PDA

Vis full versjon : Gravid i eggleder...

håpfull
06-02-2007, 21:40
Hei...Er det noen som har hatt ex.u? jeg må lufte opplevelsen og sjokket...

I romjula trodde jeg at jeg hadde en spontanabort i uke 6, hadde ikke smerter men begynte å blø-litt først så mer og mer... Ringte sykehuset å fikk en u.l som viste 0 tegn til liv...blei veldig trist og lei oss siden dette var 2 g. på rad med s.a....
Problemet var bare det at jeg blødde og blødde og magen blei større og større samt mer smertefull,-jeg husker jeg tenkte flere ganger"herregud kansje jeg er gravid alikevel??"
3 1/2 uke etterpå s.a var vi på fertilitetsklinikken sør for time, og jeg fortalte legen at jeg hadde smerter i magen...så da tok ho en u.l-å heldigvis for det... Der var det noe som ikke stemte, en svart væskeansammling på venstre side og noe annet rundt, legen blei usikker å viste bildene til en annen lege. Da ho kom tilbake sa ho at det kunne være en endo cyste som var i utvikling og ville egentelig sende oss hjem, så vi skulle prøve 3 mnd selv med å bli gravid siden vi hadde klart det 2 g....men jeg hadde en dårlig magefølelse og sa at det må jo være noe galt siden det er så vondt??så da tok ho en hcg prøve,-som var posetiv...deretter blei det innleggelse på sykehus og operasjon.
Dette skulle være fort gjort sa legene, blir nok hjemmreise igjen i morra...Men nei da, komplikasjoner og problemer førte til et blodtap på tilsammen 6 liter, helt vilt, jeg overlevde men våknet opp i en smertehelvete og med en eggleder og eggstokk mindre...og en spire mindre. Jeg måtte bli på sykehuset i 1 uke,-å det er lenge til å være meg, jeg er sykepleier og kan jo ikke være pasient selv,,,veldig slitsomt. Så nå sitter jeg her hjemme å tenker og tenker,,,blir gal av alt "tenk om, hvist antte og dersom vi" :gaah:

Er det noen andre her med samme erfaringer og har noen råd på lur???
Og så må vi vente enda lenger på en spire igjen, kjipt....

Pelleline
14-02-2007, 22:39
Huff, en forferdelig skremmende opplevelse:comfort: Jeg har heldigvis aldri opplevd det samme, men jeg har opplevd å våkne uten en eggleder og eggstokk etter operasjon:blunke: Var 18 år den gangen og blitt gravid to ganger etter den tid. Første gangen fordi jeg glemte én "uskyldig" liten p-pille, og nå 2. gang rett etter å ha tatt ut hormonspiral. Rakk ikke engang å få menstruasjonen tilbake, så fertiliteten er det intet galt med. Tross halveringen av eggstokk/eggleder.

Krysser fingerne masse for dere - og selv har jeg bestandig fleipet med at fjerning av litt utstyr er det som skal til for at fertiliteten skal være på topp:D Masse masse lykke til og godt at det gikk så bra som det gjorde!

PS: For øvrig mistet jeg nesten sønnen min grunnet HELLP syndrom. Han ville vært død neste dag, og jeg er nok også svært heldig som slapp unna uten varige mén. Legene var utrolig flinke til å hjelpe meg med fokuset i etterkant av den svært så akutte krisen. De hjalp meg med å la være å tenke på absolutt alt som kunne gått galt; for det skjedde faktisk ikke! Jeg overlevde, og jeg fikk en velskapt sønn - dog noe for tidlig:snill: Analytisk anlagt som jeg er, var det nok ingen enkel oppgave å snu fokuset mitt, men det var uhyre viktig for den videre livskvaliteten. Jeg kunne ikke forandre det som hadde skjedd, og midt oppi det tragiske var jeg faktisk ufattelig heldig. Håper du klarer å endevende tankegangen din, for det fører ingen steds hen:comfort: