PDA

Vis full versjon : Bekkenlåsning

Roxette
04-01-2007, 13:15
Regner med at det finnes flere her inne som har eller har hatt bekkenlåsning...
Vel... det har jeg. Går litt til fysioterapeut fordi jeg er plaget med stiv nakke og skuldre.
I går var jeg hos legen, som anbefalte kiropraktor, som jeg har vært hos i dag. 400 kr. betalte jeg for første gangen, så blir det 250 for neste gangene. Knalldyrt. Han sa jeg kunne gå ett skritt fram og to tilbake de første gangene.

Vel... hvis jeg hadde fått rekvisisjon til fysioterapeut ville det vært gratis. Fysioterapeuten min sier at jeg ikke burde gå til kiropraktor. At han kunne løst det opp med massasje heller. At det bør være forsiktige bevegelser når man har bekkenlåsning eller løsning.

Hvem skal jeg høre på??? Hva gjør dere andre med bekkenlåsning??? Går dere til kiropraktor eller fysioterapi, og hjelper det???

Felixa
04-01-2007, 13:33
Jeg går til naprapat. Han masserer for det meste, men prøver å knekke opp litt for hos meg sitter det mye i korsryggen.
Men dyrt er det ja. Jeg vet ikke om det hjelper ennå siden jeg bare har vært der et par ganger.

Lysten
04-01-2007, 14:48
Hei.

Jeg gikk til fysioterapeut sist gang jeg var gravid (hadde da bekkenløsning). Det holdt det litt i sjakk. Denne gang går jeg til kiropraktor (bekkenlåsning). Fikk låsning allerede i uke 13 så jeg begynte tidlig. Synes det hjalp mye mer enn fysioterapeut iallefall. Han knekker det på plass på et vis. Nå har jeg fått bekkenløsning også i tillegg og det virker som det er verre å gjøre noe med. Men kiropraktoren "knar" også (regner med du går til ham på jørpeland) og det er jo det fysioterapeuten også gjør..... Ikke lett å fortelle deg hva du bør gjøre, men jeg synes iallefall jeg har hatt bedre utbytte av kiropraktor.

Roxette
05-01-2007, 22:42
Hei.
(regner med du går til ham på jørpeland)

Ja. Går til han på Jørpeland. Skal gå igjen på mandag. Føler at det allerede har hjulpet litt. Men ikke mye ennå. Får nå fortsette ei stund til. Skulle ønske det var gratis, som det ville vært å gått til fysio i svangerskapet.

Tidl. bruker
05-01-2007, 23:30
Jeg hadde bekkenlåsning i forrige svangerskap - noen dager klarte jeg neste ikke å gå - men kiropraktoren var til veldig god hjelp slik at jeg kom meg gjennom svangerskapet. Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å gå til ham igjen. Men det er jo en kjent "profesjonskrig" mellom fysio og kiro - sånn er det bare.

Merete80
06-01-2007, 18:23
Ei venninne av meg gikk til en manuell terapaut, og har anbefalt meg å prøve å få en henvisning av legen min til ham. Jeg har gått til kiropraktor, og det har hjulpet, men manuell terapauten var visst gratis ved henvisning...

Roxette
06-01-2007, 19:26
Ei venninne av meg gikk til en manuell terapaut, og har anbefalt meg å prøve å få en henvisning av legen min til ham. Jeg har gått til kiropraktor, og det har hjulpet, men manuell terapauten var visst gratis ved henvisning...

Hva er en manuell terapeut??? Og hva gjør han??? Hadde du og venninna de bekkenlåsning eller bekkenløsning???

Merete80
06-01-2007, 20:31
Hva er en manuell terapeut??? Og hva gjør han??? Hadde du og venninna de bekkenlåsning eller bekkenløsning???

Fikk forståelsen for at det var en kombinasjon av kiropraktor og fysioteraput, men vet ikke.. Jeg har bekkenlåsning sier kiropraktoren, og er ikke sikker på hva hun hadde.... Fikk beskjed om at jeg måtte si til legen at jeg hadde gangvansker, men vet ikke om det var for å få det gratis... Skal til legen på onsdag, tenkte jeg skulle be om en henvisning da!

Fant dette på internett: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=6

Lysten
08-01-2007, 19:00
Det som er dumt er at vi ikke har manuell terapeut på jørpeland, da må du til Stavanger:snill: .