PDA

Vis full versjon : Gravid med panikk.

Uregistrert
06-02-2007, 13:58
Hei.

Skriver for ei venninne som er gravid.

Hun er livredd for nåler og fødselen. Ganske enkelt redd alt rundt dette!

Noen som har vært borti det samme og vet råd som virker?

Izabella
06-02-2007, 20:10
Har ikke opplevde dette selv. Men jeg kan skjønne at hun kanskje har mange tanker nå. Det hun burdte gjøre er å ta kontakt med ei jordmor å fortelle rett ut at hun er livredd. Jordmor vil følge og hjelpe henne gjennom det hele, og det kan være utrolig godt å få pratet ut om det. Finnes jo veldig mange ting man kan gjøre/få for å lindre smerter ved fødsel.:) Ikke særlig godt å gå rudt å være redd og grue seg til noe sånt...

harmony
06-02-2007, 20:15
Det er lite hun kan gjøre selv. Å lese masse uten virkelig å ha forståelse for det, kan bare gjøre vondt verre. Be henne ringe i morgen den dag til sykehuset hun tilhører for å få en time til samtale med jordmor/lege, de har kompetanse og kunnskap, og kan hjelpe henne best mulig. :nikker:

Uregistrert
10-02-2007, 09:19
Takk for svar.

Glemte å skrive at hun faktisk går til to jm. Ei på hs og ei på sykehuset. Hun på sykehuset skal være med på fødselen.

Det går forresten en smule bedre. Har nå klart å ta frem symaskinen og begynt så vidt å sy litt, mormoren hennes har fått lov til å begynne å strikke. Jeg er virkelig stolt av henne.:stolt:

Ellers prøver jeg å si til henne at jeg tror hormonene kommer til å hjelpe henne jo nærmere hun kommer terminen.

Igjen takk for svar.