PDA

Vis full versjon : Fysikalsk beh. ved bekkenplager

mini-07
12-02-2007, 17:45
Jeg vært plaget med korsryggsm. siden jeg var 6 uker på vei, og har nå de siste 3-4 ukene vært plaget med smerter i korsrygg/halebein som stråler nedover i baken og noen ganger til baksiden av lårene. Venstre side er verst. Legen min sier at bekkenløsning får man ikke så tidlig, og ville ikke engang henvise meg til fysiotereaput, men jeg krevde det. Var der i dag, og han mente også at bekkenløsning får man ikke så tidlig. Lo liksom som for og poengtere at det var helt latterlig. Men han tok smertene mine på alvor da, det er nå mer enn legen gjør. Han kjente at det var en senkning i bekkenet på v. side, og det er jo der det er mest vondt. Han pøvde og vri bekkenet tilbake, og jeg skal nå behandles en gang i uka. Er det virkelig for tidlig med begynnende bekken løsning nå? Mener jeg har hørt flere som får det veldig tidlig. Kan denne senkningen tyde på begynnende bekkenløsning, noen som vet?

Cassidi
12-02-2007, 19:28
hei!
først vil jeg bare gi deg en :klemme:, det er IKKE godt å gå sånn, særlig når man møter skeptisisme og kunnskapsmangel hos helsepersonell!!!! jeg kjenner jeg blir frussa langt inni sjel, for jeg er nemlig selv fysioterapeut - og jeg kan love deg: det er ikke for tidlig å få bekkenløsning når du er 14 uker, mange kan merke antydninger så tidlig som i uke 6, 7, 8!
altså, du er ikke unormal og du har krav på hjelp. Ikke alle fysioterapeuter har like god peil på bekkenløsningsrelaterte plager, så jeg ville spurt fysioterapeuten du går til om h*n har mye erfaring med dette og eventuelt h*n kan henvise deg til en annen terapeut som kan mer. Men når ser det jo ut som du er igang med en behandling, om dette riktignok ikke hjelper ville jeg prøvd en anne terapeut som kan undersøke deg på nytt og skikkelig. Du har masse symptomer på bekkenløsning, så hadde du vært min pasient ville jeg helt klart tatt deg på alvor..........

ang senkningen i bekkenet ditt er det vanskelig å si sånn på stående fot, men kan være en "averge"stilling, dvs en stilling du inntar for å minske plagene.

lykke til, vennen!

:snill:

Lizzie
12-02-2007, 19:30
Det var ingen som lo av meg da bekkenløsningen kom i uke 5. Ikke legen, ingen av fysioterapeutene jeg ringte til eller på bassengtreningen. Bekkenløsning styres av hormoner og det er ikke helt uvanlig at kvinner som har hatt bekkenløsning tidligere har nettopp dette som første symptom på et nytt svangerskap.

mini-07
13-02-2007, 09:00
Tusen takk for svar:) Det varmet! Blir så frustrert når jeg føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Angrer litt på at jeg ikke satte meg på vente liste hos en som kan dette skikkelig, men han som tok meg inn kunne prioritete meg og ta meg innimellom. Og så er jeg så mye plaget at jeg tenkte at det var best jeg kom i gang med beh.