Vis full versjon : Hvordan behandler man bekkenløsning hos fysioterapaut?
Ja det lurer jeg på.
Jeg har fått henvisning fra fastlegen, og lurer på hva som kommer til å skje hos fysioterapauten.
Det varierer fra terapeut til terapeut, og om du har bekkenløsning og/eller låsning. Det er ofte øvelser og massasje/manipulasjonsteknikker.
*babysyk
04-03-2007, 18:21
Fysioterapeutene gjør egentlig ganske lite for å behandle under svangerskapet, går mest i tøyebevegelser av rumpa blant annet. Men du vil få øvelser som du skal gjøre selv for å forebygge plager under svangerskapet, og du vil ha rett på fri behandling av bekkenløsningen inntil et 1/2 år etter fødselen når behandlingen er startet i svangerskapet. Nå er det jo forskjellig hva den enkelte fysioterapeut gjør og kan om bekkenløsning, så jeg ville forhørt meg om hvem som er god på dette der du bor for å få den beste behandlingen, og for at det ikke skal bli gjort noe som kan gjøre vondt verre. Lykke til :lykke:
jeg fikk også videre henvisning til basssengtrening. Mange liker det, men det var ikke noe for meg. For langt i svangerskapet, alt var tungt, sterkt plaget med bekkenet etc.
Jeg ble først grundig undersøkt av en fysioterapeut som var ekspert på svangerskapsplager. Viktig, da ikke alle fysioterapeuter er komfortable med dette. Deretter var det gjennomgang av riktige ligge-/sitte-/gåstillinger. Videre fortsatte jeg med gruppetrening i sal. Jeg var desidert den støsrte med mest synlige skader, men treningen blir tilpasset den enkeltes behov.
Lykke til!
Carmenzita
04-03-2007, 21:49
Jeg fikk øvelser for hvordan jeg kunne tøye ut musklene,og så ble jeg behandlet med ett strømapparat, dette funket kjempe bra for meg,og på slutten kjente jeg lite til bekkenløsningen min!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.