PDA

Vis full versjon : Dere med en SA.

Føniks
01-01-2007, 20:26
Jeg er uke 10 + 6 og har begynt å blø litt friskt blod nå. Jeg har to svangerskap bak meg og har aldri blødd. Men nå blør jeg og begynner å føle meg kvalm og uvel. Kaster opp også. Er det vanlig ved SA?

tigi
01-01-2007, 20:31
Hei!!
sa er jo veldig "vanlig",de sier jo det at stort sett alle kvinner opplever en sa iløpet av livet..ikke alle er klar over at de har hatt det heller..hvis de ikke har prøvd..mensen er en dag eller to senere og plutselig så kommer den...
jeg hadde en sa i sommer..blødde som en vanlig mens,ingen mage smerter,men masse klumper...

hvis du har blødd i de to andre svangerskapene også..er det jo kanskje bare sånn kroppen din er ???:vetikke:
Krysser alt jeg kan for at alt er bra inni der !!!!!:)
Masse lykke til!

Salt
01-01-2007, 20:40
Heisann Føniks :comfort:

Veldig vanskelig å svare på, da dette er veldig individuelt. Jeg har vært gravid 2 ganger, og blødd i uke 10/11 begge ganger. Første gang var det en helt uskyldig blødning, men andre gang opplevde jeg en MA . Blødde først i noen dager litt uten smerter, så kom store smerter og store blødninger.. Var kvalm og uvel og i begge tilfeller ..

Eneste forskjellen mellom disse to gangene var at første gang kom det med en gang bare litt friskt blod. I MA-tilfellet startet det med litt brunlig utflod å gikk så over til friskt blod..

Jeg skjønner hvordan du har det nå, men husk at det trenger ikke bety at du mister. Det kan like gjerne være helt uskyldig blødning, det er og veldig vanlig .

Jeg skal :kryss: for at dette går bra :klemme:

-leah-
01-01-2007, 20:40
Hei Føniks...
Synd å høre at du blør, det er vel vår største frykt når vi er gravide.
Jeg har tre svangerskap bak meg helt uten blødninger...men nå i dette fjerde har jeg hatt 3 blødninger, den siste ganske stor med mye klumper...Blødde ut et håndkle + mye i toalettet..var kvalm og uvel, mest av frykt tror jeg. Fikk ul morgenen etter, vi var sikker på at det gikk galt. Men utrolig nok hadde den lille det veldig bra inni der.
Skal tilbake til ny ul i denne eller neste uke for å lokalisere blødningen...legen klarte ikke si sikkert hvor den kom fra- bare at den satt langt inne. Ville derfor at en gynekolog skulle se på det.

Håper virkelig det går greit med deg også Føniks....som du forstår trenger det ikke være en sa.

Tenker på deg :klemmer: fra naomi/leah

Tidl. bruker
02-01-2007, 10:12
Uff,det er ikke noe hyggelig med blødninger når man er gravid.Håper blødningen din har gitt seg nå.

Jeg har blødd i 2 av min svangerskap. I mitt første hadde jeg blødning i mange dager og mistet (SA). Var ikke kvalm da, men hadde sterke magesmerter itillegg til blødningen. Denne gangen hadde jeg en liten blødning rundt uke 11 og det gikk bra. Men blødde da bare et par dager før det stoppet opp.

Xavia
02-01-2007, 10:39
Kjære Føniks....

Jeg har hatt to SA'er og begge gangene skjønte jeg at det ikke var en av disse uskyldige blødningene som jeg synes "alle andre" har. Jeg blødde friskt blod, og en hel del med en gang.
Jeg hadde ikke spesielle smerter i magen, og var heller ikke kvalm. Uvelheten du føler kan kanskje komme av at du er redd/engster deg?

Husker folk spurte om jeg hadde vondt i magen, og jo, jeg hadde nok det, men det kunne like gjerne ha kommet av at jeg var så redd og lei meg, som at det faktum at jeg faktisk mistet.

Håper virkelig at du er en av de heldige som opplever en uskyldig blødning! :klemme:

Sommerdag
02-01-2007, 10:47
:comfort: Jeg har blødd i alle mine 5 svangerskap, 2 endte i SA, 1 i MA. Ingen av gangene jeg mistet har jeg vært kvalm eller uvel, kun hatt sterke menssmerter (ikke ved MA`n)

Vil henge meg på teorien til noen andre her, at uvelheten kan komme av at du er redd/nervøs! Synes du skulle komme deg til lege og få tatt en UL, du er så langt på vei at de rask kan se om alt er bra eller ikke, og dersom det har blitt kontsantert liv på UL etter blødninger så er det hele 95% sjanse for at det går bra videre og!

:lykke:Lykke til, håper alt er bare bra:klemmer:

sami
02-01-2007, 11:12
Hei kjære FØNIKS! Håper virkelig at det kommer til å gå bra meg deg ! Jer er(eller kanskje var) seks uker på vei , begynte spotte litt på fredag så kom det mer og mer blødninger . BLØDDE GANSKE MYE IGÅR OG IDAG . Skal til fast legen idag, men har ikke noe håp... Ønsker deg lykke til ! :klem:

Føniks
03-01-2007, 08:11
Takk damer. Blør forsatt, men det er ikke mye. Mer slik blodblandet slim. Legen som tok UL i går så et foster som hjertet banket på. I tillegg mente han at det skal mere en blodblandet slim til for en SA. Blødningene/slimblødningene roer seg når jeg ligger, og øker når jeg er oppe å går.

Jeg har en del svie/kløe i skjeden så jeg mistenker det kan være sopp elns. Skal forlange en GU i dag. Legen vil kjapt kunne se om det er slimhinner eller livmorhalsen vil jeg tro. I tillegg vil jeg han skal sjekke siden jeg fikk livmorframfall etter forrrige fødsel.

Håper på en del svar hos legen i dag. Skulle jo egentlig begynt på jobb ette endt permisjon i går, men det er ikke mulig å få til.

Xavia
03-01-2007, 08:22
Så godt at alt så langt ser bra ut. Krysser fingrene for at det kun er skjøre slimhinner som er årsaken til blødningene. :nikker: