PDA

Vis full versjon : Fødetråd

Katty 68
15-02-2007, 13:11
Lurte på om vi skal lage en "har født tråd" her inne? nå har jo Lillesol født, Solsikkemor er vel snart der, hvis hun ikke har født og Edine + Calamare kommer vel snart i gang også.
Hvis noe vil dele fødselsrapport kan jo også den legges på denne tråden?

Ka dokker trur?

May Lise
15-02-2007, 13:29
Lurte på om vi skal lage en "har født tråd" her inne? nå har jo Lillesol født, Solsikkemor er vel snart der, hvis hun ikke har født og Edine + Calamare kommer vel snart i gang også.
Hvis noe vil dele fødselsrapport kan jo også den legges på denne tråden?

Ka dokker trur?
Høres bra ut! Synes det var en god ide! Klem ML

Katty 68
15-02-2007, 13:48
Har sett litt under presentasjonslista og det er jo faktisk flere som er "på gang" i mars bl.a Tangina og Aurora.
Sikkert flere også..:jupp: (ingen nevnt, ingen glemt?)

May Lise
15-02-2007, 16:26
Har sett litt under presentasjonslista og det er jo faktisk flere som er "på gang" i mars bl.a Tangina og Aurora.
Sikkert flere også..:jupp: (ingen nevnt, ingen glemt?)
Har oppdatert systematisert terminliste... Klem ML

Katty 68
17-02-2007, 11:24
...........

Lillesol
22-02-2007, 17:37
Takk for fødselsrapporten Lillesol! håper vi ses på NM etterhvert! :dubidua:

(fødselsrapporten til Lillesol kan leses på systematisert terminliste side 6.):hyper:

Ja det gjør vi nok!!! Blir nok etterhvert, akkurat nå går dagene til kos og pupping. Kommer sterkere tilbake etterhvert:jippi: ! God ide med fødetråd!

Katty 68
22-02-2007, 17:46
.........

Lillesol
22-02-2007, 17:51
Som først ut kopierer jeg fødselshistorien og legger den her i fødetråden også! Vi storkoser oss hjemme med prinsessa vår og jeg kan nesten ikke tro at hun allerede er 1 uke og tre dager gammel. Bare tre dager til så er det tilbake på jobb for pappaen, skulle gjerne hatt mange flere dager sammen...

Maias fødsel:
Riene begynte 02.30 og hadde tette vonde rier frem til 05.30 så våknet pappaen og vi bestemte at han skulle bli hjemme fra jobb. Bestemte oss for å hvile litt lenger i senga så duppet jeg nok litt av/døset en periode og klokka ble 08. Da var jeg litt fortvilet for at det hadde stoppet opp, men nei da. Riene var der de så i 11-tiden ringte jeg ABC for å høre hvem som var på vakt, vår jordmor som jeg kjenner godt både fra tidligere og gjennom svangerskapet skulle komme på vakt 15 så jeg sendte henne en sms om hva som var i gjerde og hun ringte meg litt senere. Jeg valgte å prøve å være hjemme til hun var på og tenkte at vi kunne være der i 15-tiden. Det gikk greit, men jeg kan jo si at bilturen ikke var så veldig behagelig... Fremme hadde jeg gode 4 cm og fikk ett klyster fordi jeg ville i badekaret. Noe så intenst som etter det klysteret skal man lete lenge etter. Badekaret hjalp litt og to timer senere var det gode 6 cm og en stor vannblære, halvtime etter 7 cm og vannblære som presset så på at jeg bare måtte presse. Halvtimen senere 8 cm og vannavgang kl 19.30 og da ett hode som raste rett ned og hun var klar til å komme. Med pappaen sittende i hjørnet på hjørnebadekaret, jeg stående på knærne i vannet mot pappaen tok jeg henne selv i mot og løftet henne opp mellom oss. Der fikk vi selv se og finne ut at det var ei flott, flott jente med masse mørkt hår og ei lita nydelig oppstoppernese!

Det hele var intenst vondt og jeg har vel aldri sagt så mye au noen gang...Maken til hyl fra meg selv har jeg heller aldri hørt, var helt sår i halsen den kvelden/natta etter... En periode der på slutten var det så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg og hadde ikke mannen min vært der så hadde jeg nok ikke greid det like bra. Dette er allerede bleknet i forhold til resultatet og opplevelsen. Det er den flotteste opplevelsen jeg kunne fått og jeg angrer ikke ett sekund på de valgene jeg gjorde! Så må jeg legge til en ting også og det er at jeg selv er jordmor og nok hadde litt spesielle ønsker.

Det ble en utrolig opplevelse og vi håper på å gjenta den en gang kanskje om 1,5-2 års tid!

Klem fra lillesol og Maia.

Katty 68
14-03-2007, 17:18
..........

chris
14-03-2007, 19:31
Gratulerer så mye med jenta Calamare. Håper alt står bra til med både deg og den lille.
klem

May Lise
14-03-2007, 21:04
Så flott! Gratulerer så mye. Blir spennende å høre fra deg/henne om hvordan det hele forløp seg. Stor klem ML

Katty 68
01-05-2007, 13:15
Gratulerer så mye med jenta Chris! :blomst: