PDA

Vis full versjon : Kan det være tvillinger?

snowflake
11-02-2003, 14:24
Hei alle tvillingmammaer!
Jeg er 10+1 i dag tror jeg, og var hos legen i går på første kontroll. Der fant legen livmoren min like under navlen, og hun ble veldig usikker på hvor langt jeg er på vei. Jeg er veldig sikker på mensdato og tror jeg hadde en litt sen eggløsning som skulle tilsi at livmoren skulle vært heller liten.
Skal på ultralyd innen en måned, men det er jo så veldig lenge til, og tenkte da at det sikkert er noen som har opplevd noe lignende blant dere kommende tvillingmammaer.
Jeg har stor mage på utsiden også, men når livmoren er stor er vel det naturlig, kan ihvertfall ikke skjule at jeg har :baby: i magen lenger.

Termin 8. september?

Blåklokke
12-02-2003, 12:49
Hei!

Har ikke så stor mage (12+0), og har foreløpig ikke målt str. på livmor. Klarer ikke helt å kjenne hvor den er selv, heller, men krysser fingrene for at vi ser deg her i tvillingklubben snart!
:kidoki:

Stompa
12-02-2003, 16:05
Av ymse grunner var jeg til lege da jeg var litt over 5 uker på vei, og da sa han at livmora mi tilsvarte 12 uker i størrelse (den kjentes rett over bekkenbenet, men var ikke til navlen ennå, så din tilsvarer altså enda mer). Jeg spurte med en gang om det kunne være tvillinger (har toeggede tvillinger i familien), og han sa det var en mulighet. En annen var at jeg var lenger enn jeg trodde, og den tredje var at jeg kunne ha muskelknuter på livmora. Det var tvillinger...

Størrelsen på magen på utsida er egentlig uinteressant, men når livmora di er så stor bør du nok ha tanken på tvillinger i bakhodet på UL... Lykke til!

Aud
17-02-2003, 17:23
Hmm..:???: Spennende!
Lykke til:klapp:

Aud og gutta :baby: :baby: 30+3