Vis full versjon : Jordmor i Bergen?
Er det noen som har varme anbefalinger?
Eller som har noen advarsler?
Jeg er nygravid, ny i byen og kjenner nesten ingen. Trenger info med andre ord!
Glad for alle tips (ps. jeg er litt dårlig i bergensk geografi også, gatenavn, eller fullt navn på jordmor, telefonnummer eller noe slikt blir jeg glad for)
Jeg er heller ikke særlig kjent i byen og går ikke selv til jordmor, men jeg skulle gått til de to jordmødrene som holder til på Engen Helsestasjon (Teatergaten 41, ved konsertpaleet/kinoen, tlf. 55569420. Timebest. 9-14). Jeg har hørt mye positivt om de og vet at de også har ultralydapparat, noe som kan komme godt med av og til. Jeg kunne hatt god bruk for det og gjett om jeg angrer på at jeg ikke bestilte time der tidlig!! :sint:
Men som sagt, jeg er ikke veldig kjent i byen, så hvis andre har bedre forslag er det bare å komme med de.
cormatic
12-02-2003, 02:29
Det kommer vel an på hvilken bydel du bor i. Hvis du bor i Bergenhus bydel (sentrumsområdet) er det jordmor på Engen helsestasjon og i sandviken. Ellers er jeg usikker. Fant en broskyre om jordmødre i Bergen på apoteket på bystasjonen. Du kan jo sjekke der...
Tidl. bruker
12-02-2003, 11:40
Det kan jeg anbefale veldig!!!!!
Nå husker jeg ikke navnet (fornavnet) på hun jeg gikk til i farten, men husker det var noe sånt som Sigrun, eller noe i den stilen i alle fall. Hun var sikkert rundt en 50 tipper jeg, og snakket ikke bergenser. Hun var virkelig veldig hyggelig, og husket meg fra gang til gang og var bekymra for meg når det var noe, ringte hjem til meg uoppfordra osv.
Nå har vi flyttet ut av sentrum, og her jeg går nå er jeg slett ikke så fornøyd. Skjønner nå hvor flink hun eg. var hun jeg gikk til sist.
Engen er bortenfor kinoen der, ved siden av Sentralbadet (rett nedenfor Dragefjellet - jussbygget).
Det spørs akkurat hvilken bydel du bor i. Bor du i nærheten av Arna, så er det jm på helsestasjonen på Øyrane. I Åsane tror jeg det er på helsestasjonen på Åsane senter.
Hør med legen din. De pleier å ha greie på hvor de kommunale jm er.
Ellers så tror jeg det er noe som heter Jordmorhuset, og som er privat. Sjekk gule sider/tlf.katalogen.
Lykke til!
Jeg fant, jeg fant :
Jordmorhuset
Bøhmerg. 11
5057 Bergen
55 29 82 81
Bergen Jordmorpraksis
Fjellsdalen 1 5155 Bønes 55 92 43 00
Jeg og legen min trodde og det kom an på hvilken bydel du bodde i, så hun ba meg ringe helsestasjon i min bydel. Men der sa de at jeg måtte ringe helsestasjon i den bydel der jeg hadde fastlegen min og i brosjyren jeg fikk om jordmødre i Bergenhus bydel står det at de arbeider på tvers av bydelsgrensene, så her er det visst litt forskjellige meninger. Det beste er vel bare å ringe å spørre.
Tusen tusen takk alle sammen :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.