PDA

Vis full versjon : Vondt i korsryggen og stikninger på siden

mandagsmorrablues
23-12-2006, 10:43
Hei! Jeg er 4 uker og noen dager på vei, skikkelig nygravid med andre ord. Er det vanlig å ha en del smerter i korsryggen på denne tiden? Jeg har også en del stikninger når jeg bøyer og strekker meg, mest på høyre side langt nede på magen, men også litt på venstre. Men dette kan kanskje være tarmvondt etter en infeksjon jeg har hatt i magen like gjerne. Noen som har hatt noe lignende?

Når vil jeg merke de første graviditetstegnene, har ingen jeg.....?

iren84
24-12-2006, 23:38
Hei! Jeg er 4 uker og noen dager på vei, skikkelig nygravid med andre ord. Er det vanlig å ha en del smerter i korsryggen på denne tiden? Jeg har også en del stikninger når jeg bøyer og strekker meg, mest på høyre side langt nede på magen, men også litt på venstre. Men dette kan kanskje være tarmvondt etter en infeksjon jeg har hatt i magen like gjerne. Noen som har hatt noe lignende?

Når vil jeg merke de første graviditetstegnene, har ingen jeg.....?

Hei!
Den vondten som du har i ryggen din, minner det kanksje litt om slike ryggsmerter som man ofte har i sammenheng med menssmerter?
Og angående de stikningene du kjenner nede på magen din er nok ligamentstrekk. Det er noen bånd du har i magen som strekker seg etterhvert som livmoren vokser (tror det var slik).
Helt vanlig, men litt vondt. Dette kommer du til å kjenne mye til fremover de neste ukene;)