PDA

Vis full versjon : Kjenner dere liv eller?

Marielle
12-08-2002, 17:43
I går kveld etter at jeg hadde lagt meg, tror jeg kanskje jeg kjente det første tegnet på at det er liv der inne. Det er ikke godt å si, men jeg skal vel egentlig kunne kjenne noe snart. Jeg er førstegangsfødende og er nå 17+5. Kjenner dere andre liv?

Harefrøken
12-08-2002, 18:29
Jeg har kjent liv en god stund nå, faktisk i 3-4 uker. Er nå 17+5 og kjenner tydelige små spark. Kjempeherlig!! Når jeg gikk gravid med førstemann kjente jeg ikke liv før ca uke 20, men nå vet jeg jo hva jeg skal kjenne etter!

Harefrøken

Tidl. bruker
12-08-2002, 18:35
Jeg har hatt flaks og kjent liv en stund - men lenge mellom hver gang. Jeg har kjent det tre ganger (første gang i 14. uke) - og alle tre gangene har jeg ligget stille i sengen om morgenen eller natten. Det har nok vært ganske tilfeldig at jeg har kjent det. Babyen har sparket ut og litt ned (rett over skambenet).

Ingen ting kan sammenlignes med denne følelsen - den er helt ubeskrivelig.

I dag var jeg på min 2. svangerskapskontroll også - og da fikk jeg høre hjertelyden (smelt :elsker: )

Siv Grethe og Minime 16+5

Liss
12-08-2002, 20:47
Har kjent liv i ca to uker, men ikke hver dag. Er gravid for andre gang så denne gangen vet jeg hva jeg skal kjenne etter.

Liss 17+4

LeiaOrgana
12-08-2002, 22:11
Jeg mener at jeg har kjent litt smådulting den siste uka. Men det minner ikke mye om "bobler som sprekker" eller "sommerfuglvinger" som en leser om overalt. Det blir så kjekt når det kjennes enda tydeligere, og hvertfall når det kan ses utenpå :)

LeiaO

Tidl. bruker
13-08-2002, 00:02
Jeg har heller ikke kjent noe enda.... Men det er godt å se at det er flere her som har kommet lenger enn meg som ikke har kjendt noe enda. Dette er også min førstemann og jeg har ikke termin før helt i slutten på januar... Så jeg er vell i uke 15-16 nå...
Ligger helt stille om kveldene og kjenner og kjenner... men merker absolutt ingenting:sint:
Bra at jeg har fått høre fosterlyden, ellers hadde jeg begynt å lurt altså... har ikke fått så mye mage heller....

Klem Sara og :baby:

Loppa
13-08-2002, 00:08
Jeg har kjent liv i ca.3 uker nå. Ikke så ofte den første tiden, men nå i det siste har det vært oftere og sterkere enn før!
Syntes det er helt utrolig å kjenne Lille Håp dytte borti mammaen sin..... :)
Sambo er misunnelig...... Han gleder seg veldig til han også kan ta del i det!

Loppa & Lille Håp, 16+2.

melankolibri
13-08-2002, 10:22
Jeg tror ikke jeg har kjent noe ennå, og det begynner å bekymre meg litt :( . Syns dere andre kjenner så innmari tidlig....Men så er jeg også førstegangs, og aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter. Har hatt noen "boble" fornemmelser, men det kan jo like gjerne være mine egne tarmer som spiller meg et puss :o
Så jeg må vel bare smøre meg med tolmodighet, men det var fullt av liv på UL scan, så det er vel bare jeg som ikke vet hva jeg skal kjenne etter......

tjorven
13-08-2002, 11:08
hei Jenter....

har ikke kjent noe liv ennå jeg heller, men det er vel litt tidlig også kanskje...
Jeg er 15+4 i dag....

Gleder meg ille til at jeg kan kjenne noe, selvfølgelig, men prøver å ikke fokusere for mye på det enda...

hilsen tjorven og knøttet

Mo & Nurket
13-08-2002, 11:43
Hei

Jeg kjente liv første gang i uke 18, og har kjent liv hver dag siden :elsker: . Tror nok jeg kjente noe før også men var ikke helt sikker på at det var lille nurket som sparket fra seg.

Nå er sparkene noen ganger svake og andre ganger sterke, samboeren har også fått tatt del i herligheten og synes det er kjempegøy!! I forrige uke kunne jeg også se at magen beveget seg når de "harde" sparkene kom. Det er så vidunderlig! Tror det er en aktiv liten krabat der inne, for jeg kjenner spark både morgen, formiddag, ettermiddag og kveld.

Eirill
13-08-2002, 16:02
Lillebrøster ga livstegn fra seg et par ganger i forrige uke(uke 16), men etter det har det vært stille fra den kanten.

Da Tuppsjura var på vei kjente jeg de første bevegelsene i uke 18.

RSF
13-08-2002, 16:43
Jeg skulle bake Mormonas fantastiske brød i går kveld (oppskriften kan anbefales). Når jeg skrudde på Kenwooden var det en liten sild i magen som reagerte. Stakkars, ble sikkert vettskremt!!

Har kjennt liv siden uke 17. Men det var bare såvidt, kanskje 3 ganger i uken. Nå blir det bare oftere og oftere. På fredag kunne jeg se sparkene fra utsiden (selfølgelig):p
Sambo fikk ikkje kjent da han var borte hele dagen. Nå venter jeg bare på at sparkene skal bli like tydelige, slik at han også kan ta del i dette. Klarer nesten ikke jobbe, jeg blir så fasinert. Sitter bare å smiler:D

mera
14-08-2002, 11:50
Heisan....

Jeg har kjent at tulla mi er veldig aktiv ... og det er en sånn deilig følelse.... har kjent liv i 2-3 uker. Dette er mitt 3.barn så jeg vet hva jeg skal kjenne etter.... hun har sparket mer nå den siste uken:baby:

Klem fra Mera

Thea
14-08-2002, 13:12
Ja, jeg har kjent liv den siste 11/2 uken. Kjennes ut som noe(n) som driver å skraper litt på innsiden:D

Det er en kjempedeilig følelse, gleder meg bare til mannen min kan kjenne det også!

Klem fra THea og sukkererten(17+0)