PDA

Vis full versjon : Lufte ny vogn...?

MøreMia
30-08-2002, 22:32
Mener å ha hørt at man skal sette nye vogner til lufting før de tas i bruk...?
Hvor lenge bør den i så fall stå før den kan innvies av :baby: ?

Kwistin
31-08-2002, 03:39
Hei...

Bare for og gi deg et svar iallefall, så kan jeg si deg at jeg har lest det her inne.. Rart ingen har svart deg.. Vet ikke hvor lenge den må luftes.. Ett par uker kanskje...

Klemz fra :

16+2

Mormona
31-08-2002, 12:48
Nei, det har jeg da aldri hørt om....jeg luftet i alle fall ikke vognen til min første datter da jeg kjøpte den. Den sto jo hjemme i entreen i noen uker før vi tok den i bruk for vi kjøpte den jo mens jeg fortsatt gikk gravid....

Pakk den ut når du får den hjem og la den stå fremme så tenker jeg det er mer enn bra nok. Hvis du har kjøpt kombivogn med utstyr så kan du jo vaske ting som vaskes kan....jeg har f.eks. vasket stellevesken og trekk og ting som kan vaskes :)

Lufte vogner :???: :???: :???: :???:

lykke til med både baby og vogn

klem fra Mormona T-1

K@trine
31-08-2002, 13:04
Det jeg har hørt om å lufte vogna er at hvis den har vært innpakket i papp og plast og kommer rett fra et lager, så burde den pakkes ut av innpakkningen og stå fremme litt før den taes i bruk.
Men det er jo ikke meningen at du skal ta med deg vogna ut og gå lufteturer med den før babyen er født :latter:
Lykke til ;)
Klemmer fra BigMama 34+3:cool:

Tidl. bruker
31-08-2002, 14:44
Lufte en ny vogn. Aldri hørt om. Er til og med de som kjøper vogn på vei hjem fra sykehuset. For de vil være på den sikre siden.:p

Anja22
02-09-2002, 01:41
Men det er nok som de sier at du bør lufte den visst den har vært innpakka tenker eg.

Kan ikke tro du må lufte den ellers..

Tiddelibom
02-09-2002, 11:07
Vi kjøpte vogn for noen uker siden, og det luktet nytt og ikke spesielt godt av den. Nå har den stått noen uker utpakket, og jeg tror det meste av lukten er borte nå. MIn konklusjon er at det er greit å lufte den i noen uker, i alle fall!

Tiddelibom 32+4