Vis full versjon : Tett nese igjen
morlille83
01-03-2007, 22:33
.....
Jeg har samme problem, og puster og peser når jeg spiser og ellers. Tar kun nesespray når jeg skal sove, for å i det hele tatt få sove. Og da holder det for meg med barne-nesesprayen. Har du prøvd den?
morlille83
01-03-2007, 23:02
.....
Kan vel høres ut som jeg ikke er fullt like mye angrepet som deg... Men vannglass, tyggis og drops for å ikke tørke ut i munnen.
Har du forsøkt Lomudal nesespray? I starten brukes den etter vanlig nesespray (jeg har forresten best effekt av Zymelin og mye dårligere av Otrivin) så Lomudal når nesen har åpnet seg, etterhvert kutter man ut den vanlige sparyen og klarer seg med Lomudal. Fant ut dette føest i 3. svangerskap :mumle: ,har vært tett ca fra uke 6 og til 1 time etter fødsel (utrolig at det kan bli borte så fort!). Lomudalggjorde at jeg slapp vanlig nesespray de siste 3 mnd av siste svangerskapet :D
morlille83
02-03-2007, 10:19
.....
linka2006
02-03-2007, 16:11
Er tett nese en typisk graviditetsgreie?
Har hatt mye tettere nese siden jeg ble gravid. Strever en del (men ikke på langt nær som dere), med vanvittig mye produksjon av slimaktig gørr i nesa, og det har jeg aldri gjort før. Men ingen jeg har spurt har trodd det har noe med graviditeten å gjøre...
Er tett nese en typisk graviditetsgreie?
Har hatt mye tettere nese siden jeg ble gravid. Strever en del (men ikke på langt nær som dere), med vanvittig mye produksjon av slimaktig gørr i nesa, og det har jeg aldri gjort før. Men ingen jeg har spurt har trodd det har noe med graviditeten å gjøre...
Jo, det er veldig vanlig for gravide med svulmende slimhinner også i nesen.
morlille83: forstår din bekymring. Jeg var heldig og på tross av nesten 9 fulle måneder med MYE nesespray brukte jeg ikke et eneste sprut dagen etter fødsel med de to første barna. Da jeg fikk 3.mann derimot tok det et par uker før det roet seg. Håper du slipper å slite så mye som du gjør nå resten av tiden.
Hadde samme problem.
Jeg brukte otrivin over halve svangerskapet (hver dag)
Tettheten gikk tilbake av seg selv ettpar dager etter fødselen.
*babysyk
04-03-2007, 18:16
Jeg har også vært endel tett i nesa i svangerskapet, og har brukt en god del otrivin/zymelin. Så oppdaget jeg saltvannssprayen med menthol i ; den har fungert så det suser ;) Husker ikke hva den heter jeg.
Etter jeg ble forkjølet har jeg vært veldig tett og brukt nesespray flere ganger om dagen og natten, men jeg har vært bekymret for at jeg har brukt for mye og prøver nå og trappe ned. Så nå skyller jeg nesen med et horn maaaange ganger om dagen og bruker nesespray om natten, er potte tett om dagen, men håper det snart vil gi seg for jeg vet jeg pleier å bli avhengig av nesespray etter bare noen dager, og det er så slitsomt! :urk:
Tenkte jeg skulle prøve Lomudal, takk for tipset.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.