Vis full versjon : Smerter i magen om natta
lykkeliten3
23-02-2007, 10:20
Helt merkelig. Om natta da jeg skal sove blir magen min så hard og på en måte "stinn". skikkelig ubehagelig og det gjør vondt å snu seg fra side til side i senga, og ligge på ryggen er hvertfall ubehagelig. Er det luftsmerter eller hva kan dette være? Synes det er litt ekkelt. Flere som har det slik?
Hmmm... Det er ikke kynnere du har da?
Jeg var veldig plaget av nattlige kynnere med mi første! :vetikke:
Følte at magen var spent som et trommeskinn jeg hvertfall. Og det er den jo på en måte også.
Men hvis du har kynnere ellers, så vet du jo eventuelt om det er det eller ikke. Var bare det første som slo meg :snill:
lykkeliten3
23-02-2007, 22:32
hmmm aner ikke hvordan kynnere føles jeg. Hvordan vet man at det er det da?hehe sikkert litt vanskelig å svare på men. Vet ikke hvordan jeg skal forklare smertene heller. Er liksom bare ubehagelig og kjennes ut som magen er proppa full. Da jeg skal snu meg i senga må jeg liksom holde fast magen liksom...også kjenner jeg at alt går til siden da jeg har snudd meg.
Jeg hadde det veldig sånn i begynnelsen, ja, egentlig helt frem og forbi andre trimester. Tror det må være kynnere du beskriver. Magen strammer seg, og du kan kjenne et avgrenset område i magen? Var sånn jeg kjente det første gang. Livmoren fikk jo den gang nesten plass i hånden min, og jeg trodde det var babyen jeg kjente, men det var nok en livmor under treningsøkt:D
Magen føltes også "lealaus" og gjorde at jeg følte behov for å støtte den hver gang jeg skulle snu meg. Tror det må være ligamentene som strekker seg og er ømme.
Høres i hvert fall gjenkjennelig ut!
Jeg har det også sånn! Men det er ikke kynnere.. jeg vet hvordan kynnere kjennes ut, og det er ikke det. Men det kan jo være det du kjenner, altså..
Hos meg kjennes det mer ut som om det er tarmene som har det litt trangt. Babyen ligger og presser på, og jeg kan absolutt ikke ligge på ryggen..og når jeg snur meg fra side til side - ja, det er som du sier.. men det er altså ikke kynnere hos meg i allefall.
Det er heller ikke at jeg må på do, det er bare rart..Var veldig vanskelig å forklare dette nå, så det ble ikke noe godt svar..hehe..men jeg prøvde..;)
Det er vel uansett ikke noe farlig..bare ubehagelig.:sparke:
Hei!
Jeg har også de samme smertene som du beskriver. Leste en plass at man bør ligge på venstre siden om natta. Det gir minst belastning på de indre organer hos oss. Jeg bruker en pute om natta som jeg danderer mellom beina og drar opp under magen som støtte. ANbefales! Det hjelper!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.