PDA

Vis full versjon : IVF er toppen!!!!1

camill
31-08-2002, 17:47
Hei!!
Jeg har drevet med ivf hele sommeren, slitsomt. Trodde liksom ikke noen ble gravide på første forsøk. men så ble vi det og jeg er så lykkelig og glad for at ivf finnes :klapp:
Jeg håper inderlig ting går bra nå, orker ingen nedtur nå.
Jeg syntes plutselig ting går veldig sakte, vil helst ha stoooor mage med en gang, jeg. Har jo ventet på dette i evighter:uff:

:findag:

Mormona
01-09-2002, 00:45
Gratulerer så mye, Camilla :klapp: :klapp:

Det er godt å se at man kan lykkes på første forsøk også...selv måtte vi igjennom 3 forsøk før spiren satt, men her jeg sitter nå med stooooooooor mage har det absolutt vært verdt alt slit og hormonkjør :D:D:D

lykke til videre med svangerskapet....selv melder jeg flytting til nybaktmamma når som helst nå ;)

klem fra Mormona T- 1

Tidl. bruker
01-09-2002, 17:07
.

Demeter
02-09-2002, 16:31
Gratulerer Camill!!

Er det ikke deilig å være gravid? Og så er det utrolig hvor fort man glemmer styret med sprøyter og spray og bekymringer og bølgedaler.

Vi ble gravide på andre forsøk, er 15 uker på vei i dag (fortjener ikke jeg kake da:p ?)

Hilsen Demeter og :baby:

lotus
02-09-2002, 22:19
Deilig når det er i boks etter mye slit, ikke sant!

Hos oss satt den også på første iVF, og vi venter en gutt og en jente - veldig snart! Gleder meg masse!

Lykke til videre!

klem fra lotus, 35+5

Karianne
03-09-2002, 13:11
Superglad på din vegne ;)

Vi fikk ikke spiren til å bli værende før på 3 forsøk, men nå har hun lovet meg å bli værende til uke 42, og da kommer hun ut vellskapt, og som den skjønneste i hele verden ;)

Er det slik at en må betale for prøverør fortsatt, eller har de tatt det bort igjen nå?

Vårt siste forsøk kom på 13000.- Verdt hver en krone, men det er så synd at ikke alle har økonomi til det. Hva har dere måtte betale?

Demeter
03-09-2002, 13:28
Hei Karianne og gratulerer med :baby: i magen!

Nå for tiden betaler man totalt 3000 kroner for den polikliniske behandlingen for tre forsøk. Dessuten betaler man maksimum 15.000 i egenandel for medisinene for de tre forsøkene. Inngangsbilletten er altså den samme, enten du trenger ett eller tre forsøk.

Hvis du har betalt 13.000 kroner for selve forsøket (utenom medisinene) på offentlig sykehus i første halvår i år, får du penger igjen fra Trygdekontoret, men det vet du vel?

Våre to IVF-forsøk i Haugesund kom i utgangspunktet på 26.000 kroner. I tillegg hadde vi medisinutgifter på 4000 (fikk en del ut før nyttår). Var hoppende glade da vi fikk tilbake 27.000 for sykehusbehandlingen og reiseutgiftene i sommer.

Hilsen Demeter og lillenurket (15+1)

effie
16-09-2002, 00:23
Hei Camill!

Vi klarte det også på 1. forsøk - tror jeg iallefall. Det var en utrolig følelse å endelig bli gravid etter nesten 3 1/2 år med prøving, jeg tok ut eggene bare noen dager etter deg tror jeg...? (12/8).

Etter en uke med positivt resultat begynte jeg å blø ganske kraftig og hadde skikkelige mens-smerter. Tok HCG med 2 dagers mellomrom og den sank.... tok ny etter 4 dager og da hadde den gått litt opp igjen. Har tatt blodprøve 5 ganger nå og de siste 2 gangene har den steget mer, så vi håper som bare det. Skal ta ny prøve i morgen og på torsdag, og ny ul 23/9. De hadde en mistanke om svangerskap utenfor livmor til å begynne med, og det hadde de vel hos deg også? Hvordan plager har du hatt?

Vi får bare krysse alt vi har og håpe på det beste!!!! Håper at vi begge får fortsette her på disse sidene med termin i mai:)

:findag: