PDA

Vis full versjon : Hodepine!!

Bonsai
03-02-2007, 17:41
Hjelp... Jeg har i hele dag hatt dundrende hodepine. :bonk: Den gir seg litt når jeg ligger helt stille, men så fort jeg beveger på meg så kommer den tilbake med full intensitet.
Har tatt Paracet som kanskje tok den verste toppen, men dette er langt fra nok.
Vet at jeg har en stressnakke som må ta noe av skylden, men er det noen som har gode råd?

Farris
03-02-2007, 18:28
Slik har jeg også hatt det i 3-4 dager nå. Ingenting som hjelper. Prøvd paracet,varme og frisk luft,men hodepina kommer bare igjen etter en liten stund...:gaah: ..
Så råd her også mottas med takk

Ignorabimus
03-02-2007, 19:09
Drikk nok vann iallefall, kan hjelpe.

Men det følger gjerne med litt hodepine i graviditeten også da.

God bedring :comfort:

Rebekka_juni
03-02-2007, 20:22
Jeg har, og er til dels plaga av hodepine i svangerskapet. Det eneste jeg fant ut var at å ligge helt stille var det eneste som hjalp...
Skrev inn spm om det her på forumet, men ro, frisk luft og vann som eneste råd :urk:

Bonsai
03-02-2007, 21:39
Jeg har, og er til dels plaga av hodepine i svangerskapet. Det eneste jeg fant ut var at å ligge helt stille var det eneste som hjalp...
Skrev inn spm om det her på forumet, men ro, frisk luft og vann som eneste råd :urk:

Uff, ikke greit dette her... Hvis jeg drikker noe mer en det jeg allerede gjør (3 liter dgl må da være nok?) så blir det :dokø:...
Men du kan prøve noe som faktisk virket (litt i hvert fall) for meg: varm rispute på skuldrene/nakken. Har ligget på sofaen med den i kveld og det er deilig...

Miranda
03-02-2007, 22:21
Å massere/bli massert på skuldre og nakke kan også hjelpe. Håper du blir bedre!:):)

Bergliot
03-02-2007, 22:29
Å massere/bli massert på skuldre og nakke kan også hjelpe. Håper du blir bedre!:):)

Ja, det tenker eg også.
Dessverre ikkje så mykje anna enn Paracet og Pinex du kan ta i svangerskap. Ibux/Ibumetin er jo fin mot stressnakke/hodepine, men den er kontraindisert (tøft ord) i svangerskap.

Mulig ein lege kan skrive ut sterkare lut på resept som er trygt å ta.

God betring!

Shira-78
03-02-2007, 22:51
Jeg er veldig plaget med migrene og har ikke funnet noe som hjelper uten
smertestillene, paraset demper bare..
Jeg må ha en mørt, kaldt og stille rom.. Og det får en ikke ofte med 2 barn
i sin beste alder :fnise: Håper det går over med deg snart..