PDA

Vis full versjon : Blir det for likt?

Verdande
30-08-2002, 23:02
Å bestemme oss for navn, er nesten umulig. Men etterhvert har jeg fått mannen min på glid på navnet Olivia om Frøet viser seg å være en jente.

Men nå ser jeg i lokalavisen at det er født en liten jente som heter Olive. Stedet vi bor på er ikke særlig stort, og i verste fall kan de havne i samme klasse, i beste fall på forskjellige skoler. Vi kjenner ikke foreldrene, aner ikke hvem de er.

BLir Olive og Olivia for likt?

Ellers har vi jo endel andre navn vi diskurterer: Mariell, Lydia, Dyveke, Jannike, Rakel, Tordis, Signe , Eirin, Ella, Magdalene og Adele. Vi liker Selma og Vibeke også, men synes de er litt for vanlige. Noen som vil kommentere?

En gutt kommer nok til å hete Leonard eller Albert, eventuelt Konrad.

Men akkurat nå forstår jeg ikke hvordan vi kan bli enige!

Verdande, 34+5

Struttemagen
30-08-2002, 23:05
Nydelig!:klapp:

Karius
30-08-2002, 23:23
Det er neimen ikke lett....Dette med navn.
Synes det var mange fine navn du har tenkt på , tror det eneste jeg ikke synes var så fint er Lydia..

Og Selma og Vibeke er da ikke SÅ vanlige er de da?
(ler litt for meg selv her jeg sitter for jeg heter nemlig Wibecke...)

Av guttenavnene så likte jeg Leonard og Konrad , En ekstra knapp holdes på leonard... det er så vakkert....

Tilbake til det du egentlig spurte om : Jeg synes at de to navnene blir like, men spiller det noen rolle?
De er jo ikke HELT identiske da....

:bonk: :???: :gal2: det er jo til å bli gal av mindre ikke sannt....??

Vi har vel egentlig bestemt oss for Tuva MArgrethe eller Tirill Margrethe hvis jente.

Guttenavn er vi DYPT uenige på :sint: :???: :gal2: :bonk: :leiseg: :sint:

jeg synes nemlig at navnet :hjerter:Torarin :hjerter: er så pent.
Men mannen mener det høres ut som et jentenavn:???:
Det er et guttenavn.. Har fått han til å godta Tor Arin i stedet, men det blir jo ikke helt det samme da...:uff:

håper dere finner ut av det.

:findag:

Beate
31-08-2002, 00:12
Nei, synes ikke det blir for likt jeg iallefall. Olive og Olivia hører man tydelig forskjell på.

Vimsen
31-08-2002, 00:29
Jeg likte Eirin :)

Vimsen

Vianne
31-08-2002, 22:20
Jeg hadde ikke brydd meg selv om de var litt like, det er allikevel stor forskjell!!:D

Ellers må jeg si meg enig med Vimsen, Eirin var fint!

Tigris
02-09-2002, 00:36
.. er kjempe fint synes jeg! De andre blir liksom så altfor uvanlige for meg. Smaken er som baken..

Nei, Olive og Olivia er ikke for like.

IzziCreo
02-09-2002, 14:21
Gå for Olivia synes nå jeg :) Kan ikke tenke på alt heller ;) Og som andre har sagt her - Olive og Olivia er ikke for likt, man hører godt forskjell :)

Klem Suzie Q 27+0

Tidl. bruker
03-09-2002, 00:40
Synes ikke dere skal bry dere om hva andre har kalt ungen sin. Olivia er kjempefint ! :)

Liker også Selma og Leonard!

sunniva
03-09-2002, 13:30
Jeg synes ikke det blir for likt. Likte Olivia og Leonard. :klapp:

Sunniva 34+3

Verdande
03-09-2002, 18:05
Takker for alle svar.

Så kanskje det blir Olivia da? Eller Leonard... eller.

Nei, jeg veit ikke. Vi har lista vår, og det spørs om vi får spørre den lille om hva han/hun vil hete.

Dere skal få vite....
Klem fra Vedande, 35+2