Vis full versjon : Hvilken vogn trenger man?
Marielle
12-08-2002, 17:12
Det er jammen ikke lett å orientere seg i dette baby-utstyr-landskapet. Hvilke(n) vogn(-er) trenger man for eksempel? Mannen min er fast bestemt på å kjøpe en trehjuls sportsvogn, og det er jo greit. Og så trodde jeg at man trengte en vanlig vogn med bag for den første tiden. Men så fikk jeg høre at det egentlig var bare tull å ha en "vanlig vogn" først - jeg kunne bare skaffe en bag å ha i trehjulsvogna. Hvor lenge ligger babyen i bag egentlig? Jeg har termin rett etter jul, og flere har sagt at da blir det uansett ikke mye trilling. Hva tror dere - trenger jeg flere vogner eller er det noen bakdeler ved å velge en trehjulsvogn?
Annevenn
12-08-2002, 17:20
Mannen min insisterte også på trehjuling (dessuten var det de eneste som vi fikk inn i bilen uten for mye styr), så vi kjøpte Teutonia Y2K/2 med softbag. Dette er en bag som er myk i sidene, som har en løs plate i bunnen slik at når denne fjernes, får du en fin pose!
Dette har vært helt utrolig bra. Jeg fødte i august i fjor, og vogna var helt suveren. Mye lettere og greiere enn de svære bag- eller kombivognene!
Brukte bagen det første halvåret, så gjorde jeg den om til pose (tok ut plata inni). Da var det vinter, og jeg brukte bare skinnpose allikevel. Da våren kom, satt han jo i vogna, og vi brukte softbagen som pose.
Synes dette har fungert helt udmerket, og har aldri savnet "vanlig" vogn et sekund, tvert imot.
Kjenner flere som har gjort det samme seinere, og de er også veldig fornøyd.
Lykke til med vogn-valg!
Jeg har kjøpt en trehjuling, av merket Quinny Fashion...
Til denne får man også kjøpt dypvognsbag!
Siden jeg har termin i august tok jeg med denne bagen..
Problemet med disse bagene er at de er forholdsvis små. Jeg tror ikke det er plass til en voksipose f.eks oppi dypvognbagen!!
Jeg vet om flere som har bare brukt voksipose/skinnpose rett oppi sportsdelen, og det har fungert bra! Ryggen kan legges helt ned..
Da jeg fikk en datter for fem år siden, hadde jeg "bare" kjøpt vanlig dypvogn! Dette var bortkastede penger... datteren min ville ikke ligge bakover mer en fire mnd! Så da måtte jeg til annskafelse av sportsvogn!
Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt en kombivogn med engang..
Trehjulingene på markedet er ihvertfall Tetounia(litt dyrere) og Quinny. (mulig det finnes flere, men de kjenner ikke jeg til)
Mulig dette ble en smule rotete, men jeg har visst gått inni ammetåka allerede:bonk:
Klem Hege T-6
Polyanna
12-08-2002, 18:52
Hartan har også en kjempefin 3-hjuling, tror det er den som heter Skater (hvis ikke så er det Racer). Den er lettere enn Teutonia. De selger den på Rudo Helgesen. Du kan ha hard eller myk bag oppi.
Vi har kjøpt en Teutonoa 4-hjulings sportsvogn med hard bag. Vi har også en Voksipose som vi skal ha plate under for den mellomperioden hvor bagen er litt liten, og man fremdeles har lyst til å kunne løfte med seg en sovende baby.
Det er som Polyanna sier, at Hartan har en veldig flott 3-hjuling.
Du får den både som Skater og Racer. Vet ikke forskjellen på de to. Det er en kombi vogn.
Du kan få samme vogna med 4 hjul, og da heter den Racer XL. Vi valgte den med 4 hjul, og som duo.
Hei!
Synest og det er vanskelig å orientere seg i vogn-jungelen. Eg vil gjerne ha ei kombivogn som er god og lett å trille i både terreng og på asfalt, og så vil eg gjerne at håndtaket skal vere regulerbart. Det vil seie at det med eit enkelt tak berre kan dras frå eine sida til den andre, slik at ein kan variere om ein vil at ungen skal ha ansiktet vendt for eller mot den som triller (uten at ein må løfte opp sjølve bagen). Har høyrt at det kun er Teutonia som har denne løysinga, nokon som veit om det stemmer?
De vognene som har svingbart håndtak som jeg har sett, er en eller annen Teutoniavogn og Emmaljunga minior edge. Som en svoren emmaljunga-fan, ville jeg valgt den siste.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.