Vis full versjon : Bekkenlåsning og trening
Hva kan man trene med når man har bekkenlåsning... Hvordan kan man trene??? Noen tips???
Kan jeg ta armhevinger, dersom det ikke er vondt???
Burde bli litt sterkere siden jeg snart skal trille tvillingvogn opp tunge bakker.
Situps klarer jeg ikke, siden jeg har vondt når jeg ligger på ryggen... Har ikke prøvd armhevinger ennå.
Noen andre treningstips, og hva jeg kan gjøre. Går litt tur, men klarer ikke mye før jeg får vondt.
Jeg har fått beskjed om at så lenge det ikke er vondt så kan jeg gjøre det. Jeg svømmer, synes det er best siden alt annet begynner å bli ganske tungt.
lavendely
17-01-2007, 12:24
Som gravid skal du iallefall ikke ta situps!! Du kan evt. prøve å sykle litt, men om ikke det går er nok det beste som Felixa skriver; svømming.
Snakte med kiropraktoren i går. Han sa jeg kunne ta armhevinger dersom det ikke var vondt... Og så kunne jeg ta ryggups: stå på alle fire og løfte motsatt arm og ben... Så det får jeg gjøre mye av fremover... Sykkel har jeg ikke, og jeg kommer meg ikke på svømming så ofte, siden jeg ikke har bil, og det går buss dit kun to ganger daglig. Er over to mil til den lille plassen som har badebasseng. Noen flere tips eller???
Jeg har bekkenløsning, men trener 3 dager i uken. Regner med de samme "reglene" gjelder ved låsning..
Jeg trener hele kroppen så lenge ikke noe gjør vondt. Det er et tegn på at dette bør en ikke gjøre..
Nå trener jeg på Sats så jeg bruker en del apparater, er nok ikke like lett å få til alt hjemme. Men kan hvertfall tipse deg om noe..Har du fitnessball? De er kjempegod:nikker:
Armene kan du trene ved hjelp av manualer. Du kan lage deg noen selv ved å fylle vann/sand i brusflasker. Både biceps og triceps. Løft opp foran (biceps) og ta en bak hodet og løft opp og ned (triceps)
Triceps kan du også trene ved hjelp av f.eks. nederste trappetrinn ved å sitte på rompa på gulvet med ryggen mot trappen, hold armene på nederste trinn, løft opp rompa - og hev og senk deg med å bruke armene.. (utrolig knotete forklart...:sparke: )
Manualene kan du og bruke til å trene skuldre; albuer i 90 grader - løft ut til siden - vri i albuen slik at hendene peker oppover - og ned igjen..
Hvis du ikke får vondt når du tar knebøy - kan du gjøre det- men ikke gå for dypt..
Ligg på ryggen på en matte e.l. med armene ned langs siden og bøy i knærne. Løft opp rompa og nederste del av ryggen og hold noen sek før du går ned igjen - hviler - og gjentar. Kjempegod for rompa;) Hvis du har ball, kan du legge bena opp på ballen, da blir det litt tyngre.
Ligg på rygg med bøyde knær, trekk inn magen og press korsryggen ned i gulvet. Hold noen sek før du slipper- hviler og gjentar.
Du kan trene de skrå magemusklene - ved å bare løfte deg litt opp til siden i stedet for vanlig situps. Pass på at du trekker inn magen før du løfter. Det er forøvrig viktig under all trening, trekk inn magen for å stabilisere!!
Dette er det jeg kommer på av styrke øvelser.. Jeg trener også rygg (nedtrekk), bryst og benkpress (lettere enn knebøy).
Ellers er det viktig å tøye og strekke.
Rotasjon; sitt rett i ryggen og vri overkroppen til vekselvis høyre og venstre
Skyte rygg som katten kan du nok - den er god!
Sitt på en benk e.l. og legg ene foten opp (som budda liksom), len deg forsiktig frem og kjenn at det tøyer i sete, bakside lår. Bytt fot..
"messias" er kjempegod for korsryggen; sitt på kne med bena godt fra hverandre (så du får plass til magen) og strekk deg fremover på gulvet. Her får korsryggen virkelig slappe av - noe som igjen er bra for symfysen:)
Denne stillingen er også bra å bruke under knipeøvelser, for den får lettere tak på alle musklene som skal knipes sammen.
Det ble langt dette her, men håper du fikk noen tips;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.