PDA

Vis full versjon : Bli gravid med vilje uten å snakke med mannen om det?

Unregistered
12-02-2003, 21:00
Er det noen som har gjort det?
Ønsket om å få barn er så sterk at bare mååå?!
Det er ett barn fra før i familien som var planlagt å få være enbarn til ca 3 år...
Men jeg er så babysyk, og det går ikke å overtale mannen. Økonomien ville kanskje blitt stram, men det skal gå!
Fristelsen er så utrolig stor... Bare være sløv med pillene en liten stund!!!

Hva mener dere om det?
Det er ganske egoistisk og teit, ikke sant?
Må bare høre deres meninger!?

Ikke vær for har mot meg da. Dere kan sikkert forestille dere situasjonen litt selv også!!!

Pelen
12-02-2003, 21:39
Hei!

Min mann var ikke klar. Jeg ventet et drøyt år før han ble klar og da ble jeg heldigvis gravid på en gang.

Jeg syns uten tvil at du skal vente. Ikke gi deg selv dårlig samvittighet gjennom å "lure" ham. Nå er jeg T-3 og jeg har glemt det året når jeg sjekket slim, tok temp og all verdens ting for å være klar når han var klar.

Snakk litt i ny og ne om baby, uten å presse ham. Det er mitt forslag!

Klem Pelen T-3

cormatic
12-02-2003, 22:03
Jeg ville ikke lurt han på den måten der... Det må da være bedre hvis begge ønsker barnet, enn om kun du gjør det. Og oppdager han at du har gått bak ryggen hans, kan jo i værste fall forholdet ryke (Men da skal det nok en god del til...)

Tidligere Bruker
12-02-2003, 22:30
Jeg ville aldri ha gjort noe sånt.
Skal man ha baby, må man være to om det.

Jeg ville heller gitt han litt tid. Spørre han av og til, uten å presse han for mye. ;) Til slutt kan det jo være han også synes det er greit. ;)

:mervink:

LineM
12-02-2003, 22:51
Synes det er litt dårlig gjort å gjøre slik, både mot deg og babyen...Hva om han vikrelig ikke vil ha barn nå, og ber deg ta abort, eller at han flytter fra deg ?

Ett barn fortjener at man er to om det. Uhell kan skje, men, det er ikke uhell om man planlegger å lure partneren sin, så synes ikke du bør vurdere det en gang jeg.

Bluelady
12-02-2003, 22:56
Er enig med de andre her; ikke tenk på å gjøre det engang. Du kan risikere å støte han vekk fra deg for alltid og det vil vel hverken du eller ungen tjene noe på.

Happy
12-02-2003, 23:02
Jeg kunne ikke tenke meg å gjøre noe slikt, og jeg har vært i samme situasjon som du, nesten i alle fall.

Litagoo
13-02-2003, 01:19
Oi, jeg tror ikke det er så lurt jeg. Du kommer sikkert til å angre, og ikke nok med det, men det kan også sette forholdet i fare, noe som ikke er så veldig bra for barnet dere har fra før.
Smør deg heller med tålmodighet til mannen din også er klar. Tror det er best jeg, du kommer til å ha mye mer glede av svangerskapet da. :)

Litagoo K-5 :vink:

Maz
13-02-2003, 08:50
Jeg synes det er totalt uakseptabelt å lure noen. Det er et såpass stort svik at jeg ikke hadde kunnet tilgi det. (Må være hull på kondomer eller noe slikt det da). Det mest vesentlige i et forhold er jo tilliten mellom partene og dette ville jo være å unnergrave den totalt.

Ingen barn fortjener å være uønsket av den ene eller andre av foreldrene. Uhell kan jo skje men det er tross alt en helt annen sak.

Ble vel litt vel engasjert der...

Zurufa
13-02-2003, 10:46
Jeg var "babysyk" i maaaange år før mannen min ble det, men ventet med å prøve til han også følte seg klar for det. Å lure ham kunne vel kanskje i verste fall ha ødelagt forholdet? (Vel, tror vel egentlig ikke det, han hadde taklet det fint, men hvis mannen din absolutt ikke vil, så er det jo en risk å ta!!). Det er neppe noe morsomt hvis du blir alene med barnet! Jeg ville heller brukt tid på å prøve å overtale ham...

charlie
13-02-2003, 13:42
...han kjenner deg jo, liksom.

det er lett å legge to og to sammen der. pillen er 98% sikker, men det skulle di jaggu ikke tro når du ser hvor mange som blir gravide "med pillen".

jeg skjønner at du er fristet, men samtidig vet du innerst inne også at det er et svik mot partneren din, og at du bryter en avtale dere har.

selv om gutta ikke alltid sier noe om det, tror jeg nok de fleste vet det, eller har en mistanke om at de er blitt lurt/sviktet. selv om forholdet ikke ryker, vil det alltid være en ekkel liten tvil igjen om han egentlig kan stole på deg. ikke ta den sjansen...

du må også leve med at du har "lurt" ham, for DU vet jo helt sikkert at du gjorde det - og med vilje. :stakar:

tiger
13-02-2003, 14:56
... det er ikke lurt å lure....! :uff:

Snakk med han om det i stedet!
Kanskje han er mer åpen for det enn du tror?
... eller kanskje han blir det...?

Ærlighet varer uansett lengst,
og slike lurerier kommer bare og biter deg i baken før eller siden...

tiger

Anelska
13-02-2003, 15:59
I mine øyne er det totalt uakseptablet å prakke på noen det ansvaret det er å ha et barn! Når han er så ærlig å sier han ikke er klar, så er han vel ikke det, da, og da skal han ikke tvinges til å bli det!!

Snu hele situasjonen opp ned, og tenkt hvis han hadde gjort noe sånt mot deg?? Du ønsket deg ikke barn i det hele tatt, var ikke klar etc, men han var klarsom ett egg, så han sørga for at alle kondomene sprakk? Da tror jeg kanskje ikke du ville være veldig fornøyd selv!;)

Nei... Jeg synes absolutt du skal vente, en annen ting er at svangerskapet, fødselen og det å få barnet i hendene, tror jeg kan bli veldig fine øyeblikk hvis dette er noe begge gleder seg til!;)

mammamia
13-02-2003, 17:06
Jeg synes sånt er svindel, og skulle kunne straffes etter norsk lov!

En ting er det enorme bruddet på tilliten mellom dere, det andre er at du faktisk er villig til å løpe en slik risiko på vegne av babyen! Jeg ville aldri kunne tilgi mannen min hvis vi brukte kondomer som prevensjon opg han eks. stakk hull i dem for å få et barn jeg har sagt at jeg ikke ønsker ennå. Jeg ville også sett ned på ham, for JAA, det er helt utrolig egoistisk å gjøre noe sånt! Det vet du selv også, hvis ikke hadde du ikke trengt å spørre oss!

Jeg har ikke ord for hvor frastøtende jeg synes det ville være å risikere å gi babyen en motvillig pappa, et samlivsbrudd mellom sine foreldre og de verdiene du på denne måten vil gi videre. Jeg beklager, men jeg blir bare så opprørt over at du i det hele tatt kan tenke tanken! Det er et svik mot partneren din, deres barn og den ev. stakkars babyen som du vil svindle frem! IKKE GJØR DET!!!! Jeg tror egentlig ikke at du har tenkt å gjennomføre det, for da hadde du ikke lagt inn innlegget. Du er vel fristet av tanken, men jeg synes altså at tanken er langt i fra besnærende! Det er tvert imot en fryktelig idé!!!

Anelska
13-02-2003, 17:19
Det skal jo forresten sies, at jeg skjønner fristelsen veldig godt!!:D For en stund siden, var jeg klar som ett egg, og ikke han! Da var det veldig fristende å *lure* han, ved å la være å ta p-pillen... De fleste verpesjuke kvinnfolk har vel en eller annen gang tenkt tanken, men samtlige har vel også funnet det helt uakseptabelt!!;)

Det er en lang vei å gå fra tanken til å faktisk utføre "vågestykket"!;)

Tidl. bruker
13-02-2003, 23:18
Jeg ville aldri gjort det. Det hadde skadet forholdet for alltid.

Det er selvsagt ditt valg om du vil slutte med pillene- det er din kropp. Men da bør du på forhånd si i fra til ham , slik at han får sørge for prevensjon.

emin
14-02-2003, 01:24
Hva med å slutte med p-pillene og gi han beskjed om det? Så kan han i alle fall velge selv. Jeg slutta på pillene, sambo nekta å bruke gummi; han sa at da fikk det heller gå som det gikk, og snuppa ble resultatet.

yes
15-02-2003, 02:11
Er du seriøs nå...?
Det og skape et nytt liv sammen, det og bli foreldre til et lite uskuldig barn...er det største som kan skje mellom to mennesker. Ikke lur han, bli enige om dette.

Må si meg enig med Mammamia: Jeg synes sånt er svindel, og skulle kunne straffes etter norsk lov!

mus
15-02-2003, 13:57
Jeg er helt enig med alle her, å lure ham er på sikt det dummeste du kan gjøre.
Men det bille og emin foreslår her er akkuart det jeg gjorde. Min samboer klarte ikke bestemme seg, han hadde litt lyst, men syntes tanken virket så skummel at han ikke turde å "sleppe seg løs" enda. Han fikk tenke seg om gjennom et helt pille-brett, uten å komme til et endelig svar. Da la jeg en pakke kondomer i nattbordskuffen hans, og sa at jeg sluttet på pillen, for jeg ville være helt klar den dagen han ble det. Og til så lenge fikk han sørge for å beskytte seg selv, og at det gjorde meg ingenting. Den siste bortfallsbøldningen kom, og gikk, og der var han parat. Pakken i nattbordskuffen ligger uåpnet enda....... og babyen i magen vokser :)

Så det er håp. Lykke til!

Chickxsy
15-02-2003, 23:14
Jeg sluttet på p-piller pga. at jeg ikke tålte dem så bra, og så var det om å gjøre å bruke annen prevansjon da (les: gummi ;) )

Vi var begge klar over hva som ville skje om vi ikke brukte det, og han var også veldig klar over mitt abort-standpunkt...

Så når det gikk som det gikk så var det ingen sure miner, og vi er begge kjempeglad i lille pjusken som vokser litt for hver dag i magen min!

Selv om ingen av oss planla en liten en enda :p

Men det å "lure" han er ingen god idé. Det du seff må spørre deg om er DU kan leve med det. Jeg ville ikke klart det... Og så får du handle etter det.

Jeg får vel si som de fleste andre her; du må nesten prate med samboern din... han kan som sagt ikke tvinge deg til å ta piller, men dere bør så absolutt prate om det!!

lykke til med tankene iallefall...

mamsen27
16-02-2003, 19:24
EGOISME TIL TUSEN!
:sint:
Tenk hvis du var han?
Det er to som skal til å lage barn.
Tenk hvis han hadde sterilisert seg bak din rygg?
Hva hadde du sagt da???
:sint: :sint: :sint:

Unregistered
16-02-2003, 22:04
Her kommer jeg som starta tråden... Ikke for å forsvare meg, men
bare for å si at jeg aldri kunne gjort dette som jeg går rundt med i hodet. Jeg skjønner jo også at det ikke er riktig!
Nå er det jo slik at mannen også har veldig lyst på barn, og skulle gjærne satt i gang produksjonen med det samme. Men på grunn av at dette kan tære på økonomien så holder han litt tilbake. Jeg har ikke arbeid. Nå skrev jeg ikke i innlegget at dette var noe jeg hadde tenkt å gjennom føre, men jeg lurte rett og slett på om noen faktisk hadde gjort det...
Og jeg skjønner veldig godt reaksjonen til mange som svarer her! Takk for svar forresten, det er greit å få høre andre sine meninger!

Jeg har ikke tenkt å gjøre dette altså, skal nok holde meg til den dagen vi begge har stooooort ønske om å sette en ny baby til verden... Og det blir forhåpentligvis til høsten. Dersom allt klaffer!

Jeg er herved ferdig med denne saken! :)

Anelska
16-02-2003, 22:17
Lykke til da, den dagen dere bestemmer dere for å starte produsjonen!!! :D:D:D Håper det blir en :baby: på dere snart!:)

mamsen27
16-02-2003, 22:27
Jeg blir så sint når jeg hører at folk har gjort det.Venninnen min lurte nemlig på det en gang.
Spurte meg hva jeg synes om at hun drev å kastet pillen i do bak hans rygg.
:sint: :sint: GRRRrr....:sint: :sint:

Gyda
16-02-2003, 23:03
Nei vet du hva!
Noe så sjofelt som å planlegge å lure mannfolka til å bli pappa før de er klare skjønner jeg ikke at noen kan vurdere en gang.
Jeg er kanskje litt ekstra sær, for jeg mener faktisk at fedre også skal få muligheten til å bli hørt i det minset i abortsaker også.
Vi kvinner klarer ikke å bli gravide alene, så det er egentlig underlig at ingen sier noe om pappaen rolle uten å snakke om feks. bidragsplikt:uff: Man skal visst bare kreve ting av pappaene, ikke forvente at de faktisk vil ta del i dette på en annen måte enn de får lov til i dag.

Nå sporet jeg helt av, men jeg syns ikke noen barn fortjener å bli født under sånne forhold.

Det er nå min mening da.

LineM
16-02-2003, 23:08
Lykke til den dagen dere bestemmer dere for å bli foreldre :)

Bra du ikke har tenkt å gjøre det.

Uregistrerte
12-01-2009, 10:19
Det e bare så råttent gjort! Det handle om respekt for andre menneska, som du tydeligvis ikkje har.
Fatte ikkje at du kan lure nån så grovt! Har du inga samvittighet??

Ineva
12-01-2009, 10:27
Tråden er fra 2003.. :sparke:

cat78
12-01-2009, 11:08

:knegg: ja og hun har sikkert fått barn for lenge siden;)
Skjøner ikke hvorfor noen henter opp så gamle tråder...Må de ikke søkes på når de er så gamle??

Tidl. bruker
12-01-2009, 11:11

:rofl: så utrolig bra! :skratte:

Uregistrerte
12-01-2009, 13:18
Jeg synes det er egoistisk, og tror ikke jeg hadde klart å leve med en sånn avgjørelse etterpå. Tror heller jeg ville ha overtalt mannen så godt det har latt seg gjøre. Mange trenger tid til å gjøre seg opp en mening.

Jeg kjenner en som ønsket seg mange barn, hvor mannen synes det var nok med to. Hun fikk overtalt han til å bli med på et barn til. Rett etter fødselen, da hun ble spurt om dette var siste barn, sa hun at det jo kunne bli en til ved et "uhell". Ikke lenge etter var hun gravid igjen, så nå har de fire barn.

Jeg vet ikke helt jeg....

Tidl. bruker
12-01-2009, 13:25
Nei, det kunne jeg virkelig aldri gjort. Hvor er respekten for partneren? I min verden lurer man ikke hverandre sånn. Jeg synes det ville være et grovt overtramp.

Tidl. bruker
12-01-2009, 13:26
Ups.:knegg:

Morgan
12-01-2009, 16:18
Det er skikkelig stygt gjort rett og slett. Hadde ikke ramlet meg inn i mine villeste fantasier:rabla:

Morgan
12-01-2009, 16:19

Hehe, ups:sparke:

M&JTbebis09
12-01-2009, 18:59
Er det noen som har gjort det?
Ønsket om å få barn er så sterk at bare mååå?!
Det er ett barn fra før i familien som var planlagt å få være enbarn til ca 3 år...
Men jeg er så babysyk, og det går ikke å overtale mannen. Økonomien ville kanskje blitt stram, men det skal gå!
Fristelsen er så utrolig stor... Bare være sløv med pillene en liten stund!!!

Hva mener dere om det?
Det er ganske egoistisk og teit, ikke sant?
Må bare høre deres meninger!?

Ikke vær for har mot meg da. Dere kan sikkert forestille dere situasjonen litt selv også!!!

Hahahahahahaha :glis:

Stjerneskudd
12-01-2009, 20:01
Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt fra at jeg kom til å slutte på pillen og så fikk han ordne prevansjon en periode.

Jeg sluttet på pillen i 2004 fikk plutselig nok en dag og sa som sant var til mannen at nå har jeg gått her og stappet i meg homoner år ut og år inn og hadde en del bivirkninger. Han var ikke klar for å få barn, det var jeg. Men jeg har ikke startet på pillen igjen og kan ikke se for meg noen prevansjon jeg ønsker å bruke så den dagen jeg føler meg helt ferdig med barn har vi et problem. Nå fungerer stort sett hoppe av i svingen bra og sjansen for å bli gravid er jo forsvinnende liten.

Tidl. bruker
12-01-2009, 20:12
PSSSST:

:ropert:

Tråden er fra 2003!!!!!

:knegg:

Stjerneskudd
12-01-2009, 20:24
:shock: oi, hmmmmmm jaja kanskje vi kan få en oppdatering fra hi.

Einte!
12-01-2009, 21:04
Edit: Så datoen på HI først etter å ha postet denne.