Vis full versjon : Redd for å bli gjenkjent
Unregistered
09-02-2003, 00:17
Ja, jeg er faktisk redd for å bli gjenkjent her inne. Jeg skulle ønske jeg torde skrive mer. Jeg er med i en av terminklubbene, og har mye jeg har lyst til å skrive og fortelle om.
Hvorfor er jeg redd? Nei, det vet jeg ikke helt. Det er ikke det at jeg forteller noe som ikke er sant, men jeg er redd for hva bekjente skal mene om at jeg er her inne å skriver.
Jeg kommer fra en by der mange kjenner meg, og vet hvem jeg er. Jeg vet det er flere medlemmer her inne som er fra samme byen
Er det andre som har det sånn? Hvordan løser dere det? Hva skal jeg gjøre?
Vanskelig det der. Jeg ønsker ikke å bli gjenkjent men samtidig har jeg gitt såpass mye informasjon at de som kjenner meg vil kjenne meg igjen.
Jeg lar vel dette begrense meg i hva jeg skriver og om hva. Jeg utleverer meg selv men helst ikke andre i min omgang. Jeg skriver derfor ikke om familieproblemer osv. Det er andre diskusjoner jeg velger å holde meg unna av samme grunn. Jeg stoler altså ikke på min anonymitet, men velger å ikke utlevere informasjon som jeg ser på som hemmelig. Om noen skulle kjenne meg igjen så spiller det egentlig liten rolle.
Jeg velger forresten å holde meg unna treff litt av samme grunn, men også fordi jeg ofte før har opplevd å bli skuffet når jeg har dannet meg et bilde av folk og så er de helt anderledes. Klart jeg av og til lurer når jeg vet at en jeg "kjenner " herfra skal på kontroll og jeg sitter på venterommet men jeg liker den spenningen.
Bluelady
09-02-2003, 16:35
Du trenger jo ikke opplyse om hvor du bor. Da er du jo plutselig mye mer sikker på å ikke bli gjenkjent, særlig hvis du ikke skriver om noe som er veldig uvanlig eller typisk for deg.
Jeg har selv valgt å ikke skrive om enkelte ting som gjør at jeg ville blitt gjenkjent med en gang, men har samtidig skrevet såpass at eventuelt nære venninner som er her inne nok kjenner meg igjen. Det gjør ingenting for meg, men jeg ville ikke likt å bli gjenkjent av hele bygda for å si det slik.
Tidligere Bruker
09-02-2003, 18:00
Tenker sånn jeg også, og derfor skriver jeg ikke ting jeg ikke vil at andre akal vite.... ;)
Noe vil man tross alt ha for seg selv. :)
:mervink:
Tenker lite på det jeg. Om det er folk her som kjenner meg, eller skulle kjenne meg igjen, så vel bekomme. Jeg står for det jeg skriver, og har ingen problemer med å fortelle folk jeg kjenner om hva jeg skriver heller. Om det er ting jeg ikke vil at andre skal vite, så skriver jeg det ikke her - så enkelt er det.
Treff og slikt har jeg ingen problemer med det heller. Jeg danner meg ikke lenger noe spesielt bilde av hvordan folk er, til det har jeg vært for lenge på nett og erfart at det er sjelden folk er som du tror :)
Og om det er noen raringer der ute som kjenner meg igjen og finner ut at de skal plage meg eller noe sånn, så kan de jo spørre de få som har forsøkt å plage meg før, om hvor lurt det var ;)
...likte den siste kommentaren din....
jeg liker godt å være "anonym" her inne, det er derfor jeg ikke har ført opp hvor jeg kommer fra! nære venninner hadde nok kjent meg igjen, men det er nå ingen av dem som er gravide (tror jeg, da!!), så de er vel ikke her inne !?
jeg er helt ærlig, jeg, på ting jeg tar opp, det er det som er flott med SM for meg, men som flere andre skriver ,så er det ikke ALT jeg tar opp, heller. og jeg prater ikke om familie/ nærstående, bare om meg, så da behøver jeg ikke tenke på om jeg utleverer andre.
og hvis noen likevel kjenner meg igjen - hva så. jeg sier ikke noe jeg ikke like gjerne kunne sagt face-to-face (selv om jeg prøver å la være å trette mine u-gravide omgivelser med halsbrann og morkake... he-he....) :uff: ;)
Tidl. bruker
10-02-2003, 12:23
Jeg tenker litt på dette, jeg også.
Hvis noen jeg kjenner leter etter meg her inne, så er det ikke vanskelig å finne meg.
Det er litt ekkelt å tenke på at hele verden kan lese det vi skriver her inne.
Men jeg velger å tro at de fleste som ikke er gravide ikke tenker på denne siden. Om noen går inn på denne siden for å finne meg, så gjør det meg egentlig ikke noe. Stor underholdning får de ihvertfall ikke.
Jeg har skrevet om personlige problemer i noen av innleggene mine. Men dette er ting som jeg ikke skammer meg over lenger- så det gjør ikke noe om hvem som helst leser det.
Jeg har vært på treff, både under dette og forrige svangerskap. Begge gangene har det vært positive opplevelser. Selv om personene ikke alltid er slik man tror, har jeg enda tilgode å treffe noen som ikke er hyggelige.
De eneste rådene jeg kan gi deg, er at du ikke bør opplyse om hvor du bor, og du bør la være å skrive svært personlige ting.
Jeg kjenner allerede flere her inne og har vært på treff. Passer bare på å ikke skrive noe jeg ikke kan stå for i RL også. Derimot skjønner jeg ikke dem som legger ut hjemmeside med fullt navn og alle ungene....
Hm... jeg har jo bilde av meg selv som avatar her inne jeg! Så det burde ikke by på noe problem å kjenne meg igjen.. Men ærlig talt, hva så? Ikke er dette en "snuskete" side, ikke er det en "sjekkeside" (hadde forøvrig samme bilde på min SprayDate side for halvannet år siden, og takket være det skal jeg nå bli mamma ;)), og ikke skriver vi vel noe som ikke er sant her inne heller!?!??!
Nei, har ingen problemer med å kunne bli gjenkjent.... Hvorfor skulle det være skummelt!?!?!?!?!?!
Tenker litt på det jeg oxo da, men de som kjenner meg aner nok hvem jeg er......
Er jo ikke flau for noe jeg da.....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.