PDA

Vis full versjon : Fysioterapi med laserbehandling under svangerskapet?

~TM~
09-03-2007, 12:04
Er det noen som har noen erfaring med og eller/kunnskap om dette?

En del av bekkenløsningssmertene mine sitter i symfysen og fysioterapeuten min fortalte at det visstnok var gode resultater med laserbehandling i den forbindelse.

Jeg synes jo at det høres litt skummelt ut med laserbehandling akkurat der nå når lillebror bor i magen. Hadde det vært et kne hadde det stilt seg ganske annerledes. ;)

Er det noen som kan og vet noe om dette?

harmony
09-03-2007, 12:11
Det skal visstnok være trygt. IS-leddene ligger for dypt inn i kroppen slik at effekten der er omstridt, men symfysesmerter skal den visst være god på.

Jeg har fått det mot hoftesmerter i mange år pga senebetennelse, og hatt svært god effekt der. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ta det imot i svangerskapet.

~TM~
09-03-2007, 12:22
Det skal visstnok være trygt. IS-leddene ligger for dypt inn i kroppen slik at effekten der er omstridt, men symfysesmerter skal den visst være god på.

Jeg har fått det mot hoftesmerter i mange år pga senebetennelse, og hatt svært god effekt der. Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ta det imot i svangerskapet.

Fysioterapeuten sier at symfysesmerter ved bekkenløsning er en slags betennelsestilstand og at det er derfor laser er så bra.

Tak for svar forresten! :)

~TM~
14-03-2007, 15:19
Noen flere med innspill?