Vis full versjon : UL på A-Hus
Hei alle sammen!
Jeg lurer på en ting her. Jeg hørte noe snakk om at enkelte som hadde vært på UL på A-hus (SIA, Sentralsykehuset i Akershus) ikke fikk vite hvilket kjønn barnet hadde?
Vel det er ikke så viktig egentlig, men jeg bare lurer på om det er noen her inne som har vært på A-Hus og fått vite hvilke kjønn det er?
Det dreide seg ikke om at de ikke kunne se det, men at de hadde en polesi på at det ikke skulle sies?
Noen som vet noe?
De to jormødrene som jeg har vært hos har i alle fall prøvd å se etter kjønn, etter litt press fra far, vel og merke. Men i begge svangerskapene har barna ligget med beina i kors, og da er det jo litt vanskelig å finne ut av det ;).
Mannen min var veldig frempå og spurte faktisk jordmor om hun hadde noe imot å fortelle hvilket kjønn barnet var, dersom det var mulig å se, allerede før jeg hadde kommet meg på benken:p , han var nemlig fast bestemt på å forlange at en annen gjorde undersøkelsen om jordmor ikke ville si noe... Det jeg opplevde var at jordmor blei litt paff førs for så å gi oss en grundig ultralyd.
Lykke til :)
Tror nok det kommer litt an på hvilken jordmor du treffer. I forrige svangerskap fikk vi vite på UL at det var en gutt, men det var ikke lett, men tilslutt ville han vise seg frem :) På UL i dette svangerskapet fikk vi en annen jordmor, vi sa vi ville vite det, men hun sa at han lå sånn til at hun ikke kunne se det, men tror nok at denne jordmora var litt negativ til det, for hun prøvde ikke så iherdig :( Når jeg spurte henne rett før vi skulle gå, om hun hadde noen anelse om det var gutt eller jente, da svarte hun ikke.... Så jeg tror nok det kommer veldig an på hvilken jordmor du møter. Men vi tok nå en ekstra UL på Byporten og fikk konstantert at vi venter gutt nr. 2 ;)
forundret
14-02-2003, 02:48
For det første sto det på innkalling uthevet og med store bokstaver at dette IKKE var en ultralyd for å se etter kjønn. Jordmoren var tydelig heller ikke interessert i å se etter dette, enda jeg spurte flere ganger og var både hyggis og på slutten gjentok meg selv. Fikk sterkt inntrykk av at hun ikke ville si noe. Etter dette gikk jeg på Volvat i Bg, og på Byporten i Oslo ( anbefaler siste!
Tenkte jeg bare måtte inn og fortelle! Vi var på UL i dag og vi fikk vite hva det var! En liten prins! :klapp: :klapp: :klapp: Og det viktigste av alt er at alt sto bra til! :klapp: :klapp: :klapp:
Jormoren sjekket det 3 ganger og hun var ikke i tvil i det hele tatt, så nå kan jeg begynne å handle inn litt annet enn bare kjedelige farger. Litt gutte ting! :D :D :D
Lykke til dere andre!
Koselig å høre at du blei fornøyd :klem:!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.