PDA

Vis full versjon : Keisersnitt på St Olavs

Ignorabimus
13-01-2007, 16:46
Heisann, hvor blir det tatt nå og hvor ligger man etterpå?
Får de også enerom eller er det som før?

Det er 4 år siden mitt siste keisersnitt, og jeg skal ha et i juni.
Lurer på hvordan det blir denne gangen, ikke alltid morsomt å ligge 3-4 stk på samme rom da..
Selv om at det er koselig med selskap..

Caroline's mamma
13-01-2007, 19:05
Keisersnitt foregår på operasjons stue og så får man komme på barsel etterpå.
Får ikke komme på pasient hotellet når man har tatt keisersnitt.

Alle rom på barsel og pasient hotellet er enerom.

Tidl. bruker
23-01-2007, 19:03
Hei!

Lillemor kom til verden med akutt KS ved st. olav i mai 2006, akkurat tisnok til å komme på nye mor og barn senteret.
Kjempefint der! Lå ei uke på barsel på enerom med eget bad og soveplass til far. Nye barsel er like fint som hotellet, bare at du får mye mer hjelp og tilsyn der, noe som jeg syntes var topp; og! far betaler bare ca. 100 kr. døgnet istedenfor 700 kr som det er på hotellet. Stort felles kjøkken der man kan spise sammen med de andre mamma`ene :snill:

lykkeliten3
23-01-2007, 19:06
Keisersnitt foregår på operasjons stue og så får man komme på barsel etterpå.
Får ikke komme på pasient hotellet når man har tatt keisersnitt.

Alle rom på barsel og pasient hotellet er enerom.

Får man enerom uansett hvor man blir liggende?

Tidl. bruker
23-01-2007, 19:09
Får man enerom uansett hvor man blir liggende?

Ja! kjempedeilig! :snill: Rommene er så fine, akkurat som de såpe-serie sykehusene :knegg:
Nye brede senger med fjernkontroll til å styre dem er det også!

lykkeliten3
23-01-2007, 19:19
Jøss det hørtes jo helt supert ut:) Men man får jo sikkert ikke være der så lenge da. hehe

Tidl. bruker
23-01-2007, 19:24
Jøss det hørtes jo helt supert ut:) Men man får jo sikkert ikke være der så lenge da. hehe

Var deilig å få være der ei uke etter KS ihvertfall :jupp:

lykkeliten3
23-01-2007, 19:28
Ja det skjønner jeg godt! Men får man enerom selv om man ikke har tatt KS da? syns bare d høres for bra ut til å være sant jeg. :rabla:

Tidl. bruker
23-01-2007, 19:49
Ja det skjønner jeg godt! Men får man enerom selv om man ikke har tatt KS da? syns bare d høres for bra ut til å være sant jeg. :rabla:

Ja, gjør det ja! bare enerom på nye Kvinne- Barn senteret :snill:

lykkeliten3
23-01-2007, 20:24
Jøss. Men ble det åpnet i 2006 det her?

Tidl. bruker
23-01-2007, 21:26
Jøss. Men ble det åpnet i 2006 det her?

Ja, åpnet vel en måneds tid før lillemor kom til verden.

Ignorabimus
23-01-2007, 22:41
Hei!

Lillemor kom til verden med akutt KS ved st. olav i mai 2006, akkurat tisnok til å komme på nye mor og barn senteret.
Kjempefint der! Lå ei uke på barsel på enerom med eget bad og soveplass til far. Nye barsel er like fint som hotellet, bare at du får mye mer hjelp og tilsyn der, noe som jeg syntes var topp; og! far betaler bare ca. 100 kr. døgnet istedenfor 700 kr som det er på hotellet. Stort felles kjøkken der man kan spise sammen med de andre mamma`ene :snill:

Det hørtes flott ut! Eget bad da gitt.....tenk å slippe de fellesdo og dusjene!! :jippi:

IxiDonna
23-01-2007, 23:00
Det visste jeg ikke! Jeg lå på 3-mannsrom på obsposten på slutten i forrige svangerskap, og noe mer stressende har jeg ikke opplevd. Jeg får ikke sove sammen med fremmede mennesker, uansett hvor snille og hyggelige de er.

Enerom! :jippi:

Ignorabimus
23-01-2007, 23:10
Tenk å slippe å bli forstyrret av tre andre og tre babyer på natta, dette blir flott altså!

Ignorabimus
23-01-2007, 23:17
Det visste jeg ikke! Jeg lå på 3-mannsrom på obsposten på slutten i forrige svangerskap, og noe mer stressende har jeg ikke opplevd. Jeg får ikke sove sammen med fremmede mennesker, uansett hvor snille og hyggelige de er.

Enerom! :jippi:

Se prikk, noe jeg lurer på..:humre: