 i dag, går i grunn greit
men vet jo ikke hva hun liker og spise fra dag til dag.:(
Og har du spørsmål så fyr løs
Takker for velkomsten.
Det er 9 uker i dag, så det er ganske ferskt enda. Det er bare den nærmeste familie som har fått vite noe enda, syntes det er litt tidlig å fortelle det til alle vi kjenner enda.
Det jeg lurer mest på :
Min samboer har magesmerter som kommer og går hele tiden er dette normalt, eller er jeg bare litt vell engstelig ?
Ja det er vanlig hun min og har hatt det dem kommer og går
Det er omtrent som mensen smerter hvordan det en er.
Det er kun ved store smerter og blødning det er grunn til
beskymering.
Takker for det svaret. Jeg ble litt mindre bekymret nå.
Hun sier det er som mensen smerter, uten blødninger.
Er det vanlig at de blir veldig humørsyke så tidlig som ved 9 uker eller er det verre dager i møte ;)
Det kan variere men hun min har hatt det tidlig og er veldig grei og ha med og gjøre nå. Men en periode var det så ille at det ikke gikk og være i huset med henner. Skummelt tror ikke dem merker det selv. Det er jo litt synd på oss fedre som må lide på grunn av dette.:)
Ung Frue
15-07-2003, 15:07
Opprinnelig melding fra harley
Det kan variere men hun min har hatt det tidlig og er veldig grei og ha med og gjøre nå. Men en periode var det så ille at det ikke gikk og være i huset med henner. Skummelt tror ikke dem merker det selv. Det er jo litt synd på oss fedre som må lide på grunn av dette.:)
Jeg fikk litt lyst til å svare her. Kjente meg egentlig VELDIG godt igjen. Innemellom lurer jeg på hvordan mannen har holdt ut med meg i huset. Du skjønner ikke hva som skjer med kroppen din og blir ofte i ulaget av bare det. Det er utrolig frustrerende og uten å vite det går det utover den nærmeste - far til barnet. Men jeg beundrer gutta som holder ut og ikke går fra oss. For vi trenger dere virkelig - om vi innrømmer det eller ikke! Men at det kan koste forholdet og psyken en del det er vi opplevd. Men til syvende og sist så styrker det utrolig mye forholdet på alle måter. Det er godt dere er tålmodige med oss! Vi er nok ikke enkle nå. Det virker som det er enten eller.
Det jeg følte hadde veldig god nytte for meg var en samtale med jordmor på mine primisser! Da fikk du luftet følelser og tanker. Klart det var frustrerende. Spesielt når mannen satt og hørte på, men det har hjulpet i ettertid. Det kan jo hende dette er en god hjelp for dere også. Men det får dere finne ut av selv (jeg nektet time hos jormor, men til slutt bestilte mannen time og jeg var nødt - angrer ikke i ettertid, men det var mye bråk om den timen på forhånd, men verdt det!). Selv om det er tidlig i svangerskapet kan ho ha veldig behov for å snakke med noen som har kunnskapene. Jeg angrer veldig for at jeg ikke gjorde dette tidligere. Nå er det en glede for hver time og se fremgang og ha en koselig kvinne å prate med. Men jeg tror det er VELDIG lurt å ha med mannen sin på timene. Ikke mist for at han forstår lettere gjennom samtalen hva som rører seg i hodet. For det er sannelig så mye rart og vondt at vi ikke vet det selv en gang. Men det er en overgang heldigvis.
Lykke til videre. Stå på gutter! :klapp:
Ung Frue
09-09-2003, 19:20
Næmen! et innlegg fra kona gett.
Hvis ho kan skrive her så kan vell jæ også.
:cool:
Vi har termin 31/10 ikke lenge til det:klapp:
Har kjent mye liv, mange spark,
men det som er litt morro er at Kona var hos jordmor i dag ( jeg kunne uheldighvis ikke være med,pga kurs ) og da kunne jm nesten ikke finne hjertelyden, (han/hun ville ikke ha noe av det der, bara tull syns han/hun) når jeg kom hjem la jeg hånda på magen hennes og da kjente jeg hjerterytmen med en gang, merkelig:p
Er det noen snartpappaer i østfold eller, kanskje vi kan møtes en gang?
:kidoki: :kidoki: :kidoki: :D :D :D :cool:
Ja jeg eller nei jeg bodde der til for noen dager siden men driver og flytter til Nannestad nå. Er det noen snart pappaer der da?
geirprivat
06-03-2004, 21:51
Har hatt en pappaside i to år nå... pappaportalen.no.. og det er jo beroligende å se at det er like lite trafikk her. Tror jeg kaster hele webben min snart for fedre er tragisk apatiske til sin egen farsrolle etter nett trafikken å dømme.
Shit
Ole Bjørn
27-03-2004, 01:42
Den meldingen tenker jeg var med å dra opp nivået her ja... :uff: Vel utansett: Pappaportalen.no har jeg nettopp vært innom (før jeg så meldingen din) og jeg fant i alle fall for min del mye nyttig stoff der.
Trur det er mange det ikke helt går opp for før veldig nært eller til og med ikke før fødestuen, at de skal ha barn og hva det innebærer.
Må si det selv, at jeg også går og venter på "den store åpenbaringen" etter att jeg for litt over en uke siden fikk vite at jeg skal bli pappa... og jeg trur nok det fortsatt kan ta en god stund før jeg for alvor begynner å ta det innover meg.
Stilige sider du har forresten... Ser du nettopp har skiftet design... gjelder det for forumet også? Jeg ville brukt et mer gjennkjennelig forumscript som f.eks phpBB eller lignende (Se her (http://www.opensourcecms.com) ). Du burde vel også legge en link til snartmamma.com forumet??
Vel. Får håpe det tar seg opp med snakkesalige fedre på nett. (Like snakkesalige som mødre kan en vel ikke forvente :D men mer enn dette burde vi klare!)
Det er da noen her, jeg, for eksempel. Vi er nå 28+5 og skal ha eneggede tvillinger. Jeg er ganske stolt, samtidig som jeg har veldig mange spørsmål.
Så la oss sammen prøve å finne så mange svar som mulig.
bamsen
Vi har vært på første undersøkelse i dag! Det er fremdeles veldig tidlig (5-3) men vi fikk se et bilde av knøtten som svømmer i en liten damm med fostervann og koser seg.
Kona virker kjempegravid; med kvalme og trøtthet og hele pakka. Jeg derimot er fremdeles så lykkelig over at jeg snart kan bli far at toleransen er på topp. Det bare er morsomt å se hvordan hun og kroppen hennes reagerer. (Det kan ikke være lett å være sliten og kvalm og ha en mann som bare smiler fra øre til øre når hun klager.)
Det er bra med en møteplass, det er ikke lett å skulle holde noe sånn for seg selv i hele 12 uker.
Mvh Bernt
Ung Frue
28-06-2004, 14:44
Velkommen hit Bernt. Vi har nå en sønn på 7 mnd i dag, men det gjør da ikke noe. Er innom av og til.
LYKKE TIL videre :lykketil:
John Åge
07-09-2004, 15:28
Hvor i Hallingdal er du fra Ung Frue? Jeg er fra Nesbyen egentlig...
Ung Frue
09-09-2004, 10:44
Vi er nå bosatt i Gol. Er opprinnelig Vestfolding jeg da og mannen Østfolding. Hehe, han kommer fra gale si'a a fjor'n :skratte:
Er du utflyttet av Nes eller?
Familyman
18-12-2004, 23:39
Litt sjipt når en av de mest leste duskisjonene på SnartPappa er "Her var det stille".... Jeg har måttet involvere meg med damene, og prøver å være litt aktiv på Juli-klubben, for det er nok der vi havner. Har selv regnet ut at terminen blir ca. 23. Juli, men skal til første legeundersøkelse på mandag, så vi får se hva de sier der.
Tror forresten at konemor og jeg lager en felles konto her, så vi begge kan være aktive på samme nick.
mtrollfar
21-12-2004, 09:17
Hei, prøver meg her jeg..:sniker: ..
Jeg er 38 år og fra bergensområdet, var en tid på sg, men er nå ikke så lett å få pc-tid her i huset.... , (sambo er sg- og sm-hektet....:hyper: .) anyway, vi venter en liten i august og håper dette forumet kan gi noe hjelp i tiden fremover. Jeg har fått med meg ganske mye av det som skjer her, sambo roper meg bort til pc-en titt og ofte, men det er nok noe vi menn lurer på også, som våre kjære ikke helt skjønner... nok filosofi for denne gang. Vi gleder oss til tiden fremover, med opp- og nedturer, etter 1 1/2 års prøving og en sa skal vi klare dette. håper å se mange vordende (og "ferdige") pappaer her inne..:findag:
phoenix_lp_
30-07-2005, 20:14
Takker for velkomsten.
Det er 9 uker i dag, så det er ganske ferskt enda. Det er bare den nærmeste familie som har fått vite noe enda, syntes det er litt tidlig å fortelle det til alle vi kjenner enda.
Det jeg lurer mest på :
Min samboer har magesmerter som kommer og går hele tiden er dette normalt, eller er jeg bare litt vell engstelig ?
hei
hun min har også hatt en del magesmerter, ingenting og være redd for som han andre sa. hun kan prøve med nyco fruktsalt, det bruker å hjelpe.:snill:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.