PDA

Vis full versjon : UL og overvekt?

Hovedinnlegger
22-02-2007, 18:00
Jeg var på UL for en liten stund siden. Det var veldig vanskelig å se pga foranliggende morkake og ekstra polstring. Fikk ingen gode bilder... Hadde det gjort noen forskjell om JM hadde brukt innvendig?

Har det noen hensikt å ta en litt senere? Vil man se mer da? Evt hvilken uke da?

Jeg syntes det var flaut og ubehagelig...

harmony
22-02-2007, 19:13
Det er dessverre sånn med UL at jo mere vev det må gjennom, jo dårligere blir kvaliteten.

Innvendig ultralyd vil ikke kunne gi samme bildet så sent i svangerskapet, da fosteret jo flytter seg lenger og lenger unna og det vil være vanskelig å se alt man skal....

mozart
22-02-2007, 22:00
:blunk: Jeg er vel en av de mest "polstrede" her inne tenker jeg. Da jeg ble gravid bestemte jeg meg for at INGEN skulle få såre meg pga vekta mi:rødme: . Vel, vel... jeg har vel vært heldig så langt, ingen har på noen måte gjort det! Jeg har pga endel " startproblemer" vært på 4 innvendig UL før den ordinære utvendige UL. Jeg har nå engang den kroppen jeg har og må forholde meg til det, synes alle UL har vært OK. Den ordinære UL ble tatt utenpå, jordmor løftet litt på "hengemagen" helt nederst på livmoren og tok ultralyden der. Vi fikk en fantastisk gaiding i prinsessens rike, så masse og fikk med oss 8 klare og fine bilder av den lille:jippi: . 3 av dem henger pent innrammet på veggen i stua;). Tror nok du kan få fine bilder du og, men jeg vet hvilken uke det er bra å få det gjort !

VÆR STOLT AV DEN FRODIGE OG KVINNELIGE KROPPEN DIN!!!

Filakia
23-02-2007, 00:20
Æsj, jeg skrev et langt svar, som forsvant her...

Jaja, jeg får sammenfatte det kort:

Jeg er VELDIG overvektig og godt polstret foran, samt at jeg har morkaken på fremre vegg (noe annet enn foranliggende morkake, for da ligger den vel foran livmorhalsen), men fikk allikevel fine bilder på ordinær UL. Hadde også to tidlige UL av medisinske årsaker, og da også var det grei kvalitet på bildene, så legen fikk gjort det han skulle. Alle 3 UL jeg har vært på har for øvrig vært utvendige.

Håper du får mulighet til ny UL og bedre bilder!

emin
23-02-2007, 00:35
Jeg har en del polstring på magen, men det var likevel ikke noe som helst problem å se godt på UL og vi fikk kjempeflotte bilder.

Matvrak
23-02-2007, 09:53
Jeg har masse polstring på magen, og tok utvendig UL da jeg var 8+4. Bildene ble litt uklare da han skrev de ut, men på skjermen var de fine. Vi både så og hørte at hjertet banka. Han tok ultralyd der det var minst polstring, dvs. "under" nederste bilring, rett over symfysen. Gikk helt greit og var ikke flaut. Jeg har morkaka på bakveggen, da, så jeg vet ikke om det er det som skapte problemer hos deg.

Håper du får sett ordentlig ettervhert! :klem:

*tiilii*
26-02-2007, 21:59
Jeg har også masse, masse mage, ser ut som om jeg er 6 mndr på vei nå jeg... Gruver litt for UL pga dette, og håper å få noen bilder som blir gode likevel...