PDA

Vis full versjon : Dere som skal ta keisersnitt?

Unregistered
07-02-2003, 16:24
Hvorfor skal dere ta det?
Stort barn,smalt bekken,angst?

Måtte dere kjempe veldig for å få det?Eller ble dere anbefalt det?

Tidligere Bruker
07-02-2003, 17:02
Jeg føder store unger, og har dermed for trangt bekken til å føde barna uten at de blir født "dårlige".
3 av barna mine har vært over 4 kilo, og blitt født med dårlig apgar score...
Jenta hadde normal vekt, og fødselen gikk greit vaginalt.
Nummer 5, som vi visste ble en gutt, ble forløst med k-snitt, pga jeg føder store gutter, og hadde angst for å føde normalt...

Og jeg har fått innvilget k-snitt denne gangen også.
Måtte ikke mase i det hele tatt. Men det er fordi det kun er 8 mnd siden sist k-snitt.
Men sist gang måtte jeg heller ikke mase. det holdt for legene og jordmor å se journalene fra tidligere fødsler.

:mervink:

Rufus
09-02-2003, 12:47
Fikk innvilget keisersnitt forrige gang fordi babyen lå i seteleie og ble målt til å veie mellom 4,5 og 5 kg.

Hvis denne babyen også ligger i sete vil jeg mest sannsynlig få innvilget keisersnitt - nettopp pga størrelsen som også på denne babyen kommer til å være rundt 4,5 kg.

LineM
09-02-2003, 23:13
Klarer ikke å sette noen konkret beskrivelse på hvorfor jeg skal ta keisersnitt. Det er bare det at alt inni meg stritter i mot når det er snakk om normal fødsel. Men, det er ikke mjed så stor lyst jeg tar keisersnitt helller - så noen enkel løsning er det ikke gitt.

Vel, jordmora jeg pratet med på Riksen, hun fortalte helt klart at hun visste hva som var best for meg, så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke da bare kunne blitt lagt inn så kunne hun tatt vare på meg gjennom svangersakpet. Hun ble rimelig sur når jeg fortalte henne at jeg faktisk visste hva som var best for meg selv, da jeg kjenner meg best selv. Hun kunne ikke nekte meg, så jeg fikk time hos overlege.

Overlgegen kunne forøvrig sagt hva hun ville, for jeg hadde full støtte fra fast jordmor, lege og psykolog.

Litagoo
12-02-2003, 01:55
Jeg skal ha keisersnitt fordi jeg hadde en meget traumatisk fødselsopplevelse første gang. Dette førte til at jeg fikk store depresjoner osv. osv. Denne gangen har jeg mer kontroll.
Har også med barndommen å gjøre.

Litagoo K-6 :vink: