PDA

Vis full versjon : Isijas

Roxette
27-02-2007, 17:05
Jeg lurer fælt på om det er isjias jeg har fått... Har siden helt i begynnelsen av januar gått til kiropraktor fordi jeg og legen min tenkte at det er bekkenlåsning jeg har... Jeg ble bedre med en gang jeg begynte der, men nå i det siste har jeg bare blitt verre... Helst som før jeg begynte der hos kiropraktor.

Jeg har vondt på den ene siden bak, akkurat som det stikker eller noe, spesielt et veldig ømt vondt punkt, som noen ganger stråler nedover den venstre foten... Nå i det siste har jeg også noen ganger blitt litt nummen på en måte i hoftepartiet og rundt låret på den venstre siden. Noen som har hatt isjias som vet om det er det jeg har??? Kan være en isijasnerve som er i klem??

Er det da vits i å gå til kiropraktor, og betale 250 kr. gangen, når jeg ikke blir god???

Faren min har vært mye plaget med isijas, så det kan jo være arvelig.

Vil jeg bli god igjen rett etter fødselen???

Hodet har festet seg, så jeg trodde jeg skulle bli bedre i bekkenet da, ikke verre.

harmony
27-02-2007, 21:49
Det kan være så mangt... men jeg hadde nok uansett ikke giddet å gå til kiropraktor og betale massevis om jeg ikke ble bedre i det hele tatt.

Det kan jo være bekkenløsning, det kan være piriformismuskelen din som er irritert/betent pga bekkenløsning og irritere isjias-nerven.... Ikke godt å si, men det at man blir bra i bekkenet når hodet fester seg er vel ikke akkurat noen garanti.

Felixa
28-02-2007, 13:50
Jeg har også isijas smerter i det ene benet. Hos meg er det fordi nerven ligger i klem pga stramme muskler og bevegelig bekken.
Det er noe skikkelig herk. Naprapaten jeg går til har sagt at det ikke vil hjelpe med flere behandlinger så lenge jeg er gravid, så når barna er ute så skal dette fikses på!