PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning...

Soon73
13-02-2007, 22:20
Uff, dette er kinkig, men jeg har sånn bekkenløsning at jeg stort sett er sengeliggende. Jeg har 4 måneder igjen, og har selvsagt lyst å bevege meg utenfor soverommet.

Går 2 ganger i uken til fysikalsk behandling, spesialist innenfor område. Ble anbefalt henne fra fysioavd på KK i Bergen. Så jeg har nok kommet til rett person. Der gjør jeg litt øvelser som skal styrke meg til etterpå, ellers får jeg litt masasje nederst på ryggen. Dette er deilig, da det på en måte løser opp all muskulatur som knyter seg. Utover det, blir bekkenet verre og verre.

Forsøkte terapibading, og det gjorde ting enda verre. I badet var det deilig, pga vektløsheten, men smertene var der for det. Men etterpå ble alt bare verre. Så det forsøker jeg ikke igjen.

Ryggen min er operert, så kiropraktor og naprapat er bare å glemme.

Akupunktur gikk jeg til, men hun ville ikke sette nåler da det kunne sette i gang fødsel, pga der smertene sitter.

Jeg har symfyse bekkenløsning, det de kalte det på Haukeland, og hver gang jeg setter beina i bakken, ene siden verre enn den andre, er det som skambeinet og bakover skal deles i minst 3. Litt sånn på skjeve over klitoris begynner det. Jo mer jeg irriterer, dvs å gå til badet, dusje, kle på meg, jo verre blir det. Så før jeg egentlig har stelt meg om morgningen kan jeg i grunn bare gå å legge meg igjen.

Krykkene bruker jeg daglig, og lurer litt på om jeg må anskaffe meg rullestol? Som jeg skrev i begynnelsen, jeg har lyst å komme meg litt ut.... Bytur en lørdag, på lekeplassen med snuppa.... Nei uff, jeg er så oppgitt.

Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men godt å bare få klage litt.

Takk for du gadd å lese....

Lurer på en ting da, hjelpemidler som rullestol, må man gå via lege? Er så lenge til jeg skal til han, skal til jordmor om en uke og lege om 5 uker....

mettepip
21-02-2007, 21:11
Hei!
Jeg vet akkurat hvordan du har det! Det begynte i uke 7, nå er jeg i uke 32.. Er stort sett sengeliggende selv, og bare morgenstell og frokost er en utfordring... Har smerter i skambeinet, setet og hoftene med iling i beina. Jeg går selv til fysioterapi men synes ikke det har noe særlig virkning.. Jobber med holdning og pust, og lite smertelindring. Men jeg får også soneterapi og akupunktur og synes det hjelper veldig (har nå lite iling i beina, men kjenner det er litt værre nå som jeg er så stor). Har også begynt hos kiropraktor. Men så lenge man går gravid blir man ikke kvitt smertene! Men behandlingen kan lindre og styrke bekkenet.

Har fått tips om rosenterapi men har ikke prøvd. Kanskje det kan være noe for deg? Jeg opplever at dette sliter meg ut psykisk, og jeg har vært langt nede. Tankefeltterapi (TFT) har hjulpet meg enormt!

Jeg har fått låne endel hjelpemiddler fra fysioterapien (dusjkrakk og badekarkrakk, arbeidsstol til kjøkkenet, har også saccosekk! men ikke via fysio), og har i tillegg hjemmehjelp en gang i uka. Men jeg har veldig vondt for å sitte så rullestol er ikke noe for meg...

Eneste råd jeg kan gi er: hold ut! Men jeg har litt problemer med det selv.. Siden jeg ikke kan gjøre så mye prioriterer jeg å gjøre ting jeg liker. Jeg har en datter på 2år som kan få oppmerksomhet selv om jeg ligger. Men noen ganger er jeg så sliten at jeg ikke orker.. Hun går heldigvis full tid i barnehagen. Og vær forsiktig etter fødselen og ta signalene fra kroppen på alvor! Det kan ta tid å bli bra igjen. Men tenk så stolt du kommer til å være etter fødsel! Du klarer det!:dubidua: