Vis full versjon : Da har vi vert på "rutinemøte" på sykehuset
Malinmor
30-08-2002, 23:56
I dag var happii familien på sykehuset og fikk de sisste detaljene om keisersnittet 21 oktober:uff: Fikk CTG og allt var iorden med lille vesla i magen, men de påpekte at hun var nokså AKTIV der inne i magen og at det IKKE var lett å ta CTG på henne:D Jeg måtte si meg enig i at hun var aktiv og er veldig vant til at det er slik hver dag:p Hun ordner og styrer inne i magen hele tiden og det er ikke bare knuffing, det er skikkelig romstrering der inne:D Må flire, fordi jeg tror jeg får en skikkelig "turbo" jente denne gangen. Sebastian var jo den rolige (frem til nå, vel og bemerke):D Men jeg håper jo at hun blir litt mindre aktiv utenfor magen(skal lage en diskusjon på akkurat dette etterpå):)
På møtet i dag snakket vi om hvordan allt skulle foregå, fra innleggelse til inngrep til allt som skjer rett etter jenta har kommet til verden:baby: Det var skikkelig rolig stemmning på Sykehuset og de hadde bare 3 innlagdte akkurat nå(de hadde det sikkert som plommen i egget) De ønsket meg velkommen og de håpet jeg ville få en skikkelig fin opplevelse og fin fødsel neste gang, nå når jeg skulle føde hos dem:) Jeg håper og tror dette skal gå bra og bli bra, nå flyr jo tiden så fort:eek:
Bare litt om i dag, takk hvis du gadd å lese;)
:stakar:
Så bra at dere fikk en så grundig gjennomgang av K-snittet i dag da:)
Du er vel kanskje litt mindre nervøs nå?? eller??:???:
Når skal du legges inn da?
Blir det dagen før og så sover du der og det blir tatt K-Snitt neste morgen?
(bare litt nysgjerrig)
Så frøkna di er aktiv?
Min er sånn passelig aktiv hun, har noen faste raptuser hver dag, omtrent på samme tid hver dag.
Lurer på om det er noe i det dem sier om søvnmøsteret og babyen? at den har nogenlunde samme søvnrytme utenfor magen?
Trym hadde store våkeperioder på natten inni magen min og det fortsatte han med når han kom ut (hadde kolikk og skrek i 10-12 timer hver natt)
Nei, dette blir jammen spennende Happii, tenk om jeg føder på menstermin datoen min? da får vi hver vår baby på same dag da:)
Koselig
:gladtrist
Har dere bestemt navn enda da?
:findag:
Malinmor
31-08-2002, 00:25
Karius og dere andre som er intresserte :)
Jo jeg blei kanskje litt mere beroliget i dag, men jeg ER nervøs:uff: Gruer meg enda :uff: Men jeg har iallefall fått tryggheten om at dette kommer til å gå så bra så:) Og jeg som må spy bare noen leger nermer seg underlivet mitt, har fått beskjed om at jeg skal snakke med narkoselegen dagen før inngrepet om å få satt bedøvelsen(spinal eller epidural)før kateteret blir satt i inn:uff: Kanskje best det, sånn at det ikke blir problemer for dem å få satt det inn, fordi jeg vrenger meg og ikke klarer å ligge stille eller noe:gal2:
Jeg blir lagdt inn 20 klokken 16.00, da skal jeg snakke med leger og fikses før inngrepet dagen før. Det vil bli tatt blodprøver og diverse andre prøver. Fra klokken 24.00 må jeg faste og da skal jeg ikke drikke eller spise før etter inngrepet dagen før, som vil skje fra mellom morgen og formidag:)
Pappaen kan komme inn på operasjonsalen når bedøvelsen er satt, da skal han stå bak forhenget og selve inngrepet tar fra 1 minutt til 5 minutter til babyen er ute:) Etter det skal de lappe sammen 7 lag de har skjert opp i magen min, så det ville ta ca 30-40 minutter iallt.Da må jeg på overvåkningen og pappan og babyen får komme dit når jeg vil og orker:)
Ja Karius, det hadde vert artig om vi fikk samme dag:p :p Skal krysse fingre for at det blir din dag den samme dagen:D :D
Navn har vi ikke bestemmt, du så sikkert den avstemmingen vi hadde og Emilie vannt:D Jeg liker både Emilie og Seline, og det blir en av de to;) Men jeg og mannen skal visstnok ta det når hun er ute av magen, må bare se litt hvem hun er:) Når det gjelder Nikoline, så ville vi ikke døpe barnet vårt for noe besteforeldrene gjorde "narr" av, er litt dumme sånn, men jeg vil ha navn som de synes om:gal2: Men nå skal vi holde kjeft om de andre navnene, så blir jeg skikkelig SINNA om de sier noe stygdt om det navnet VI finner til henne:sint: :bonk:
Nå går det fort:klapp: :klapp: (jeg synes kanskje det er litt deilig at det er iallefall noen uker igjen:p ) Må shoppe litt til først:p
:stakar: :stakar: :stakar: :stakar:
:findag:
Det er jo veldig bra at du får så bra oppfølging denne gangen og at du vet akkurat hva som kommer til å skje den dagen som :baby: skal ut av magen.
Lykke til videre ;)
Klemmer fra BigMama 34+2 :cool:
Så flott at du fikk en så grundig gjennomføring av hva som skal skje!! Og det er uansett 2 flotte navn dere har valget mellom.
Og det med en aktiv krabat.... Det kjenner jeg igjen Happii... Min er også av den sktive typen. Håper virkelig ikke det fortsetter utenfor magen, for da kan vi glermme søvn på en lang stund...
Må være litt spesiellt å ha en dato å gå til, men du slipper i hvertfall å lure da...
Ønsker deg lykke til i tiden som kommer.
-Marlene-
31-08-2002, 06:22
hvorfor skal du ta keisersnitt da? :???:
kunne ønske det var meg jeg.... etter å ha sett en video om fødsel (noe jeg ALDRI skal gjøre igjen) så fikk jeg total panikk... huff.. gubben gruer seg også veldig!
kunne ønske jeg føde straks, vemmelig å gå så lenge å grue seg til noe man bare må igjennom.
ja ja.. nok pjatt fra meg her.
Lykke til ihvertfall... :)
Så flott Happii, at du fikk så bra gjennomgang på det som skal skje...:klapp:
Håper det hjalp litt mer på nervøsiteten din!
Mange gode :stakar: fra Puncky (35+1)
Malinmor
31-08-2002, 17:49
Marlene og dere andre som lurer:
Har fortalt det før , men jeg skal ha keisersnitt pga. en veldig tøff og jævlig fødsel for 10 1/2 mnd siden:uff: Medesinsk så tyder mye på at jeg kan oppleve det samme en gang til på neste fødsel, og det klarer jeg ikke tanken på.:leiseg: :leiseg: Og jeg vil ikek ta sjangsen på det.
Og når det gjelder fødselen Marlene , så hadde jeg en litt spesiel start på hele greia og ikke sånn det foregår vanligvis, hadde jeg hatt det så hadde jeg sikkert hatt en anen opplevelse av det hele:uff: Har hatt endel venninder som har grudd seg skikkelig til fødselen, og hvor det har gått over all forventning og de har ikke hatt det så vondt, og de har sakt rett etterpå at: dette kan jeg gjøre snart igjen:) Det som er med fødsler er jo at man ikke vet hvordan det blir den første gangen, man har liksom ingenting å sammenligne det med av smerter, og noen får rier som kjennes svakt, men som gir effektive virkninger i form av åpning m.m, mens andre får ganske sterke rier, og dette vet man aldri på forhånd uheldigvis:( Snakk med jordmor om din fødeskrekk, hun vil sikkert hjelpe deg fremover og kanskje du kan oppsøke føden på det sykehuset du skal føde på og få en enda bedre oppfølgning fra dem, siden du er redd og nervøs(det hadde jeg gjort)Da tar de sikkert ekstra godt vare på deg;) Det kan jo hende du er en av de som får drømmefødsel:) Vil gi deg en trøste klem, for det er ikke gøy å være redd og engstelig, det kan jeg skrive under på;)
:stakar: :stakar: :stakar: til deg!!!!
Verdande
31-08-2002, 23:13
JA da er det bare 51 dager til du får møte jenta di! Det er jo litt greit å vite såpåss!!!
Høres ut som du får bra oppfølging, men jeg misunner deg ikke snittet ditt. DET er mitt store mareritt.
Klem fra Verdande, 34+6 ( t-38 hehe)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.