Vis full versjon : Blodtrykksfall i dusjen, ekkel opplevelse!
Sto opp i dag tidlig og gikk i dusjen. Har det for vane å dusje i veeeeeldig varmt vann. Plutselig fikk jeg superrask og uregelmessig puls.Ropte på sambo, som prøvde å roe meg ned. Jeg ble kjemperedd, trodde min siste time skulle komme.Jeg ringte legevakta mens jeg drakk et par glass med kaldt vann.De sa at jeg hadde hatt et blodtrykksfall, med utvidelse av blodårene pga varmen. Gikk over når jeg hadde drukket litt vann. Men pulsen var superrask og vanskelig å telle en god stund.Trodde hjertet skulle stoppe.
Jeg ble dritredd....
Noen som har opplevd lignende??? Jeg er 33 uker på vei.
Tidl. bruker
14-02-2007, 21:50
Jeg får det slik noen ganger, både i gravid og ikkegravid tilstand.
Hjertet galloperer avgårde, og det å telle puls er en ganske umulig oppgave...
Men det gir seg vanligvis etter 3-5 minutter, uten at jeg trenger å gjøre noe...
Jeg har aldri fått noen forklaring på hvorfor (det kan komme når som helst)
Usj, ja blodtrykksfall er både skikkelig ekkelt og skremmende... og dessverre uforutsigbart. Heldigvis går det fort over da, og er ufarlig. :klem:
Om du merker at du begynner å bli uvel, sett deg straks ned på en stol, i en trapp eller hva som helst, og legg hodet ned mellom bena, helst ned under hjertehøyde. Pust rolig og om mulig drikk noe kaldt, gjerne med sukker i. Blodtrykksfall forårsaker for lite blod til hjernen, derfor man blir svimmel, og når man lener hodet ned kommer blodet tilbake.
Håper du slipper å bli veldig plaget med det da. :klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.