PDA

Vis full versjon : Cormatic's vei mot en røykfri tilværelse

cormatic
23-01-2007, 08:02
Ja da er det et faktum. Jeg MÅ stumpe røyken!
Har røkt ca 15 om dagen, og har planer om å være totalt røykfri om ca 1 uke.
Mål for dagen: Røyke max 5 røyk.

linka2006
23-01-2007, 14:33
Hei Cormatic!
Gratulerer med spiren og lykke til med røykeslutt!
Håper det ikke gjør noe at jeg "kupper" tråden din, men jeg ble så glad da jeg så at det var flere her enn meg, som skal prøve å slutte nå.

Burde egentlig henge meg på deg jeg, fordi jeg kjenner jeg trenger litt motivasjon, og kanskje et sted å få ut litt aggresjon når det ikke går så bra...

Målet er å slutte helt innen jeg er i 4. måned (helst før). Men det er såååå vanskelig:gaah:. Skjønner ikke hvordan jeg skal få til dette. Og så blir jeg så innmari sint når jeg ikke røyker...stor fare for å sprenge et blodkar eller to. Får innmari høyt blodtrykk, og vet ikke helt om det er noe særlig sunt for småtten i magen det heller...

Men har jo i allefall trappa ned kraftig. Fra å røyke i overkant av 20 om dagen, er jeg nå nede i 5-7. Men planen er jo å slutte helt da.

I dag har jeg ikke røyka noenting enda. Men jeg kjenner det røyner på nå. Har så innmari lyst på røyk at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg...

Men jeg skal jo ikke slutte helt akkurat nå da, så jeg kan jo alltids snike meg ut et par minutter...:rødme:

cormatic
23-01-2007, 15:42
Du er jo flink som har trappet såpass ned.
Tror målsettingen min for i dag blir sprengt. Har allerede røyka 4 røyk. Men har gått ned fra Lucky Strike til lyseblå barclay, så det er jo mye mindre nikotin og andre farlige stoffer jeg får i meg nå.

linka2006
23-01-2007, 17:16
Du må bare ikke være for streng med deg selv. Og når du har byttet til lyseblå barclay, må du nok regne med en periode der du røyker mye mer enn du ellers ville ha gjort, for den er jo så svak at man ikke helt er sikker på om man har fått fyr...

Vurderte å røyke den jeg også, men jeg røyker grønn barclay til vanlig, og har kjempevanskelig for å bytte til den lyseblå. Men burde egentlig gjort det, for det er jo mye mindre nikotin og tjære i den enn i alt annet...

Synes du er flink likevel jeg, Cormatic.
Fire lyseblå barclay er vel som 3-4 lucky strike å regne!?

cormatic
24-01-2007, 23:16
Målet for i dag var å røyke max 4 røyk. I dag har jeg røyka nettopp, 4 røyk, litt stolt over meg selv. Men går nok forbi målet mitt i dag også. Må ha i allefall 1/2 nå før jeg legger meg.
I morgen skal jeg prøve å røyke max 3 røyk.

(Forresten så er Lucky ca 10 ganger sterkere enn Barclay'en, som bare er fjelluft...)

Atengaflus
25-01-2007, 13:42
Å dere klarer dette altså :)
Men jeg vet akkurat hvordan dere har det..Det er kjempetøft..
Skla sende positive tanker jeg :)

linka2006
25-01-2007, 22:37
Målet for i dag var å røyke max 4 røyk. I dag har jeg røyka nettopp, 4 røyk, litt stolt over meg selv. Men går nok forbi målet mitt i dag også. Må ha i allefall 1/2 nå før jeg legger meg.
I morgen skal jeg prøve å røyke max 3 røyk.

(Forresten så er Lucky ca 10 ganger sterkere enn Barclay'en, som bare er fjelluft...)

Ja, vet at lyseblå barclay er kjempemye svakere. Skrev bare feil i forrige innlegg. Var meninga å skrive at det bare var å regne som omtrent en lucky strike...

Og tusen takk for positive tanker, Atengaflus! Det trengs her for min del i allefall! Hvordan går det med deg da? Har du klart å holde deg?

Så flink du har vært da, som har klart å trappe ned såpass mye allerede nå!
Har røyka mye mindre selv jeg nå. Tre i forrigårs, tre i går og to i dag. Men kjenner jeg er høyeksplosiv til tider:gaah:
Men dette skal nok gå bra, Cormatic. Og motivasjonen er jo en helt annen nå enn før mikromidas meldte sin tilstedeværelse da :)

cormatic
26-01-2007, 00:03
Dagens resultat: 3,5

linka2006
26-01-2007, 00:07
Dagens resultat: 3,5

Kjempebra, Cormatic!
Jeg har til nå røyka kun 2 røyk. Men sitter her og har kjeeeempelyst til å gå ut for å røyke en siste før jeg tar natta. Men vet det ikke er så lurt, selv om jeg ville ha vært like stolt om jeg hadde endt på tre, som på to i dag...

Men dette skal gå veien for oss begge to, skal du se :)

cormatic
26-01-2007, 16:07
Hittil har jeg røyka 1 røyk i dag. Løsningen er å vente lengst mulig fra jeg står opp til jeg røyker. Men snart er pakken tom, og da er det uansett stopp.

linka2006
26-01-2007, 16:58
Hittil har jeg røyka 1 røyk i dag. Løsningen er å vente lengst mulig fra jeg står opp til jeg røyker. Men snart er pakken tom, og da er det uansett stopp.

Jøss...da er du mye flinkere enn meg ja!
I dag har jeg røyka masse (synes jeg nå...for noen dager siden, ville jeg sagt jeg hadde vært flink). Men i dag her jeg røyka tre røyk allerede. Har innmari lyst på røyk i dag, og har kjempevanskelig for å begrense meg. Men jeg gjør jo selvsagt det...hvis ikke hadde antallet vært atskillig høyere...

Men skal prøve å begrense inntaket videre i dag. Må bare forsøke å holde meg på den gode bølgen jeg har vært på nå...

cormatic
27-01-2007, 11:24
I går kveld før jeg la meg tok jeg min aller siste røyk. Hadde egentlig tenkt å spare den til i dag, men tror det ville vært verre å startet dagen med en røyk, for så å ikke skulle røyke mere.
Har lyst på røyk nå, men må bare holde ut!

Calamare
27-01-2007, 11:50
I går kveld før jeg la meg tok jeg min aller siste røyk. Hadde egentlig tenkt å spare den til i dag, men tror det ville vært verre å startet dagen med en røyk, for så å ikke skulle røyke mere.
Har lyst på røyk nå, men må bare holde ut!

Prøv og ikk tenk på at du har lyst på.
Røyk lukter vodt og er en merkelig vane kan du prøve og tenke.

Du er superflink. Stå på!!!!!

linka2006
27-01-2007, 14:55
Hvordan går det, Cormatic? Håper du holder deg sterk!
Høres ut som om at du har enorm viljestyrke...er bare så imponert!!!

Selv har jeg ikke røyka i dag enda. Sto opp seint også da, så jeg har ikke gått mer enn litt over tre timer uten. Men nå kjenner jeg at jeg er på tur ut på verandaen...

I går røyka jeg fem... Vet ikke helt om jeg driver og lurer meg selv med den her nedtrappinga, men jeg vet av tidligere forsøk på å slutte, at jeg i allefall ikke har godt av å bråslutte.

Men jeg synes likevel det går ganske bra det her... Har jo redusert med omtrent tjue om dagen. Og all reduksjon er jo bra...

cormatic
28-01-2007, 00:09
Har ikke røykt i dag, men hadde sinnsykt lyst på røyk tidligere i dag. Samboern og Benjamin var ute og akte, og jeg endevendte huset for å se om samboern hadde røyk liggende noe sted. Det hadde han ikke, og lysten forsvant heldigvis.

cormatic
16-02-2007, 23:06
Kanskje på tide å oppdatere hvordan det har gått med meg? Har hatt dager jeg har hatt sinnsykt lyst på røyk, og dager jeg ikke har orket tanken en gang. Er sinnsykt kvalm for tiden, så da har jeg i allefall ikke lyst på røyk.
Suget er verst når samboer'n er hjemme, for da har jeg røyk tilgjengelig, men han har lovd at han skal slutte når jeg og Benjamin er nordpå (vi reiser om 3 uker), så da spørs det å se om han klarer det.

Atengaflus
16-02-2007, 23:17
Du er kjempeflink-stå på!
Det er dø tøft å slutte..Men du klarer det du også skal du se :klemmer:
Hvor lenge har du vært røykfri forresten?