Vis full versjon : Talassoterapi i uke 20 - forsvarlig?
Petternella
15-01-2007, 11:15
Hei, vi har bestilt oss sydentur og reiser til Gran Canaria i min 20-21 uke. På hotellet er det er SPA-senter (Thalassotherapy), og det frister jo veeeldig med litt selvpleie og luksus i svangerskapet. Er det noen som har erfaringer med slikt? Både positive og negative, og om det er noen som vet om noen behandlinger som kan være forbundet med fare for barnet vil jeg gjerne vite om det.
Jeg regner det som sannsynlig at jeg bør unngå dyptgående behandlinger som massasje, kroppsrens/gjørmebad, veldig varme bad etc, men at en lett rygg/nakke/kroppsmassasje kan være greit? Og hva med pedikyr og fotbehandlinger? Ville jo tro det var greit siden det var såpass langt unna fosteret, men mine blodbaner går jo helt frem til tærne, så jeg vet ikke for sikkert.
Takknemlig for tilbakemeldinger.
Tror du kan med go samvittighet kan kose deg på ferie, det eneste jeg ville vært litt forsiktig med, er aventuelt badebasseng,
med klor, tror ikke det er helt heldig.
Petternella
15-01-2007, 15:44
Da har jeg fått en sjarmerende mail tilbake fra senteret. På et litt brokete engelsk, men jeg fikk den informasjonen jeg ville ha. De virker veldig seriøse siden de fraråder meg de lengste behandlingene synes jeg, så det blir nok til at jeg unner meg en lett fot/legg og muligens ryggmassasje, og så en fotbehandling av noe slag. Får se an formen, det er jo ennå et par mnd til.
Hi good morning from Talasoterapia Canarias Amadores ,
about your question to pregnant woman and the possibilities to do diferent treatment here in the center.
Normally all about contrast the temperature, wraps and strong or deep massage, individual bath, the pools will be not to good for pregnants woman because the contrast of temperatures and all the hot or warm application of water or see-weeds or mud is not good for the liquids in your body and about the blood pressure will be not good to stay long time here in the center.
If do you want will be possible a facial treatment, a 25minutes soft massage in your legs or back, also pedicure and manicure or hand and feet treatments.
I am so sorry about that but we think that will be better for your future familt
Thanh you in advance and gool luck
Kind regards
I tillegg til varme bad og "avgiftningskurer" (som behandlinger som alger gjerne er), bør du opplyse en evt. fotmassør/-pleier om at du er gravid. Er visse punkter under foten som ikke skal stimuleres under graviditet.
(Har fått tre fotbehandlinger - av forskjellige behandlere - og alle tre har sagt det samme.)
Petternella
19-01-2007, 13:20
Er visse punkter under foten som ikke skal stimuleres under graviditet.
Vet du noe om hvilke punkter det er? Min samboer pleier massere føttene mine om kvelden, ikke veldig kraftig, sånn passe bare. Greit å vite om det kan være skadelig.
Hvorfor er det skadelig forresten? Er det fordi det kan utløse en framskynding av fødselen?
Bare spør altså, vet så lite om dette.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.