PDA

Vis full versjon : Mulig MA!

Leah
13-02-2003, 20:04
:leiseg:

Jeg var på ultralyd i dag for å se at hjertet slo. Har bekymret meg veldig etter to blødninger.

Legen lette og lette,men han fant ingen baby:leiseg:

Han sa at "fostersekken" var på størrelse med 6-uker,og jeg trodde jeg var 8! (hadde siste mens 20 des) Han sa det var en liten mulighet for at jeg "bare" var kortere på vei enn jeg hadde trodd,fordi fostersekken så frisk ut...

Men er jeg 8 uker på vei,er det dødt... :leiseg: :leiseg:

Tok HCG blodprøve,og skal tilbake til uka...

Bare :leiseg: og :leiseg:

Tidl. bruker
13-02-2003, 20:19
stakkars deg som må gå og vente sånn!!! Det er jo helt forferdelig... Gikk selv og venta ei uke på å få se om hjertet slo etter en kjempeblødning i uke 6, og det var det verste jeg har vært med på. Heldigvis fant de hjertet på UL uka etter, selv om de forberedte meg på at det kunne være for tidlig, så det er håp, husk det!!!!

Jeg krysser alt jeg har og sender deg en stor :stakar: Lykke til!!!

Petty
13-02-2003, 21:18
Huff, du kan ikke ha det særlig bra nå

Klamre deg til håpet, jeg lover å krysse fingrene og sende masse gode vibber.. For hva det er verdt..

Og noen :stakar: :stakar:

Hilsen Vimsen

Magedutti
13-02-2003, 21:28
Huff det hørtes ikke bra ut...Så forferdelig for deg.. Men du har jo enda muligheter for at det kan ha gått bra. Ønsker deg lykke til og sender deg noen gode :klem::klem:

lil
13-02-2003, 21:49
Akkurat det samme hendte med meg! Jeg var på UL i det jeg trodde var uke 8, men der var det bare en liten prikk som ikke var mer enn 5 uker, eller død.. Jeg hadde to forferdelige døgn før jeg fikk svar på hcg prøven. Det kan ikke beskrives, jeg føler sånn med deg, jeg vet akkurat hvordan du har det nå:stakar:
Heldigvis steg verdien, og etter 3 uker var jeg inne på en ny UL og fikk se en litt større prikk, 8 uker gammel med hjerte som slo og alt!
Nå sitter jeg her 3 dager over tiden, og gleder meg til å få "prikken" på 4 kg ut:D

Kanskje fælt å gi deg håp, hvis alt skulle være helt galt, men det er ennå en sjanse for at du bare har blitt gravid senere enn du trodde. Lykke til!!

Tidligere Bruker
13-02-2003, 22:37
:stakar: Stakkars deg. :(

Håper at du kun er kortere på vei, enn først antatt, og at du får se foster neste gang.

Sikkert ikke lett for deg nå. :(

Lykke til.

:stakar:

flyfly
13-02-2003, 23:00
huff og staaakars deg!!
Det hørtes tungt ut!
Håper det går bra,
lykke til og trøste trøste!!

Hedvig
13-02-2003, 23:34
Kjære Leah
Vet akkurat hva du går igjennom nå!! har selv mistet et foster i uke 9 etter en blødning. Men det skal sies at jeg også har var på ul med mitt neste foster,etter en blødning, der sa de også at jeg ikke kunne være lengre på vei enn 5 uker, men da var jeg etter mine beregninger 8 uker. DE hadde rett med terminen de, selv om jeg alltid har hatt regelmessig mens!! Jeg mistet nemlig aldri det fosteret, jeg hadde rett og slett kommet kortere på vei enn mine egne beregninger (gikk til og med 8 dager over tiden)

Så håpet er ikke ute!! Fosteret kan også ha ligget i dvale!!

Varme tanker og en god klem:stakar: fra

OOOPS 4!
13-02-2003, 23:50
Håper det ordner seg og at alt er i orden:stakar: :stakar: :stakar:
Ikke lett å gå å vente i uvisse:leiseg:
Krysser fingrene for deg :klem:

Leah
14-02-2003, 02:31
Etter jeg hadde vært hos legen var jeg bare nummen,men i kveld så begynte jeg plutselig og gråte... Klarte nesten ikke stoppe..:leiseg:

Nå har hevelsen i øya gått ned litt så nå får jeg lest litt igjen..

Da jeg gråt før i kveld skjedde det noe veldig merkelig! Jeg snøyt meg,og snøyt ut masse blod..da jeg gikk på do 5 min senere hadde jeg også et blodspor i truseinnlegget... Kan hende det har begynt å tippe for meg,men fant dette så rart! Jeg har blødd neseblod EN gang i mitt liv før nå,og samtidig fikk jeg det lille blodsporet! Jeg har sjekket flere ganger senere,men nå er det ikke antydning til blod på papir el. lignende.

Er jeg bare begynt å bli gal eller kan alle slimhinnene i kroppen tulle fælt hvis man er gravid...???

Huff og huff...

Kjæresten min er positiv da,han mener at det kan stemme at jeg ble befruktet senere.. i følge hans "mannlige intusjon" sier han..!! :gal2: Han håper!!

En ting jeg ikke får til å stemme med en MA er de stikkningene jeg har hatt og forsatt har(litt ovenfor lysken). Dette fikk jeg beskjed om var at livmora vokste!! Hvis jeg har en MA ville ikke den vokst fortsatt...!

Nei jeg har spekulert mye i dag,men blir aldri klok på det! Må bare prøve å ta en dag av gangen...selv om jeg blir

:gal2:

Nok en gang tusen takk for all støtte nå,jenter! Er utrolig godt å snakke med andre som forstår:)

lil
14-02-2003, 12:11
Jeg blør naseblod hver gang jeg snyter meg, og det har jeg gjort i 9 mnd:)

På den andre siden så vil det jo være litt gravidhormoner igjen i kroppen din selv om fosteret ikke lever, så det er vel ikke noe sikkert tegn. Det eneste du kan gjøre er å vente på svaret fra prøven.

Ruffen
14-02-2003, 12:14
Uff, skjønner godt at du blir fortvilt jeg :stakar:
Men det er bare å håpe på det beste, at du er kommet kortere enn du trodde. Disse dagene med venting i uvisshet er fæle, jeg har vært igjennom det selv.

Når det gjelder neseblod, så mener jeg å ha lest at slimhinnene i kroppen blir tynnere når man er gravid. Blandt annet begynner gjerne tannkjøttet å blø når man pusser tenner. Så det er godt mulig at det er derfor du blødde neseblod.

Jeg krysser fingrene for at alt er som det skal hos deg,
lykke til!
:stakar:

Idefix
14-02-2003, 12:44
Jeg blør ikke neseblod (har aldri noen gang gjort det), men har røde "busemenn" ;)

Syns det var så rart, men nå forstår jeg at det har med graviditeten å gjøre.

piasava
14-02-2003, 12:59
Stakkars deg Leah:stakar: :stakar:
Vet hvordan du har det nå. Håper at du har kommet bare 5uker, og at du får se et bankende hjerte neste gang.

piasava

Ellinor Dyveke
14-02-2003, 16:24
:trist!:
Tenker på deg Leah!! Håper alt går bra med deg, og du er kortere på vei enn du tror!
Håp på det beste, og forbered deg på det verste, så kan det bli lettere å takle svaret du får i neste uke.. :stakar:

Ønsker deg lykke til, krysser fingrene for deg og bebisen xx

Trude
14-02-2003, 17:05
Krysser fingrene og håper det går bra. Å blø neseblod er vanlig når man er gravid, blodkara utvider seg og sprekker lettere. Jeg blør mye neseblod, spesielt hvis luft kvaliteten er dårlig.

Leah
14-02-2003, 19:59
Vet ikke hva jeg skal tro lenger.. Jeg har ikke vært noe spesielt plaget med kvalme,bare vært litt småkvalm. Idag etter jeg sto opp ble jeg akutt kvalm,og spydde som en gris! Etter jeg fikk i meg en bolle og litt juice ble jeg mye bedre.

Jeg blir helt forvirret,kan det være hormonene som henger igjen,eller tør jeg å tenke tanken om at jeg er 6 uker på vei...!?!

Huff...

Sambo kom hjem fra jobb da jeg hang over skåla,og han som er optimist sa; Det blir bedre om noen uker.. Men jeg er redd for og håpe og tro noe som helst! Syns bare livet stinker akkuratt nå...

Håper mandagen kommer fort,da får jeg svar på prøva jeg tok...

Takk for alle svar og støtte jenter:)

Heffa
14-02-2003, 20:46
Vil bare si at jeg blødde i nesa og nedentil frem til uke 16. Så jeg tror nok det kan ha en sammenheng. Dessuten så har jeg hørt om det før at de ikke finner hjertet og så kommer tilbake og da er alt fint.

Ønsker deg lykke, lykke til!

Hilsen Turid 27+3

Voyager
16-02-2003, 21:35
Du har rett i at slimhinnene kan bli helt tullete under et svangerskap, mange opplever at de blør f.eks. fra tannkjøttet o.l. Vi krysser fingrene for at fosteret ditt er av de langsomme, at det har tatt en hvilepause før det fortsetter utviklingen sin.

Kommer til å se etter rapport fra deg!

emin
16-02-2003, 23:19
Krysser fingrene og håper på det beste! XXXXXXX :klem:

Håper du kommer med en positiv rapport i morgen! :)

Magedutti
17-02-2003, 02:09
Håper på positiv rapport fra deg imorgen,Leah!!!
Krysser fingre og tær for deg. Sender gode vibber og gode :klem: :klem: